کد خبر: 11126
1402/10/19 - 17:35


انتقاد عضو شورای شهرزنجان در جلسه علنی شورا از درخواست کمکهای مالی ادارات از شهرداری ؛

دست دولت در جیب شهرداری

رئیس شورای شهر زنجان: امیدواریم پروژه شهیدان کریمی و بوستان هاشمی‌نژاد به موقع به بهره‌برداری برسد/رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر: "زنجان، میزبان مهربان" شعاربی مغز و محتوا است!

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان روز سه‌شنبه (19 دی‌ماه 1402)  با حضور اعضای شورای شهر و شهردار زنجان با طرح و بررسی چندین طرح و لایحه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مجید ناصحی‌مقدم رئیس شورای شهر زنجان با قدردانی از خدمات شهرداری زنجان در سفر ریاست جمهوری به استان و اجلاسیه سراسری نماز، اظهار امیدواری کرد: این سفر زمینه پیشرفت استان را فراهم کند.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به نزدیک شدن به فصل بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۳ ، عنوان کرد: امسال شرایط سختی داریم و این شرایط ممکن است در سال پیشرو وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: امیدواریم طبق وعده‌های داده شده به شهروندان پروژه شهیدان کریمی و بوستان هاشمی‌نژاد به موقع اجرایی، عملیاتی و به مرحله بهره‌برداری برسد.

ناصحی مقدم با اشاره به بازدیدهای انجام شده وزیر کشور از پروژه‌ها عنوان کرد: طبق قول‌هایی که از سوی وزیر برای حمل و نقل عمومی داده شد امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم که همان خدمت‌گزاری بهتر برای شهروندان است.

"زنجان، میزبان مهربان"  شعاربی مغز و محتوا است!

در ادامه این جلسه حسین حمزه‌لو پاک، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی در خصوص بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: امسال در تحقق بخشی از ردیف بودجه با کسری مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بودجه سال بعد حداقل کسری را داشته باشد تا بتوانیم به یک عدد مهمی دست یابیم که به پروژه‌های عمرانی کلیدی در حال اجرا آسیب وارد نکند، افزود: تسریع در ارسال لایحه‌ها انجام شود تا طی دو ماه مانده به پایان سال بحث دفترچه عوارض بودجه و تفریق که سه لایحه مهم و کلیدی است به بهترین نحو انجام شود چرا که مردم با این موضوع بسیار درگیر هستند.

حمزه‌لو پاک با بیان اینکه متأسفانه امسال تاکنون از نظر بارندگی وضعیت کشور و شهر زنجان اصلا خوب نیست، اظهار کرد: با همت شهرداری، سیما و منظر بخشی از چمن‌ها رفیوژ شده و با وضعیت موجود باید بخش دیگری از فضای سبز به رفیوژ تبدیل شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه اگر شرایط به همین روال پیش رود سال بعد ممکن است برای تامین آب شرب و آبیاری چمن‌ها نیز به مشکل بربخوریم، گفت: این فصل بهترین زمان برداشتن چمن‌های اضافی در مسیرهایی همچون مسیر دانشگاه زنجان و ایران ترانسفو است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با اشاره به همت شهرداری برای آغاز فعالیت مجموعه تفریحی خانه بوران گفت: این مجموعه یکی از سرمایه‌های شهر زنجان است که حدود یک سال است که مشاور این طرح کارهای لازم را انجام داده و بسته‌های سرمایه گذاری آمده شده است.

وی ادامه داد: با وجود این شرایط ولی در انتشار این بسته‌ها هنوز اقدامی را شاهد نیستیم که خواستار تسریع در این موضوع هستیم.

حمزه‌لو پاک در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از اینکه در سفر رئیس جمهور به زنجان یک مورد از ویژگی‌های استان زنجان همچون پایتخت شور و شعور حسینی، غواصان دریادل حرفی به میان نیامد گفت: اصطلاح "میزبان مهربان" هیچ مغزی نداشت و چرا باید این اصلاحات به کار می‌رفت؟

این عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه چرا در بنر‌ها و پوسترها به جای استفاده از پایتخت شعور و شعور حسینی از  "زنجان، میزبان مهربان" استفاده شود؟ گفت: بحث فرهنگی بسیار مهم است ما به دنیا شعار می‌دهیم و دسته حسینه سبک و سیاق زنجان را نشان می‌دهد اما در سفر رئیس جمهور به این موضوع هیچ توجهی نشد.
وی تصریح کرد: کل محتوایی که در سفر رئیس جمهور مطرح شد یک جمله بی‌مغز و من درآوردی بود
.

