کد خبر: 11387
1402/12/02 - 10:55


در نشست انتخاباتي دانشگاه آزاد زنجان مطرح شد؛

رابطه مستقيم ميزان مشارکت با عملکرد مسئولان

استاد دانشگاه:مردم بايد نتيجه مشارکت خود را در عملکردمسئولان ببينند/ دانشجو:مسئولان در انتخابات پيش رو اعلام بی طرفی کنند/ استاندار زنجان: برای دنيای کسی آخرت خود را نمی فروشيم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سميه محرمي:نشست تبييني انتخابات با حضور اساتيد دانشگاه ، فرهنگيان زنجان و استاندار زنجان سهشنبه (يکم اسفندماه) در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان برگزار شد .در اين جلسه برخي از دانشجويان منتقد شرايط فعلي و نگران بي عدالتي در تبليغات انتخاباتي بوده و برخي ديگر نيز علت سردي فضاي انتخاباتي را عملکرد نامطلوب نمايندگان اعلام کرده و خواستار اعلام بي طرفي مسئولان در انتخابات پيش روشدند.

در ابتداي اين نشست احمد نقيلو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان به کسب شاخصهاي مختلف اين واحد دانشگاهي اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد زنجان رتبه سوم را از 26 رتبه تحولي دانشگاه به خود اختصاص داده که امسال نيز سه رتبه ديگر اضافه شد.

احمد نقيلو افزود:اين واحد دانشگاهي به لحاظ جذب دانشجو رتبه پنجم، عمل به برنامههاي سند تحول و تعالي رتبه هفتم کشوري را کسب کرده است.

وي به شان و منزلت دانشگاه و اساتيد اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر دولت سيزدهم به قشر پايين جامعه توجه ويژهاي دارد، اما بهتر است قدري هم به فکرقشر فرهيخته جامعه باشد.

وي بر اصل بي طرفي کامل دانشگاه آزاد در حمايت از کانديداهاي مجلس شوراي اسلامي استان تاکيد و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد زنجان از هيچ کانديدايي حمايت نمي کند و اقدامات صرفا در راستاي جهاد تببين انتخاباتي است.

  براي جنگ به جبهه اشتباهي اعزام ميشويم!

نقيلو با اشاره به اينکه اساتيد و فرهنگيان سربازان جهاد تبيين هستند، اظهار کرد: به ما ميگويند برويد در جبهه جنوب بجنگيد در حالي که دشمن در جبهه شمال است، ما ميگوييم دشمني اينجا نيست ولي همچنان اصرار بر حضور ما در جبهه اشتباه است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي زنجان با اشاره به اينکه هماکنون همه اتفاقات در فضاي مجازي اتفاق ميافتد، بيان کرد: اساتيد و فرهنگيان به دليل فيلترينگ از اين فضا دور هستند.

وي با اشاره به اينکه از استاندار زنجان درخواست داريم پيگيري کرده و رفع فيلترينگ براي اعضاي هيات علمي، اساتيد و فرهنگيان را انجام دهند، عنوان کرد: شما تلاش خود را بکنيد، اين تلاش براي ما ارزشمند است.

   عملکرد نمايندگان و عدم شفافيت از علل سردي و سستي مردم در انتخابات است

رمضاني يکي از اساتيد دانشگاه فرهنگيان زنجان در اين نشست با اشاره به اينکه مشارکت در انتخابات يک حق بوده و همه ما از برگزاري انتخابات پرشور خوشحال خواهيم شد، اظهار کرد: البته عملکرد نمايندگان سابق موجب شده مردم نسبت به انتخابات سست و سرد شوند.

وي با اشاره به اينکه عملکرد مسئولان و نمايندگان ميتواند زمينه حضور مردم در انتخابات را فراهم کند و بايد هم اينگونه باشد، اضافه کرد: مردم بايد نتيجه مشارکت خود را در عملکرد مسئولان ببينند.

اين استاد با اشاره به اينکه عدم شفافيت در برخي حوزهها نيز زمينه کاهش مشارکت مردم در انتخابات را به دنبال دارد، اضافه کرد: يکي از شاخصهاي حکومت خوب، داشتن شفافيت است.

