کد خبر: 11246
1402/11/10 - 17:35


در يکصد و نوزدهمين جلسه علني و رسمي شوراي شهر زنجان مطرح شد؛

آرامستان متروکه «دهخدا»فضای سبز می‌شود

رئيس کميسيون بودجه شورای شهر زنجان: طبق تفاهم‌نامه انجام گرفته با اداره اوقاف و امور خيريه ، آرامستان دهخدای زنجان برای ايجاد فضای سبز به شهرداری زنجان واگذار مي شود/رييس شورای شهر زنجان: بايد برای افزايش سرانه ورزشی در شهر تلاش کنيم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سميه محرمي: در جلسه علني و رسمي شوراي شهر زنجان با طرح و بررسي لوايح رسيده از کميسيونهاي تخصصي اعضاي شوراي شهر با اکثريت آرا اعمال بالاترين تخفيفات صدور پروانه ساخت هتل در زنجان تصويب شد.

يکصد و نوزدهمين جلسه شوراي شهر زنجان روز سهشنبه «10 بهمنماه 1402» در محل سالن جلسات شوراي شهر زنجان برگزار شد، در اين جلسه بيشتر دستور جلسات مربوط به موضوعات اعتباري و بودجهاي طرح و بررسي شد.

در ابتداي اين جلسه مجيد ناصحي مقدم رئيس شوراي شهر زنجان با اشاره به فرارسيدن دهه فجر اظهار کرد: نگهداري و صيانت از انقلاب به عنوان يک سرمايه بسيار مهم و ارزشمند در برابر توطئهها و دسيسههاي دشمنان، وظيفه همگاني است.

رئيس شوراي شهر زنجان با تاکيد بر اينکه دستاوردهاي انقلاب اسلامي بايد در دهه فجر به خوبي براي عموم مردم تبيين و بازگو شود، افزود: انقلاب اسلامي در اين مدت خود دستاوردها و اقدامات بسيار زيادي در حوزههاي مختلف خدمترساني به مردم داشته است.

وي در ادامه با بيان اينکه با حمايت از طرحهاي تخفيفي پيشنهادي بيان کرد: بايد از ظرفيت شورا و شهرداري براي ترغيب مردم به نوسازي منازل خود در بافت فرسوده و افزايش سرانه درماني و ورزشي در شهر استفاده شود.

ناصحي مقدم با اشاره به اينکه بايد از سرمايهگذاران براي طرحهاي زيربنايي در شهر زنجان حمايت شوند، گفت: به همين دليل بالاترين ميزان تخفيفات براي صدور پروانه ساخت هتل در زنجان را بايد در نظر بگيريم.

   تخفيف 99 درصدي براي صدور پروانهساخت هتل در زنجان

حسين حمزهلو پاک رئيس کميسيون بودجه شوراي شهر زنجان نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه ما سال قبل تخفيف 100 درصدي در زمينه صدور پراونه در مناطق با بافت فرسوده را داشتيم که اين در سال جديد تکرار شد، اظهار کرد: سال گذشته 20 محله با تخفيف 100 درصدي صدور پروانه و تخفيف مازاد 60 درصد مواجه بوده است که امسال تکرار خواهد شد.

رئيس کميسيون بودجه و سرمايهگذاري شوراي شهر زنجان افزود: اين 20 منطقه شامل کوي فاطميه، پرسپوليس، شهرک شهدا، کوي بيتالمقدس، محله بابائيان، مزار بالا، شهرک راه آهن، گويجيک آباد، اسلام آباد، نجف آباد، سايان و مهديه، کوي وحدت، درمانگاه، کوي سعيديه، بلوار پايين، شورجه و فرودگاه ميشود.

وي گفت: براي املاک فاقد پايان کار با کاربري مسکوني که ساخت آن به قبل از 1392 و ماقبل آن باز ميگردد در صورت پرداخت مطالبات و عوارض ساختماني با تخفيف عوارض 70 درصدي جايزه خوش حسابي در نظر گرفته خواهد شد.

حمزهلو پاک با اشاره به اينکه تخفيف پروانه ساختماني فضاهاي آموزشي، فرهنگي و ورزشي از 40 درصد در سالجاري به 80 درصد در سال آينده افزايش پيدا ميکند، اضافه کرد: اين اقدام در راستاي افزايش سرانه آموزشي، فرهنگي و ورزشي صورت ميگيرد.

رئيس کميسيون بودجه و سرمايهگذاري شوراي شهر زنجان با بيان اينکه کارمزد تقسيم عوارض و جرايم هم شامل تخفيفات شده است، گفت: بايد شهرداري در اين زمينه اطلاعرساني لازم را انجام دهد تا مردم از يان فرصت بهره لازم را ببرند.

رئيس کميسيون بودجه و سرمايهگذاري شوراي شهر زنجان با اشاره به اينکه پيشنهاد داده شده طبق تصميمات اتخاذ شده ميزان تخفيف صدور پروانه براي فضاهاي اداري و درماني موسسات خيريه از 70 درصد به 80 درصد برسد، گفت: تخفيف جايزه خوش حسابي صدور پروانه ساختماني هتل نيز به منظور حمايت از سرمايهگذاران لحاظ شده بود که با راي اعضا به 99 درصد افزايش پيدا کند.

  آرامستان متروکه دهخداي زنجان، فضاي سبز ميشود

حمزهلو پاک با بيان اينکه يکي از معضلات کنوني ترافيک در هسته مرکزي شهر به دليل استقرار واحدهاي درماني در اين بخش است، گفت: براي رفع اين معضل، طبق تصميمات اتخاد شده، تخفيفات صدور پروانه ساخت در داخل بافت فرسوده 50 درصد و در خارج از بافت مرکزي شهر 99 درصد اعمال خواهد شد.

رئيس کميسيون بودجه شوراي شهر زنجان همچنين از تعيين و تکليف آرامستان متروکه منطقه دهخداي شهر زنجان خبر داد و افزود: طبق تفاهمنامه انجام گرفته با اداره اوقاف و امور خيريه، اين مکان براي ايجاد فضاي سبز به شهرداري زنجان واگذار خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه در کنار اين زمين يک قطعه زمين اوقاف در کمربندي جنوبي نيز از اوقاف دريافت خواهد شد، گفت: براي تحويل اين زمينها پولي دريافت نخواهد شد و در واقع واگذاري از طريق تهاتر خواهد بود تا موجوديهاي هر دو اداره تبديل به احسن شود.

  مسابقه دوبلاژ «زنجانشناسي» برگزار خواهد شد

منصور مرادلو رئيس کميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي شهر زنجان نيز در جلسه رسمي شوراي شهر زنجان با اشاره به برگزاري برنامههاي دهه فجر توسط شهرداري گفت: اين برنامهها به صورت مردمي برگزار خواهد شد. رئيس کميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي شهر زنجان با اشاره به اينکه خوشحال هستيم که با وجود دستگاههاي مدعي شهرداري هميشه يک پاي برنامههاي فرهنگي است، گفت: مسابقه دوبلاژ با محوريت «زنجانشناسي» در راستاي شناسايي و معرفي مفاخر فرهنگي و تاريخي شهر زنجان برگزار خواهد شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشورای شهرمسلبقه دوبلاژآرامستان دهخدا
sedayezanjannews.ir/nx11246


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»