کد خبر: 11272
1402/11/14 - 13:27


مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان:

علوفه مورد نیاز حیات وحش زنجان تامین و توزیع شد

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان گفت: علوفه مورد نیاز حیات وحش استان به ویژه آهوان دشت سهرین زنجان با توجه به برودت هوا و بارش برف در مناطق تحت حفاظت، تامین و توزیع شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان افزود: با توجه به اینکه آهوان استان در دشت های با بارش سنگین برف زیست می کنند توزیع علوفه توسط محیط‌بانان بیشتر برای این نوع مناطق به ویژه مناطق حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای تامین علوفه مورد نیز حیات وحش استان از جمله آهوان مناطق حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه، کل و بز منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قوچ و میش های منطقه حفاظت شده انگوران به تامین علوفه از طریق کشت اراضی تحت مالکیت خود برای مواقع ضروری اقدام کرده ایم.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون علوفه مورد نیاز حیات وحش استان تامین شده است و در صورت نیاز مجدد توسط نیروهای محیط زیست توزیع خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حمایت از حیات وحش استان، ادامه داد: یکی از اقدامات مهم، تامین آب مورد نیاز حیات وحش استان به ویژه در فصول گرم سال است که معمولا از طریق تانکر به آبشخورها منتقل می شود.

یافتیان با تاکید بر اینکه کمبود آب در حوزه حیات وحش، مشکلاتی را ایجاد می کند، افزود: بروز این مساله می تواند به تغییر زیستگاه های حیات وحش منتهی شود که برای جلوگیری از آن در صورت نیاز به احداث آبشخورهای جدید اقدام می کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان گفت: هم اکنون ۳۰ محیطبان استان زنجان در مناطق تحت مدیریت به صورت شبانه روزی مسوول پایش و گشت و کنترل هستند.

این مسوول از عموم مردم خواست، با توجه به اینکه حیات وحش شرایط سختی دارند، در صورت مشاهده آنها در زیستگاه های انسانی و حاشیه جاده ها از نزدیک شدن به این گونه ها خودداری کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمحیط زیستحیات وحشدشت سهرین
sedayezanjannews.ir/nx11272


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»