وي با اشاره به اينکه چقدر اجازه ميدهيم مردم سخن بگويند و چقدر به حرف آنها توجه ميکنيم؟، عنوان کرد: اگر اجازه ندهيد نظر افراد مطرح شود، بحث از سکوت فردي به سکوت سازماني ميرود و اگر سکوت از افراد به جامعه منتقل شود زمينه سکوت اجتماعي را فراهم خواهد کرد.

   مسئولان استاني،اعلام بي طرفي خود را در انتخابات اعلام کنند

يکي از دانشجويان دانشگاه آزاد زنجان در اين جلسه از برخي از مسئولان خواست، اعلام بي طرفي خود در انتخابات پيشرو از هر يک از کانديداها اعلام کنند.

وي افزود: اين موضوع برخي از مسئولان در دورهاي قبلي انتخابات رئيس ستاد يا فعال ستاد نماينده فعلي و کانديداي دوازدهمين دوره مجلس بودند براي همه شفاف بوده و درخواستي که شهروندانازبرخي مسئولان ، اعلام بيطرفي در انتخابات پيش رو است تا اعلام کننداز هيچ کانديدايي حمايت نکرده و هيچ ارتباطي با کانديداهاندارند.

وي با اشاره به اظهارات استاندار زنجان در مورد فشارهاي وارده در زمان انتصابات و عدم رضايت در برخي موارد از برخي انتخابهاي خود، گفت: چه تضميني وجود دارد که فشارهاي مذکور در انتخابات نيز تاثيرگذار نباشد و در حفظ و صيانت از آرا اثر نگذارد.

محسن افشارچي استاندار زنجان در پاسخ به اين دانشجو با اشاره به اينکه ما آخرت خود را به دنياي کسي نميفروشيم، بيانکرد: شما هم آخرت خود را به دنياي کسي نفروشيد.

همچنين محسن افشارچي در نشست تببيني انتخابات دانشگاهيان استان زنجان اظهار کرد: مردم سالاري نظام اين امکان را فراهم کرده که هر فردي کانديدا شود.

استاندار زنجان اضافه کرد: مردم سالاري اين است که هر فردي و هر سليقهاي را انتخاب کنيد، در حالي که حزب چارچوبهاي خاص خود را دارد.

وي با بيان اينکه متاسفانه چيزي که در جهان به نام دموکرسي حزبي وجود دارد در واقع ديکتاتوري چند حزبي است، گفت: اين در حالي است که در مردم سالاري ما انواع و اقسام سلايق وجود دارد.

  نمايندگان در زندگي همه ما تاثيرگذارند

افشارچي اظهار داشت: باتوجه به موضوع مردم سالاري متکثر ميتوان گفت فقط در حوزه انتخابيه شهر زنجان و طارم 157 کانديداي مجلس شوراي شرکت کردهاند و از طرفي راه استقلال و اقتدار کشور مان از مسير انتخابات است.

استاندار زنجان با بيان اينکه مردم 290 نماينده را با ديدگاه، نگرش و گرايشهاي مختلفي راهي مجلس شوراي اسلامي ميکنند، ادامه داد: انتخاب نماينده اصلح اهميت زيادي دارد چرا که ميتوانند در ابعاد مختلف از قبيل بودجه، برنامههاي مختلف توسعه اي، قانونگذاري و غيره تاثير گذار باشند.

وي با بيان اينکه در زمان حاضر تحريمها و فرسايشي شدن آن مشکلات و معضلاتي را براي مردم ايجاد کرده است، عنوان کرد: دولت تلاش دارد به جاي توليد نفت از مسيرهاي ديگر توليد ثروت کند، و به طور قطع بايد در چند سال آينده توليد ناخالص ملي خود را به 2 برابر افزايش دهيم.

وي با بيان اينکه نحوه توليد ثروت بايد در کشور متنوع تر شود، گفت: کريدور جنوب به شمال از اين نوع جنس به شمار ميرود که ميتواند براي کشورمان توليد ثروت ايجاد کند.افشارچي اضافه کرد: در اين ميان خرد جمعي در ابعاد مختلف نظير شوراها نمود داشته و اين مهم بايد در مجلس شوراي اسلامي متبلور شود.

استاندار زنجان با تاکيد بر اينکه در 45 سال گذشته اقدامات متعددي در کشور انجام گرفته و کارهاي زيادي هم باقي مانده است، خاطر نشان کرد: حضور مردم در صحنهها به ويژه انتخابات ابعاد مهم مختلفي دارد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناستاندارمسئولانمردم سالاري
sedayezanjannews.ir/nx11387


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»