کد خبر: 11444
1402/12/12 - 12:59


انتخابات دوازدهمين دوره مجلس و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبری در سراسر ايران برگزار شد؛

نتايج انتخابات در زنجان مشخص شد

معرفی نماينده زنجان و طارم و خدابنده به دور دوم کشيد/ 4 مدير دولتی و يک عضو هيات نظارت در زنجان برکنار شدند / مصطفی طاهری، منصور عليمردانی و جمال موسوی انتخاب شدند/ نبی اله محمدی و محمد اسماعيلی از حوزه انتخابيه زنجان به دور دوم رفتند /سعيد رفيعی و احمد بيگدلی در حوزه خدابنده در دور دوم حضور پيدا می کنند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سميه محرمي: دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ششمين مجلس خبرگان رهبري روز 11 اسفندماه در زنجان همزمان با سراسر کشور برگزار شد. اين انتخابات از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 24 ادامه داشت.

ابوالفضل رفيعي (شنبه 12 اسفندماه) در نشست خبري، اظهار کرد: حجتالاسلام والمسلمين اسماعيل نوري ديگر کانديداي مجلس خبرگان رهبري با 100 هزار و 344 راي و کسب 34.12 درصد آراء را به خود اختصاص داد.

وي به آخرين نتايج شمارش آراء انتخابات دوازدهمين دوره محلس شوراي اسلامي در حوزههاي انتخابيه استان نيز اشاره کرد و افزود: در حوزه انتخابيه ابهر، خرمدره و سلطانيه منصور عليمرداني با 23 هزار و 864 راي و کسب 31 درصد آراء به عنوان منتخب مردم شناخته شد. سيدجمال طاهري با 20 هزار و 457 راي و کسب 37.6 درصد آراء در جايگاه دوم اين حوزه قرار گرفت.

اين مسئول تصريح کرد: در حوزه انتخابيه ماهنشان و ايجرود نيز تکليف آراء مشخص شد و سيد جمال موسوي با 20 هزار و 821 راي و کسب 52.32 درصد مجموع آراء بهعنوان منتخب مردم اين حوزه شناخته شده و آقاي امير نظري با 11 هزار 944 راي و 30 درصد آراءنفر دوم اين حوزه انتخابيه شناخته شد.

رفيعي افزود: در حوزه انتخابيه خدابنده آقايان سعيد رفيعي با 16هزار و 949 راي و کسب 18.26 درصد آراء و احمد بيگدلي با 14 هزار و 455 راي و 15.58 درصد آراء در دور دوم با هم رقابت خواهند کرد.

وي يادآور شد: در حوزه انتخابيه زنجان و طارم با اعلام اينکه شمارش آراء در برخي از صندوقها به اتمام نرسيده است تکليف يک از دو نماينده اين حوزه انتخابيه در دور نخست مشخص و تعيين نفر دوم به دور دوم کشيده شد.

رئيس ستاد انتخابات استان افزود: آقاي مصطفي طاهري با کسب 44 هزار و 926 راي و کسب 27.25 درصد آراء به عنوان منتخب نخست شناخته شده و آقايان نبياله محمدي با 26 هزار و 78 راي و 15.82 درصد آراء و آقاي محمد اسماعيلي با 18 هزار و 380 راي و 11.15 درصد آراء در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.

رفيعي خاطرنشان کرد: نتايج تکميلي و آراء هر يک از نامزدها توسط فرمانداري هاي حوزه هاي انتخابيه در قالب آگهي منتشر خواهد شد.   دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي يک ماه پس از از تاييد نتايج توسط شوراي نگهبان برگزار خواهد شد.

استاندار زنجان در ابتداي ساعات رأيگيري ،در حاشيه حضور در شعبه اخذ رأي در مورد برکناري مديران متخلف در فرآيند انتخابات و تبليغات نامزدها اظهار کرد: رسيدگي به اين موضوع به عهده ما نيست و بايد گزارشها از طريق مراجع مربوط اخذ شود. استاندار زنجان با اشاره به اينکه اعمال حاکميت و برکناري مديران بر مبناي تصميم و خرد جمعي انجام ميشود، عنوان کرد: اين تصميمات بر اساس گفتههاي يک شخص نبوده و تا زماني که تخلفات مستند نشود نميتوان کاري انجام داد.

وي تصريح کرد: تاکنون افرادي که تخلفات آنها مستندسازي شده است، برکنار شدند و البته هنوز به سيستم قضائي نرفتند و ممکن است تبرئه شوند.

