کد خبر: 11243
1402/11/10 - 14:49


کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان:

دامداران و صاحبان گلخانه در استان زنجان سوخت ذخیره کنند

کارشناس پيش بينی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ با توجه به پيش بينی بارندگی و کاهش دما در مناطق مختلف استان دامداران و صاحبان گلخانه نسبت به تامين سوخت ذخيره برای روزهای آتی اقدام کنند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  کارشناس پيش بيني اداره کل هواشناسي استان زنجان گفت: با توجه به پيش بيني بارندگي و کاهش دما در مناطق مختلف استان دامداران و صاحبان گلخانه نسبت به تامين سوخت ذخيره براي روزهاي آتي اقدام کنند. 
مرتضي قديمي با بيان اينکه سامانه بارشي جديدي به تدريج طي امروز وارد استان مي شود که تا پايان هفته فعال خواهد بود، افزود: طي اين مدت شاهد آسماني ابري و بارش هاي پراکنده برف و باران در نقاط مختلف خواهيم بود. وي يادآور شد: روز جمعه فعاليت اين سامانه تشديد و موجب بارش هاي بيشتري خواهد شد که ارتفاعات تحت تاثير بيشتري قرار مي گيرد. 
قديمي بابيان اينکه با کاهش دماي هوا بارش ها بيشتر به صورت برف خواهد بود، اظهار داشت: با اين شرايط جوي هشدار هواشناسي سطح زرد در استان صادر شده است که بر اين اساس هم استاني ها از سفرهاي برون استاني به خصوص تردد در مسيرهاي کوهستاني خودداري کنند. 
وي تصريح کرد: فعاليت اين سامانه و وزش باد که شدت آن در بعدازظهرها افزايش مي يابد موجب وقوع کولاک برف در ارتفاعات، کاهش دما نيز موجب يخبندان خواهد شد. قديمي دماي هواي فعلي شهر زنجان را منفي يک درجه سانتيگراد بيان کرد و يادآور شد: اين ميزان دما نسبت به روزهای گذشته در همين ساعت چهار درجه افزايش يافته است. 
وي افزود: طي شبانه روز گذشته ايستگاه دانشگاه زنجان با دماي منفي 6 درجه سردترين و شهر چورزق با 16 درجه سانتيگراد گرمترين مناطق استان بودند. اين کارشناس با اشاره به نوسان دماي هواي شهرهاي استان، خاطرنشان کرد: طي شبانه روز گذشته کمينه و بيشينه دماي هواي زنجان منفي پنج و 6 درجه، ابهر منفي پنج و 6 درجه، خرمدره منفي چهار و 6 درجه، آببر سه و 12 درجه، حلب منفي سه و هشت درجه، قيدار منفي پنج و يک درجه، گرماب منفي چهار و پنج و ماهنشان صفر و 9 درجه سانتيگراد گزارش شده است.
استان زنجان از 57 ايستگاه هواشناسي برخوردار است که کارشناسان حرفهاي در چهار باب از اين ايستگاهها به صورت شبانه روز و در چهار ايستگاه ديگر طي 12 ساعت مستقر هستند.

دادههاي وضعيت جوي در مابقي ايستگاههاي استان نيز به صورت خودکار جمعآوري ميشود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهواشناسیذخیره سوختدامداران
sedayezanjannews.ir/nx11243


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»