کد خبر: 11186
1402/11/01 - 13:34


رئیس کل دادگستری زنجان :

کمبود کارشناس رسمی دادگستری در برخی شهرستان های زنجان وجود دارد

رئيس کل دادگستري زنجان با بيان اينکه در برخي شهرستان ها با کمبود کارشناس رسمي مواجه هستيم گفت :براي رفع اين کمبود از رييس مرکز وکلا و کارشناسان رسمي مرکز خواستار اتخاذ تدابير لازم هستيم تا در فرايند اجراي عدالت در حوزه هاي قضايي با مشکل مواجه نشويم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئيس کل دادگستري زنجان با بيان اينکه در برخي شهرستان ها با کمبود کارشناس رسمي  مواجه هستيم گفت :براي رفع اين کمبود از رييس مرکز وکلا و کارشناسان رسمي مرکز خواستار اتخاذ تدابير لازم هستيم تا در فرايند اجراي عدالت در حوزه هاي قضايي با مشکل مواجه نشويم . 

حجت الاسلام علي فرجي برحق  در مراسم تحليف86 نفر از کارآموزان کارشناسي رسمي دادگستري استان افزود: حوزه کاري قضا و قضاوت ، اجراي عدالت و احقاق حق است و لازمه صدور يکي از دلايل اطاله دادرسي، توزيع ناعادلانه کارشناسي است حکم متقن و قانع کننده در برخي موضوعات منوط به نظريه هاي دقيق کارشناسي است.

وي با اشاره به اينکه نظريه هاي کارشناسي بايد دقيق و شفاف و به موقع باشد اظهار داشت: پاسخ به موقع نظريه هاي کارشناسي، ضمن تسريع در رسيدگي به پرونده ها، مانع اطاله دادرسي خواهد شد، بنابر اين انتظار دستگاه قضا از کارشناسان تلاش براي اظهار نظرها بر مبناي اساس و تبيين خوب موضوع کارشناسي است.

اين مسوول ادامه داد: عدم دقت در ارائه نظريه هاي کارشناسي منجر به ارجاع موضوع کارشناسي به هيات هاي چند نفر مي شود که اين امر مشکلاتي را براي اصحاب پرونده و دادگاه ها بوجود مي آورد.

رئيس مرکز وکلا و کارشناسان رسمي قوه قضاييه نيز در ادامه جلسه گفت: کار کارشناسان رسمي دادگستري به جهت کمک به امر دادرسي و اجراي عدال يک شغل مقدس است.

حسن عبدليان پور با بيان اينکه قاضي در امر قضاوت اشرافيت کامل به علم حقوق و قضاوت دارند افزود :قضات محاکم در برخي موضوعات تخصص و اشرافيت کامل را ندارند که در اين امر کارشناسان رسمي با نظريه هاي فني و کارشناسي کمک کار آنها هستند.

وي توزيع ناعادلانه کارشناسان رسمي در برخي رشته ها در مراکز استان ها و استان زنجان را از دغدغه مرکز وکلا و کارشناسان رسمي برشمرد و گفت: درخواست ما از شوراي عالي کارشناسان رسمي مرکز بر رفع اين مشکل است، چرا که يکي از دلايل اطاله دادرسي موضوع توزيع ناعادلانه امر کارشناسي است.

رئيس مرکز وکلا و کارشناسان رسمي قوه قضاييه ادامه داد: اقدامات اين مرکز در يک و نيم سال گذشته در حوزه خريد زمين و ساختمان در مراکز استان ها نسبت به سنوات گذشته افزايش قابل توجهي داشته است.

و ي خاطر نشان کرد: امروز کلنگ احداث ساختمان کارشناسان رسمي استان زنجان انجام خواهد شد و اميدواريم با کمک مرکز و خود استان شاهد افتتاح به موقع اين ساختمان باشيم.

در پايان مراسم تعداد 86 نفر از کار آموزان کارشناسي رسمي استان مراسم تحليف را به جاي آوردند.

 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاندادگستریکمبود کارشناسامور دادرسی
sedayezanjannews.ir/nx11186


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»