کد خبر: 11166
1402/10/28 - 8:28


در آئین افتتاحیه رویداد «جامعه پرداز» و در حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح شد؛

تشکل‌های مردمی در برنامه «تشکیل و تحکیم خانواده» به دولت کمک کنند

رویداد «جامعه‌پرداز» با حضور مسئولان ملی و استانی و تشکل‌های مردمی با هدف «تشکیل و تحکیم خانواده» با توجه به پیری جامعه و ناباروری؛ در زنجان برگزار شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: رویداد «جامعه‌پرداز» با حضور مسئولان ملی و استانی و تشکل‌های مردمی با هدف «تشکیل و تحکیم خانواده» با توجه به پیری جامعه و ناباروری؛ در زنجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان چهارشنبه ( 27 دی ماه 1402) در آئین افتتاحیه رویداد «جامعه پرداز» که در محل سالن همایش مهرانه برگزار شد با بیان اینکه در سراسر دنیا شاهد حضور و فعالیت NGO ها هستیم و پررنگ ترین آن در بخش خیریه است، اظهار کرد: این فضا در ایران بسیار متفاوت و ناشی از دغدغه و دلسوزی است و در بسیاری موارد حتی انتفاع مالی نیز ندارد و این از اهمیت بالایی برخوردار است که چنین روحیه و منشی در کشور ما وجود دارد.

وی در چرایی برگزاری این رویداد عنوان کرد: ایجاد فعالیت‌های گسترده ولی جزیره‌ای گروه‌های مختلف، شبکه سازی خدمات، معرفی کارکردها و ظرفیت‌های مختلف به یکدیگر، پرهیز از موازی کاری و هدر رفت ظرفیت‌ها و شناسایی نیازهای جدی منطقه، ثمر بخش، مفید، پربازده و هدفمند کردن حمایت های دولتی و در نهایت تعریف عملیات مشترک هدف گذاری شده از اهداف برگزاری رویداد جامعه پرداز است.

حجت الاسلام متقی‌فر با اشاره به نتایج بسیار خوب برگزاری این رویداد در دیگر استان‌ها ادامه داد: دریکی از استان‌ها از طریق به امضا رساندن تفاهم نامه بین گروه های مختلف 50 میلیارد ریال تبادل خدمات صورت گرفته و عملیات مشترک بسیار مطلوبی صورت گرفت که این نشان از خروجی مطلوب جامعه پرداز است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان از اجرای عملیات های مشترک به طور ویژه حمایت می کند چرا که جریان ساز و ارزشمنداست و اتفاقات مهم و بزرگی را رقم می زند.

متقی‌فر ادامه داد: در این زمینه هیچ گونه محدودیتی برای پذیرش گروه‌ها نداریم و از انواع گروه های جهادی، سمن های جوانان زیر مجموعه ارگان های مختلف، مؤسسات و یا حتی افراد دغدغه مند دعوت کردیم تا با ما مشارکت کنند و در این مسیر همراه باشند.

برنامه‌ریزی‌ها برای «تشکیل و تحکیم خانواده» منسجم‌تر می‌شود

جواد بازرگان، مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در این رویداد عنوان کرد: این رویداد با دور هم جمع کردن افراد و گروه های دغدغه مند و دلسوز در حوزه آسیب های اجتماعی و معرفی آن ها به هم است. جامعه پرداز برآن است که با شبکه سازی و توانمندسازی کنشگران اجتماعی طبق فرموده رهبر انقلاب حلقه های میانی وارد میدان شوند تا خروجی بهتر و با بازدهی بالاتر داشته باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان با بیان اینکه مردم در هر نظامی باید دارای شاخصه هایی باشند و برخی از این شاخصه ها شامل آگاهی، نظارت و مشارکت و هم گامی است،  تصریح کرد: در این میان آگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که وقتی سطح آگاهی و بینش مردم بالا رود در مواقع حساس احساس مسئولیت کرده وارد میدان خواهند شد، مثلا در کشور ما در جنگی که بعد از پیروزی انقلاب بر کشور تحمیل شد یکی از دلایل اصلی پیروزی ما، حضور مردم در میدان بود و در موارد دیگر نیز در طول 45 سال بعد از انقلاب هر جا مردم وارد عمل شدند توانستند با بصیرت دشمن را به عقب رانده، کار را تمام کنند واثر آگاهی همواره وحدت بوده و مردم را بیشتر همدل کرده است.

وی با بیان اینکه مردم همواره باید عملکرد مسئولین را رصد کنند و هر جا هر مسئولی خلاف منافع مردم و کشور عمل کند باید مطالبه گری مردم با بصیرت از گردونه مسئولیت کنار گذاشته شود، عنوان کرد: مشارکت و هم گامی در هر نظامی باعث حفظ و پایداری آن نظام می شود.

وی با تاکید بر بیانات رهبری در مورد قوی شدن ایران اظهار کرد: شرط رسیدن به این هدف بزرگ داشتن استراتژی کارآمدی مردم بنیاد است و باید به این سمت برویم و این رویداد با دور هم جمع کردن افراد و گروه های دغدغه مند و دلسوز در حوزه آسیب های اجتماعی و معرفی آن ها به هم برآن است که با شبکه سازی و توانمندسازی کنشگران اجتماعی طبق فرموده رهبر انقلاب حلقه های میانی وارد میدان شوند تا خروجی بهتر و با بازدهی بالاتر داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این رویداد و هم افزایی کنشگران مردمی در حوزه زن، خانواده و جمعیت طرح های عملیاتی خوب و تصمیمات مهمی اتخاذ شود و با هدف گذاری و برنامه ریزی در حوزه تشکیل و تحکیم خانواده و پیری جامعه و ناباروری اقداماتی تاثیرگذار انجام گیرد.

به گزارش صدای زنجان؛ طبق اظهارات مسئولین برگزارکننده؛ رویداد جامعه پرداز، رویدادی برای رسیدن به قله  و  فرصتی برای معارفه و هم افزایی است که در سه محور «هویت زن»، «خانواده(ازدواج و طلاق)»، «جمعیت وفرزندآوری» برگزار شد.

گفته شده که «جامعه پرداز محلی برای تجمع و هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری و برای احصاء نظام مسائل زنان، خانواده و جمعیت در استان و تعریف عملیات های مشترک جهت برون رفت از مشکلات موجود و چگونگی رسیدن به وضعیت مطلوب است که ۲۷و۲۸ دی ماه 1402 (چهارشنبه و پنجشنبه ) در استان زنجان و با همکاری بنیاد ملی خانواده برگزار شد.»


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانخانوادهجامعه پردازانپیری جامعه
sedayezanjannews.ir/nx11166


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»