افشارچي ادامه داد: افراد ديگري هم هستند که در حال بررسي تخلفات آنها هستيم و مرجع نظارت بر اين تخلفات بر عهده شوراي نگهبان است.

استاندار زنجان اظهار کرد: حضور مردم بيانگر اين است که اتفاقات خوبي براي ايران رقم خواهد خورد و اميد است انتخابات به خير مردم باشد. استاندار زنجان با توصيه به کانديداهاي دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري، ابراز کرد: از کانديداها درخواست داريم مُر قانون را سر لوحه کار خود قرار دهند و هر شخصي که انتخاب شود، نظر مردم بوده و براي همه محترم است. وي با رعايت قانون تأکيد کرد و گفت: تلاش ميکنيم در روند انتخابات منطبق با قانون گام برداريم.

افشارچي عنوان کرد: همه موارد به مجريان انتخابات عنوان شده و آنها متعهد به اجراي قانون هستند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

همچنين آيتالله علي خاتمي نيز در شعبه اخذ رأي اظهار کرد: حضور پرشور و گسترده مردم پاي صندوقهاي رأي به طور حتم بار ديگر موجب ياس و نااميدي دشمنان خواهد شد و نقشههاي آنان را نقشه برآب ميکند.

امام جمع زنجان با اشاره به اينکه امروز مردم همانند 45 سال گذشته در پاي صندوقهاي رأي حاضر شدهاند، ابراز کرد: مردم زنجان همواره پشتيان نظام بودند و اين را در دوران دفاع مقدس ثابت کردند و بهمن امسال نيز بعد از 45 سال کاملاً متفاوت برگزار شد.

نماينده وليفقيه در استان زنجان با دعوت از آحاد مختلف مردم براي مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، تاکيد کرد: راهي شدن نمايندگان با آراي بالا به مجلس شوراي اسلامي موجب اقتدار خانه ملت و منتفع شدن کشور خواهد شد.

وي مردم را صاحبان اصلي انتخابات خواند و گفت: از جنب و جوش مردم مشاهده ميکنيم مردم هميشه در ميدان و موفق و پشتيبان نظام هستند.

آيتالله خاتمي با بيان اينکه بخشي اعظمي از تنگناهاي کشور را دشمنان خارجي و بخشي را عوامل داخلي ايجاد کردهاند و مردم متوجه هستند، عنوان کرد: مردم با وجود همه گلايهها و دشواريها پاي آرمانهاي نظام هستند.

وي خاطرنشان کرد: همانطور که حضرت آقا فرمودند ما نقاط قوت بسياري داريم هرچند که نقاط ضعفي هم داريم اما بايد تلاش کنيم نقاط قوت را بالاتر ببريم.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان افزود: روز 29 بهمن حضرت آقا فرمودند ما هنوز در بحث اقتصادي به حد مطلوب نرسيدم، در عرصههايي همچون اجراي عدالت اقدامات زيادي انجام گرفته است اما با حد مطلوب فاصله دارد.

خاتمي خطاب به نامزدها و طرفداران آنها گفت: تا امروز روز رقابت بود، اما فردا شنبه روز مهرباني و مودت و شنبه همدلي خواهد بود و مهمترين مسئله انقلاب و مسئله ملي است.

آيتالله خاتمي شرکت در انتخابات را مسئلهاي مهم و حساس در تعيين سرنوشت کشور خواند و گفت: مشارکت بيشتر نشانه همدلي مردم و اقتدار نظام جمهوري اسلامي است.

    3مدير دولتي و يک عضو هيات نظارت  برکنار شدند

رئيس هيات نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: سه مدير دولتي و يک عضو هيات نظارت در استان زنجان برکنار شدند

جواد محمدي رئيس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات استان زنجان، نيز در نشست خبري کميته اطلاعرساني ستاد انتخابات استان زنجان اظهار کرد: موضوع نظارت بر انتخابات يک موضوع بسيار با اهميت بوده و شامل نظارت قبل، حين و بعد انتخابات ميشود.

رئيس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات استان زنجان با اشاره به اينکه از يک سال پيش تمهيدات مربوطه براي انتخابات انديشيده شده است، ابراز کرد: در حال حاضر 3 هزار و 500 ناظر شوراي نگهبان را در فرآيند نظارت انتخابات همراهي ميکنند. وي تصريح کرد: خوشبختانه انتخابات با کمترين مشکل در حال برگزاري است و انسجام بين هيأت اجرايي و هيأت نظارت مثال زدني است.