 

ادارات دست از جیب شهرداری بردارند

مهدی طالب نیز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به مطالعات ترافیکی هسته مرکزی شهر زنجان، اظهار کرد: این مطالعات انجام شده است ولی متاسفانه مدتهاست، منتظر هستیم تا جلسه شورای ترافیک تشکیل و نتیجه اعلام شود تا از بلاتکلیفی ترافیکی شهر در بیاییم.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه تا به امروز از سوی شورای ترافیک این معضل بلاتکلیف مانده است، افزود: از معاون عمرانی استانداری زنجان خواستار تشکیل سریع این جلسه هستیم تا تاییدات لازم در این خصوص اخذ شود.

طالب در ادامه با اشاره به بازگشایی‌های سطح شهر زنجان گفت: این بازگشایی‌ها موثر در مقوله ترافیک بوده ولی عدم حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر عامل تشدید ترافیک شده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل نبود فرهنگ رانندگی توسط برخی شهروندان و عدم حضور پلیس و یا در صورت حضور پلیس عدم دخالت موثر، شاهد ترافیک در برخی مناطق هستیم.

طالب تصریح کرد: در این امر درخواست داریم سردار طراقیه فرماندهی نیروی انتظامی ورود جدی داشته باشند چرا که مشکل ترافیک شهر تا حدودی با وجود پلیس رفع خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با اشاره به لایحه کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به امر ازدواج دانشجویی و پرداخت بخشی از سفر این زوج‌ها گفت: برخی موسسات و ادارات وقتی به مشکل مالی می‌خورند از شهرداری کمک می‌خواهند ولی این فرهنگ جالبی بین دستگاه‌ها نیست که ایجاد شده است و تا یک مصوبه رای نمی‌آورد تماس‌ها شروع می‌شود.

طالب خواستار رد پیشنهاد طرح کمک 200 میلیون تومانی به ازدواج دانشجویی شد و گفت: خواهشمندم که اولویت مسائل فرهنگی مسائلی مرتبط با بحث شهر و شهروندی باشد.

این عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه این قبیل مسائل از منابع دیگر تامین اعتبار شود، اضافه کرد: ادارات دولتی دست از جیب شهرداری بردارند و شهرداری را تحت فشار برای این مسائل قرار ندهند.

 

نباید شهرداری در همه موضوعات ورود کرده و هزینه کند

در ادامه این جلسه سعید نجفی عضو دیگر شورای اسلامی شهر زنجان با تایید بخشی از سخنان مهدی طالب با اشاره به اینکه موافق هستم که نباید شهرداری در همه موضوعات ورود کرده و هزینه کند، گفت: اما نباید در امر ازدواج دانشجویان سخت‌گیری کنیم چرا که شهرداری در موارد دیگری از جمله اجلاسیه نماز کمک‌های میلیاردی می‌کند و نباید کاسه کوزه‌ها بر سر جوانان بشکند چرا که ۲۰۰ میلیون تومان مبلغی نیست.

 

 ساخت المان غواصان دریادل در میدان بسیج با ۱۹۳ میلیارد ریال اعتبار

در ادامه این جلسه طرح ساخت المان غواصان دریادل در میدان بسیج به تصویب شورای شهر رسید، بودجه این طرح معادل با ۱۹۳ میلیارد ریال است و شامل یک فین غواصی است که در آب فرو می‌رود و دارای۳۲ متر ارتفاع با نورپردازی منطبق با اِلمان و منازل اطراف به صورت قایق ترسیم شده است.

در جریان بررسی این طرح اعضای شورای شهر از شهردار زنجان خواستار تکمیل المان میدان 15 خرداد زنجان شدند و اظهار کردند عدم تکمیل این المان هم‌اکنون مورد انتقاد و اعتراض بسیاری از شهروندان است.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشورای شهرکمک مالیالملن غواصان
sedayezanjannews.ir/nx11126


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»