کد خبر: 11254
1402/11/11 - 13:49


در نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان مطرح شد؛

۸۱ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت زنجان حق سرانه‌ای پرداخت نمی‌کنند

افزایش پرداختی پاداش اهدای کلیه توسط بیمه سلامت/ بیماران خاص یک بار نشان‌دار می‌شوند تا دریافت خدمات برای آنها تسهیل پیدا کند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: سعید کرمی زنجانی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان روز چهارشنبه (11 بهمن‌ماه 1402) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیمه سلامت زیرمجموعه وزارت‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اظهار کرد: بر همین اساس این تلاش این مجموعه افزایش رفاه حال مردم از طریق افزایش خدمات به شهروندان و بیماران است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در ابتدای این نشست در پاسخ به سئوال صدای زنجان با اشاره به اینکه پیش از این یک دفترچه‌های بیمه در اختیار بیماران قرار داشت که از طریق کد خاص، نوع بیماری آنها شناسایی می‌شد، عنوان کرد: با حذف دفترچه‌های کاغذی و الکترونیکی شدن ارائه خدمات پزشکی بیمه، سامانه باید بیمه شده دارای بیماری خاص را بشناسد.
کرمی با بیان اینکه 12 هزار نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج استان زنجان نشان‌دار شدند، گفت: در گام نخست بیمه‌ها از طریق سامانه بیماری‌های نادر و پرونده‌های موجود به صورت پایه‌ای 6 تا 7 هزار نفر احصا شد که با ابلاغیه صندوق بیماران خاص که شامل 107 گروه بیمار می‌شد، حسب مورد مراجعه بیماران به مراکز درمانی در حال نشان‌دار شدن هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان افزود: این افراد با یکبار نشان‌دار شدن در سامانه شناسایی شده و بسته‌های خدمتی را دریافت خواهند کرد.

بیمه سلامت طرف قرارداد با 528 مرکز درمانی است
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به ۵۰ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد‌: این مهم در راستای خدمت‌رسانی بهینه به گروه‌های هدف است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از ۸۱ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت استان حق سرانه‌ای پرداخت نمی‌کنند، اضافه کرد: این در حالی است که این بیمه، جمعیت 50 درصدی استان را زیر پوشش خود دارد.
کرمی زنجانی افزود: افرادی که حق سرانه‌ای پرداخت نمی‌کنند، شامل مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دهک‌های یک تا پنجم درآمدی و همچنین روستائیان را شامل می‌شود .
وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت با ۵۲۸ مرکز قرارداد دارد، ابراز کرد: پوشش بیمه درمانی دانشجویان اتباع جزو تعهداتی بوده که به عهده بیمه سلامت گذاشته شده و از دانشگاه‌های استان خواستیم که دانشجویان اتباع را معرفی کنند.
 مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه خدمات ارائه شده بیمه سلامت استان آنگونه که باید و شاید برای عموم شناخته شده نیست، ادامه داد: تلاش می‌شود با اطلاع‌رسانی‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون خدمات بیمه سلامت به عموم اعلام شود.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته و تا بهمن امسال مازاد بر سهم بیمه‌های پایه و تکمیلی بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای بیماران صعب‌العلاج در استان هزینه کرده‌ایم، افزود: تلاش این مجموعه حمایت از اقشار نیازمند حمایت است.
کرمی زنجانی با اشاره به اینکه بیمه سلامت خدمات ناباروری را براساس اعلام وزارت بهداشت ارائه می‌دهد، افزود: این در حالی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ هیچ یک از این نوع خدمات تحت پوشش بیمه پایه نبودند.

ارائه خدمات ناباوری به بیمه سلامت اضافه شد
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکردهای دولت پوشش خدمات ناباروری توسط بیمه‌های پایه بوده است‌، ادامه داد: این خدمت برای گروه‌های هدف از اواخر سال ۱۴۰۱ تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفت.
وی با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی و قانون جوانی جمیت، ۶۳ قلم دارو، ۵۶ قلم آزمایش، هشت خدمت تصویربرداری ،۲۸ قلم تجهیزات و لوازم مصرفی و همچنین ۲۵ کد خدمت ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.
کرمی زنجانی ادامه داد: در زمان حاضر مراجعات زیادی به مراکز ناباروری استان انجام می گیرد و هم اکنون شاهد صف انتظار در مرکز تخصصی درمان ناباروری آیت الله موسوی زنجان هستیم.
وی اظهار داشت: از آمار ۳۲۰ نفر خدمت ارائه  شده ناباروری حدود ۱۴۰ نفر در بیمارستان آیت ‌الله موسوی و ۱۸۰ نفر خارج از استان با مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد خدمت دریافت کردند.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر هیچ نوع محدودیتی برای عقد قرارداد با پزشکان و موسسات ارائه دهنده خدمات تشخیصی و درمانی نداریم.
کرمی با بیان اینکه عمده مشکل در این بخش نداشتن قرارداد با پزشکان فوق تخصص است، افزود: پیگیری‌های لازم از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه با سازوکارهای اتخاذ شده، زمینه عقد قرارداد ارائه خدمات روان درمانی بیمه سلامت در حوزه‌های روانشناسی بالینی و سلامت فراهم شده است، ‌افزود: درخواست‌هایی برای عقد قرارداد در حوزه روان درمانی به این اداره کل اعلام شده و موضع در دست بررسی است.

پوشش درمانی دانشجویان اتباع خارجی انجام می‌شود
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه برای پوشش درمان دانشجویان اتباع خارجی نیز مکاتبات لازم با دانشگاه‌های استان انجام شده است، افزود: دانشگاه‌های استان موظف هستند دانشجویان اتباع خارجی را در این زمینه معرفی کنند.
کرمی زنجانی ادامه داد: همچنین برای تسهیل‌گری، زمینه تمدید اعتبار دفترچه روستائیان در سامانه شهروند فراهم شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه در مورد حوزه نظارت و ارزشیابی ابلاغ و پیاده‌سازی ویزیت پزشکان با سابقه بیش از ۱۵ سال انجام شده است، گفت: این افراد بیش از ۱۵ درصد از تعرفه را دریافت می‌کنند که پیرو پیگیری استان این مورد در سامانه‌های نسخه الکترونیکی لحاظ شده است.
وی با اشاره به اینکه  پرداخت مابه‌التفاوت ارز ترجیحی شیر خشک از آذرماه توسط بیمه سلامت تقبل شده است، خاطرنشان کرد: هم افراد بیمه شده و هم افراد فاقد بیمه که نیاز به استفاده از شیر خشک دارند می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.
کرمی با بیان اینکه مرحله نخست پرداخت ارز ترجیحی شیر خشک کمی با تأخیر انجام و این امر سبب نارضایتی برخی داروخانه‌ها شد، افزود: با پرداخت این مبالغ رضایت نسبی حاصل شده که البته پرداخت این یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها واگذار شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبیمه سلامتسعید کرمی
sedayezanjannews.ir/nx11254


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»