وي نظارت و اجرا را مردمي خواند و گفت: اقشار مختلف مردم بر انتخابات نظارت ميکنند 82 ضابط قضائي خاص داريم که گزارشات را ارسال ميکنند تا پيگيري لازم انجام شود.

محمدي با بيان اينکه تخلفات گزارش شده است و در حال پيگيري است، گفت: جرم انگاري مربوط صورت گرفته است و به شوراي نگهبان هم ارسال شده است.

رئيس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات استان زنجان خاطرنشان کرد: از ابتداي فرآيند برگزاري انتخابات هم با گزارش شوراي نگهبان 3 مدير دولتي برکنار شده است که مربوط به کانديداهاي مختلف بوده است.

محمدي افزود: البته ما سامانه مردم ناظر داريم که ميتوانند تخلفات انتخاباتي را گزارش کنند که بر اساس همين گزارشات يک نفر عضو هيأت نظارت برکنار شد؛ البته از ناظرين مسؤلين نيز برکناري داشتيم.

   تضييع و تخريب بيتالمال و برهم زدن آرامش خط قرمز است

دادستان زنجان گفت: تضييع و تخريب بيتالمال و برهم زدن آرامش خط قرمز است

 بهروز عباسي دادستان زنجان امروز با حضور در کميته اطلاعرساني ستاد انتخابات استان زنجان اظهار کرد: از زمان آغاز فرآيند انتخابات شاهد نظم و انضباط و ساماندهي امور بوديم. دادستان زنجان ابراز کرد: زنجان هم همانند نقاط مختلف کشور، جزو استانهايي است که خدمتگزاران مردم براي اخذ رأي ولي نعمتان آماده شدند و رأيگيري به نحو مطلوب در حال انجام است.

وي با اشاره به اينکه در حوزه آموزش ضابطان و در حوزه پيشگيري از جرايم انتخاباتي اقدامات لازم را به نحو احسن انجام داديم، عنوان کرد: با رويکرد پيشگيرانه گامها را برداشتيم و گزارشهاي رسيده را ثبت و ضبط کرديم.

عباسي با بيان اينکه گزارشاتي در خصوص تبليغات زودهنگام داشتيم که در حال بررسي هستيم، تصريح کرد: مقررات در انتخابات خوب اجرا شده و همه دستاندرکاران تلاش وافري داشتند. دادستان زنجان با اشاره به اينکه مشکل خاصي در انتخابات نداريم، خاطرنشان کرد: قانون انتخابات به صورت مطلوب انجام شده است. وي تصريح کرد: تضييع و تخريب بيتالمال و برهم زدن آرامش خط قرمز است و اگر چنين مواردي باشد حتماً ورود با گزارش سازمان بازرسي ورود ميکنيم. دادستان زنجان با اشاره به اينکه همکاران در حال آمادهباش هستند و شعب خاصي داريم که بازپرسان و دادياران کشيک هستند، عنوان کرد: از مديران برکنار شده نيز گزارشاتي داشتيم.

    900 بازرس در زنجان بر عملکرد مجريان  انتخابات نظارت ميکنند

رييس هيئت بازرسي انتخابات استان زنجان گفت: 900 بازرس در زنجان بر عملکرد مجريان انتخابات نظارت ميکنند.

 حسين محمدي نيز در جمع خبرنگاران در کميته اطلاعرساني ستاد انتخابات استان زنجان اظهار کرد: به استناد ماده 28 قانون انتخابات و آئيننامه انتخابات مجلس خبرگان رهبري، وزارت کشور مکلف شده بر فرآيند برگزاري انتخابات نظارت داشته باشد و بر اين اساس هيئت بازرسي انتخابات را تشکيل داده است.

وي با اشاره به اينکه ملزم شديم در همه شعب برگزاري، بازرس ثابت وجود داشته باشد، ابراز کرد: يک سربازرس براي هر 15 تا 16 شعبه و يک بازرس ويژه براي حوزه انتخابيه در نظر گرفته شده است. رئيس هيئت بازرسي انتخابات استان زنجان تعداد بازرسان اين هيئت را 900 نفر برشمرد و گفت: از زماني که پيش ثبت نامها شروع شد، کار بازرسي کليد خورده است. وي ادامه داد: تخلفات در ايام انتخابات توسط هيئتهاي شهرستاني و استاني رصد و به هيئت نظارت و هيئت مرکزي بازرسي کل کشور و هم هيئتهاي قضائي ارسال شده است و تخلفات متعددي را تا کنون گزارش کرديم.

