کد خبر: 11414
1402/12/08 - 16:40


شهردار زنجان در واکنش به درخواست یکی از اعضای شورای شهر برای تنظیم شکوائیه از کاندیداهایی متخلف عنوان کرد؛

از چند نفر شکایت کنیم؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر: کار تبلیغاتی برخی کاندیداها به جایی رسیده است که با اسپری بر روی دیوار شهرداری نام کاندیدایی را نوشته‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با حضور اعضای شورای شهر و شهردار زنجان در حالی برگزار شد که این جلسه بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی داشت و در آن رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر زنجان گفت: باید در خصوص این تخلفات شهرداری و شورای شهر علیه کاندیدایی که دچار بی‌قانونی شده، شکواییه تنظیم کند، این در حالی بود که شهردار حجم تخلفات را به حدی بالا می‌داند که می‌گوید: از چند نفر شکایت کنیم؟

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان روز سه‌شنبه (7 اسفندماه سال 1402) با حضور اعضای شورای شهر و شهردار زنجان در حالی برگزار شد که این جلسه بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی داشت، همچنین در این جلسه چندین لایجه و پیشنهاد نیز طرح و بررسی شد.

در ابتدای این جلسه مجید ناصحی‌مقدم رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه انتخابات بسیار مهمی پیشرو داریم که شامل دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است، اظهار کرد: اگر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هیچ دستاوردی نداشت الا انتخابات، کافی بود که در این انتخابات شرکت کنیم و مجدد به جمهوری اسلامی رأی دهیم.

سلامت انتخابات در ایران بی نظیر است

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه در بسیاری از انتخابات رخ داده کسانی توسط مردم انتخاب شده‌اند که مخالف جناح حاکم در قوه مجریه بوده است، افزود: این نشان می‌دهد سلامت و اقتدار صندوق‌های رأی وجود داشته است و اسم افراد حتی مخالف هم از صندوق رأی بیرون آمده است.

وی با بیان اینکه نوع انتخابات و سلامت انتخابات در ایران یکی از بی‌نظیرترین موضوعاتی است که در دنیا اتفاق می‌افتد، خاطر نشان کرد: انتخابی که مردم دارند یک انتخاب بلامنازع در جمهوری است.

ناصحی‌مقدم از همه مردم استان درخواست دارم حضور پر شور در ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رای داشته باشند و گفت: حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه این روزها در این تلاطم هستیم که چرا در انتخابات شرکت کنیم و دوم باید به چه کسی رأی دهیم مطرح است، ادامه داد: جامعه اسلامی با درایت خود قدرت انتخاب اصلح را دارند اما هیچ کس نباید توقع داشته باشد که دیگران اظهاد وجود نکنند.

 

 شهرداری و شورای شهر علیه کاندیدایی که بی‌قانونی کردند، شکواییه تنظیم کند

سعید نجفی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر زنجان نیز امروز در نطق پیش از دستور جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه تخلفات تبلیغاتی کاندیداها را در سطح شهر شاهد هستیم، بیان کرد: متاسفانه کاندیداها با چسباندن‌ کاغذها به تاسیسات شهری آسیب وارد می‌کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر زنجان گفت: باید در خصوص این تخلفات شهرداری و شورای شهر علیه کاندیدایی که دچار بی‌قانونی شده، شکواییه تنظیم کند.

وی اذعان کرد: به بنظر بنده باید کاندیداها طرفداران خود را پایبند قانون نگه‌دارند و اجازه ندهند چهره زیبای شهری که هزینه بسیاری برای زیباسازی شده، مخدوش کنند.

نجفی بیان کرد: متاسفانه کار تبلیغاتی برخی کاندیداها به جایی رسیده است که با اسپری بر روی دیوار شهرداری نام کاندیدایی را نوشته‌اند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه از رئیس ستاد انتخاباتی استان خواهش‌مندیم تا تخلفات این کاندیداها در هیأت بازرسی مورد بررسی قرار دهند، گفت: این کاندیداها با چنین روش‌های تبلیغاتی دهن کجی به قانون می‌کنند.

 

هم زحمت مضاعف و هم حیف و میل اموال

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان چندین اولویت همچون پروژه گولجیک آباد در سطح شهر وجود دارد که مشکل تملک دارند، گفت: بیش از ۲۰ مورد تملک در سطح شهر وجود دارد.

وی افزود: بودجه تملک شهرداری مشخص است، معبری در غرب شهر وجود دارد که منتظر یک تملک است، امتداد محور شهید طیب‌زاده نیز منتظر یک تملک است اما زمین گولجیک آباد در منطقه حاشیه‌ای شهر بوده و توانستیم این زمین را جزو اولویت‌دار ترین پروژه‌ها قرار دهیم.

شهردار زنجان در پایان این جلسه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرداری برای ایام تبلیغات کاندیداهای مجلس 400 جایگاه تبلیغاتی در شهر در نظر گرفته بود، اظهار کرد: این جایگاه‌ها سطح شهر را پوشش داده بود اما متاسفانه از طرف برخی کاندیداها شاهد نصب پوستر در محل‌هایی غیر از این جایگاه‌ها بودیم.

علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه هر چند کاندیداها مشغول محافل و حضور در مجامع هستند  و گاهی از نیروهای عملیاتی خود غافل می‌شوند، افزود: از کاندیداها می‌خواهیم عوامل اجرایی خود را توجیه کنند تا حداقل در این دو روز باقی مانده این تکرار نشود.

وی با اشاره به اینکه نصب پوستر در امکان مختلف خسارت بزرگی است که هم سیمای شهری را خراب می‌کند و هم به تاسیسات آسیب وارد می‌کند، گفت: با این اقدام هم زحمت پارکبانان مضاعف خواهد شد و هم حیف و میل اموال است چرا که پوسترها را در محل مختلف از جمله صندوق صدقه، تیرهای چراغ برق، پست‌های برق و مخابرات و غیره نصب می‌شود که مجبور به امحای آنها هستیم.

شهردار زنجان همچنین در پاسخ به صدای زنجان در مورد برنامه شهرداری برای شکایت از کاندیداهای متخلف در حوزه تبلیغات گفت: از چند نفر باید شکایت کنیم؟

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسلامت انتخاباتشهردار زنجانکاندیداهای متخلف
sedayezanjannews.ir/nx11414


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»