کد خبر: 11302
1402/11/18 - 11:12


با حضور قائم مقام کمیته امداد؛

کلینیک روانشناسی «رز» در زنجان افتتاح شد

با حضور قائم مقام کمیته امداد و با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ روانشناسی، کلینیک «رز» واقع در اعتمادیه زنجان افتتاح شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: همزمان با دهه فجر آیین افتتاح کلینیک رز به منظور ارائه خدمات مشاوره روانشناسی به جامعه هدف کمیته امداد روز 18 بهمن‌ماه 1402 در زنجان برگزار شد.

جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد در مراسم افتتاح کلینیک رز با اشاره به اینکه مجموعه مشاوره در کمیته امداد در اساسنامه این نهاد درج شده است، اظهار داشت: ایجاد مجموعه مشاوره در کمیته امداد یکی از موضوعات مورد تاکید هیات امنا است.

قائم مقام کمیته امداد با اشاره به اینکه در همین راستا در بحث شکوفایی استعدادهای کمیته امداد ۱۷ برنامه با ۱۲۰ خدمت مورد نظر است، اضافه کرد: ما اگر به موضوعات فکری و ذهنی افراد توجه نداشته باشیم؛ توانمندسازی نیز شکل نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه افرادی هستند که متمکن بوده و شغل مناسبی دارند ولی به علت گرفتاری به آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد همه چیز خود را از دست می‌دهند، عنوان کرد: خدمات کمیته امداد فقط اشتغال و مسکن نيست؛ بلکه مباحث فرهنگی نیز در اولویت ارائه خدمات قرار دارد.

صباغیان با بیان اینکه توجه به فقر معنوی افراد ضروری است، ادامه داد: این مهم یکی از  برنامه‌های کمیته امداد است.

قائم مقام کمیته امداد با اشاره به اینکه شناسایی و شکوفایی استعدادهای افراد از جمله فعالیت‌ها که در حوزه مشاوره باید مورد توجه خواهد بود، گفت: کمیته امداد وظیفه دارد به جامعه هدف خود با توجه به حساسیت‌های موجود خدمات‌رسانی کند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه با بیان اینکه بیشتر خدماتی که در حال حاضر ارائه می‌شود خدماتی هستند که پس از وقوع آسیب ارائه میآسیب ارائه می‌شود، ادامه داد: ما توانایی داریم اقدام پیشگیرانه را جهت تقویت سلامت روانی جامعه هدف خود ارائه کنیم.

صباغیان با بیان اینکه موسسه رز می‌تواند در اقدامات پیشگیرانه فعال باشد، گفت: باید قبل از آن که فردی به معضلی دچار شود، برای حل مشکل آن قدم برداشته برداشت.

 

۳۶۰ میلیون تومان برای تجهیز مرکز رز هزینه شد

روح‌اله صالحی مدیر کل کمیته امداد استان زنجان نیز در مراسم افتتاحیه کلینیک رز با اشاره به اینکه یک سال از فعالیت کلینیک رز می‌گذرد، عنوان کرد: خوشبختانه منشا خدمات خیر در این مدت بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه با اقدامات ارزشمند صورت گرفته که ایجاد توانمندسازی مورد توجه بوده و این کلینیک نیز در همین راستا ایجاد شده است، بیان کرد: همچنین ۳۶۰ میلیون تومان برای تجهیز مرکز هزینه شد.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی در زمینه تقويت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان‌ زنجانی، خوشبختانه میزان ورودی دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها ۶۰تا ۸۰ نفر در سال بود که امسال به ۱۰۹ نفر رسیده است.

صالحی با اشاره به اینکه از دیگر پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه ازدواج زنان سرپرست خانوار بوده است، عنوان کرد: امسال تعداد عملکرد در این حوزه ۱۶۰ نفر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با ارتقای فعالیت‌ها شاهد گسترش خدمات در کلینیک باشیم، اضافه کرد: تاکنون قریب به ۳۰ هزار خدمت مشاوره در این مرکز ارائه شده است و ۷ هزار و ۴۰۰ نفر برای خدمت گرفتن به کلینیک معرفی شده‌اند.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکمیته امدادکلینیک رزمشاوره
sedayezanjannews.ir/nx11302


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»