محمدي با بيان اينکه هيئت بازرسي در کنار هيئتهاي نظارت بر عملکرد مجريان انتخابات نظارت ميکنند و هر تخلفي را گزارش ميکنند، تصريح کرد: تصميم نهايي را هيئت نظارت شوراي نگهبان ميگيرد.

وي در مورد تبليغات شرکت براي نامزدها خاطرنشان کرد: اگر شرکتها مرتبط با دولت باشند حق تبليغ براي نامزدها ندارند و تخلفاتي در اين خصوص داشتيم و مستندسازي شده و به مراجع ذيربط ارسال ميشود.

رئيس هيئت بازرسي انتخابات استان زنجان با اشاره به اينکه هيچ دستورالعملي براي پرداخت تسهيلات به ثبتکنندگان را نداشتيم، عنوان کرد: هيچ تسهيلاتي با اين عنوان پرداخت نشده است. وي از فعاليت 772 بازرس ثابت و 12 بازرس ويژه براي هر شهرستان و تعدادي سربازرس خبر داد و گفت: يک تيم سه نفره از هيئتهاي بازرسي شهرستاني نيز بر اين فرآيند نظارت دارند.

محمدي تصريح کرد: با توجه به تأکيد استاندار براي برکناري مديران متخلف، تذکرات متعددي داده شده و تعدادي در روزهاي اخير کنار گذاشته شده و تا روزهاي آينده اين تعداد بيشتر خواهد شد.

   افزايش تعداد مديران عزل شده، مدير فرهنگ شهرستان خرمدره عزل شد

اصغر حاجعلي اکبري، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان گفت: مدير فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرمدره در پي گزارش تخلفات عزل شد.

 مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان گفت: مدير فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرمدره در پي گزارش تخلفات عزل شد. مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي به فراخور وظايف خود و دين به شهداي انقلاب، نسبت به تبيين اهميت انتخابات و مشارکت مردم اقداماتي داشته که يکي از آنها برگزاري دهها جلسه تبييني براي صنوف مختلف در ايام منتهي به انتخابات بود. وي با اشاره به اينکه در اين جلسات مديران استاني در سطح محافل مردمي حاضر شدند و نسبت به روشنگري و بيان ديدگاههاي مختلف اقدام کردند، ادامه داد: در اين رويداد نقش کليدي ستاد کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد برجسته بود. مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان عنوان کرد: براي اينکه نقش اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در اين جايگاه برجسته شود، جشنوارهاي تدارک ديده شد.

وي از برگزاري طرح شهروند خبرنگار خبر داد و گفت: علاوه بر اين رويداد حضور را پيشبيني کرديم که به ارائه تجارب موفق براي افزايش مشارکت مردم پرداخته و براي برگزيدگان اين رويداد سه سفر مشهد و چندين جايزه نقدي در نظر گرفته شده است.

حاجعلياکبري افزود: صدور پيامهاي چهرههاي فرهنگي هنري و دعوت از مردم براي شرکت در انتخابات، بيان نقش مجلس شوراي اسلامي و شاخصهاي انتخاب اصلح در قالب کليپ و عکس نوشته منتشر شده است.

وي با اشاره به توليد محتوا از اظهارات سران کشور، چهرهاي ماندگار فرهنگي و هنري  و مديران استاني عنوان کرد: جشنواره رسانه در 2 بخش تخصصي ويژه رسانهها و مردمي و در محورهاي اخلاق انتخاباتي، مشارکت حداکثري، انتخابات سالم، بررسي وظايف نمايندگان و غيره برگزار خواهد شد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان با بيان اينکه تحليلهاي مختلفي در خصوص تخلفات رسانهها در استان زنجان داشتهايم و تخلفاتي نيز براي بررسي به مراجع قضايي ارسال شده است، اظهار کرد: عموم اصحاب رسانه در استان زنجان نسبت به مقررات تعهد دارند و با رعايت اخلاق حرفهاي، محيط سالمي را در انتخابات استان زنجان فراهم ميکنند.  وي با بيان اينکه آرامش انتخابات حاصل رفتار رسانهها است، خاطرنشان کرد: مر قانون در همه سطوح براي ما ملاک و فصلالخطاب خواهد بود. حاجعلياکبري در مورد کناري رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خرمدره تصريح کرد: بر اساس گزارش دستگاههاي نظارتي، تخلف انتخاباتي در اين شهرستان رخ داده بود که نياز به بررسي مراجع ذيصلاح داشت که براي حصول اطمينان نسبت به تغيير مدير مربوطه طبق قانون اقدام شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانانتخاباتعزل مدیرانبازرسی انتخابات
sedayezanjannews.ir/nx11444


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»