کد خبر: 11213
1402/11/07 - 16:4


مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد مانور تبلیغاتی برخی نمایندگان در زمینه فعالیت‌های شرکت گاز مطرح کرد؛

شرکت گاز برای جذب بودجه پروژه‌های خود منتظر کسی نمانده است

افزایش گازبها نخواهیم داشت/امکان‌سنجی گازرسانی 50 روستای زنجان در حال انجام است/۴۰۴ هزار و ۹۷۲ مشترک گاز در استان وجود دارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست خبری رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اصحاب رسانه روز «7 بهمن‌ماه 1402» با رویکرد برنامه‌ها و پروژه‌های افتتاحی این شرکت در دهه فجر برگزار شد.

رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در ابتدای این نشست خبری در پاسخ به صدای زنجان در مورد مانور تبلیغاتی برخی نمایندگان در مورد کسب اعتبار برای پروژه‌های شرکت گاز و اتقافات شگرفی که در این حوزه رخ داده است، اظهار کرد: بحث اینکه ما از ظرفیت نمایندگان برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کنیم در کل کشور یک امر بدیهی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه ما سالانه پیشنهاد پروژه داریم، بیان کرد: از بودجه پیشنهادی خود باید با داشتن مستندات و تحقیقات کامل باید دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز در فعالیت‌های خود منتظر کسی نمی‌ماند و خود از  تکاپو برای اخذ اعتبار و اجرای پروژه‌ها متوقف نمی‌شود، گفت: در این زمینه از ظرفیت همه از جمله استاندار و نمایندگان استفاده می‌شود و این موضوع جزو بدیهیات است.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه شرکت گاز برای توسعه شبکه خود در تلاش است، گفت: در برخی مواقع با تلاش همکاران شاهد افزایش افزایش 80 درصدی داشته که بی نظیر بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه بینده از عملکرد شرکت گاز دفاع می‌کنم و کاری به اظهار نظرهای دیگران ندارم، گفت: تاکید نیز دارم که خوشحال خواهسیم شد مسئولان کمک حال ما در مسیر خدمت به مردم باشند.

 

پیشگانی شرکت گاز زنجان در طرح همیاران

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه با بیان اینکه باید مصرف گاز درست و بهینه باشد، اظهار کرد: استان زنجان طلایه‌دار موضوع همیار گاز است و کار خود را از بیش از 15 سال قبل آغاز کرد و این امر سبب انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و شرکت گاز در سال گذشته در استان شد.

رحیم سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه تمام شهرهای استان گازدار شده‌اند، افزود: با تلاش صورت گرفته شرکت گاز استان زنجان هیچ مشکلی از بابت ارائه انشعاب گاز به مسکن‌های ملی ندارد.

وی با بیان اینکه همزمان با تکمیل و تحویل مسکن‌های ملی در زنجان برای ۷ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی شبکه‌گذاری توسط شرکت گاز انجام شده، تصریح کرد: شرکت گاز هیچ‌گونه تاخیری بابت این موضوع ندارد و آمادگی برای ادامه این اقدامات را دارد.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه ۹۱۱ روستا در استان زنجان وجود دارد، گفت: با افتتاحات در دهه فجر گازدار تعداد روستاهای گازدار به ۷۴۰ روستا خواهد رسید.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه گازرسانی ۴۴ روستا در استان در حال انجام است، گفت: عمده این روستا‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

امکان‌سنجی گازرسانی 50 روستای زنجان در حال انجام است

وی با اشاره به اینکه امکان‌سنجی ۵۰ روستا در زنجان، طارم، سلطانیه در حال انجام است، گفت: مراحل طراحی انجام شده و مجوز ستادی از بابت تامین اعتبار انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه بقیه روستاها زیر ۲۰ خانوار هستند و به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی برای گازدار شدن عملیات آن اجرایی نمی‌شود، گفت: به صرفه نیست تمام روستاها گاز‌دار شوند مگر اینکه یک واحد صنعتی در این روستاها ایجاد شود و نیاز به گاز داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۴۰۴ هزار و ۹۷۲ مشترک گاز در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: دو نیروگاه بزرگ نیز در استان فعال است.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه ۴۳ جایگاه CNG در استان وجود دارد، بیان کرد: زنجان دارای تعداد جایگاه بیشتری نسبت به مساحت است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به زنجان ۸ روستا با ۴۴ میلیارد تومان گازرسانی شد، گفت: گازرسانی به ۴۵ واحد صنعتی نیز به افتتاح رسید.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه در دهه فجر امسال یک کلنگ‌زنی در شهرستان ماهنشان انجام خواهد شد، گفت: ۴ روستا با مبلغ ۲۷۷ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه در واکنش به انتقادات وارده به بحث تاخیر در اتصال گاز پس از قطعی‌های مورد با بیان اینکه بحث وصل گاز با سایر خدمات متفاوت است و بعد از قطعی باید تحویل صاحب‌خانه شود، گفت: برخی دستگاه‌ها ترموکوپل ندارند به همین دلیل باید در هر محل یک به یک بعد از اطلاع‌رسانی به صاحب‌خانه وصل شدن گاز اتفاق بیفتد.

 

وصل مجدد گاز منوط به حضور شهروندان در منازل

وی با اشاره به اینکه همکاران ما پای کار بوده و در همه شرایط آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: بحث ایمنی در گاز بسیار مهم است و باید یک به یک به منازل مراجعه شود.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه تامین گاز خانگی خط قرمز شرکت گاز است، گفت: این شرکت برنامه‌ای برای قطع گاز در منازل نیست.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به طلب ۳۳۰ میلیارد تومانی شرکت گاز، گفت: ۷۰ میلیارد تومان این طلب مختص بخش خانگی و مابقی مربوط به بخش صنعت است.

 

 افزایش گازبها نخواهیم داشت

وی در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه این شرکت برای افزایش گازبها و دریافت برخی پیامک‌ها در این زمینه توسط مشترکان با تاکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای گرانی گاز نداریم، گفت: پیامک ارسال شده در خصوص بالا رفتن قیمت گاز صرفا برای مشترکان پر مصرف بود که بالاتر از حد نرمال مصرف داشته‌اند.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه نرخ بهره‌مندی خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی در زمان حاضر ۹۵.۵ درصد است، افزود: این پوشش در مجموع استانی به ۹۸ درصد رسیده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشرکت گازگاز رسانیتامین اعتبار
sedayezanjannews.ir/nx11213


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»