کد خبر: 11435
1402/12/11 - 15:52


رییس هیئت بازرسی انتخابات استان زنجان :

۹۰۰ بازرس در زنجان بر عملکرد مجریان انتخابات نظارت می‌کنند

رییس هیئت بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: ۹۰۰ بازرس در زنجان بر عملکرد مجریان انتخابات نظارت می‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / سمیه محرمی: حسین محمدی، در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان زنجان اظهار کرد: به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات و آئین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، وزارت کشور مکلف شده بر فرآیند برگزاری انتخابات نظارت داشته باشد و بر این اساس هیئت بازرسی انتخابات را تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه ملزم شدیم در همه شعب برگزاری، بازرس ثابت وجود داشته باشد، ابراز کرد: یک سربازرس برای هر ۱۵ تا ۱۶ شعبه و یک بازرس ویژه برای حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان زنجان تعداد بازرسان این هیئت را ۹۰۰ نفر برشمرد و گفت: از زمانی که پیش ثبت نام‌ها شروع شد، کار بازرسی کلید خورده است.

وی ادامه داد: تخلفات در ایام انتخابات توسط هیئت‌های شهرستانی و استانی رصد و به هیئت نظارت و هیئت مرکزی بازرسی کل کشور و هم هیئت‌های قضائی ارسال شده است و تخلفات متعددی را تا کنون گزارش کردیم. محمدی با بیان اینکه هیئت بازرسی در کنار هیئت‌های نظارت بر عملکرد مجریان انتخابات نظارت می‌کنند و هر تخلفی را گزارش می‌کنند، تصریح کرد: تصمیم نهایی را هیئت نظارت شورای نگهبان می‌گیرد.

وی در مورد تبلیغات شرکت برای نامزدها خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌ها مرتبط با دولت باشند حق تبلیغ برای نامزدها ندارند و تخلفاتی در این خصوص داشتیم و مستندسازی شده و به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه هیچ دستورالعملی برای پرداخت تسهیلات به ثبت‌کنندگان را نداشتیم، عنوان کرد: هیچ تسهیلاتی با این عنوان پرداخت نشده است.

وی از فعالیت ۷۷۲ بازرس ثابت و ۱۲ بازرس ویژه برای هر شهرستان و تعدادی سربازرس خبر داد و گفت: یک تیم سه نفره از هیئت‌های بازرسی شهرستانی نیز بر این فرآیند نظارت دارند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به تأکید استاندار برای برکناری مدیران متخلف، تذکرات متعددی داده شده و تعدادی در روزهای اخیر کنار گذاشته شده و تا روزهای آینده این تعداد بیشتر خواهد شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبازرسمدیران متخلفانتخابات
sedayezanjannews.ir/nx11435


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»