کد خبر: 11517
1402/12/26 - 10:53


رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

گاز گرفتگی در ابهر سه نفر را راهی بیمارستان کرد

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: شب گذشته گاز گرفتگی در شهر ابهر سه نفر را راهی بیمارستان کرد که اقدامات لازم درمانی برای آنها انجام گرفت

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: داریوش تقی لو رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان  در گفت‌و‌گو اظهار داشت: حادثه مسمومیت ناشی از گازگرفتگی شامگاه گذشته در خیابان بهشتی ابهر گزارش شد.

وی اضافه کرد: در این واقعه سه نفر شامل یک مرد ۵۵ ساله و ۲ نوجوان پسر ۱۰ و ۱۷ ساله در یک منزل مسکونی بر اثر روشن کردن اجاق گاز با کپسول دچار مسمومیت شده بودند که بعد از اقدامات اولیه پیش بیمارستانی به بیمارستان الغدیر ابهر منتقل شدند.

تقی لو با اشاره به گزارش های مکرر گازگرفتگی در سطح استان، به خانواده ها توصیه کرد: با توجه به اینکه مونو اکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو و بدون مزه و بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود،‌ هشدارهای کارشناسان را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: این گاز تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد و با ورود به بدن انسان به سرعت موجب مسمومیت با مونو اکسیدکربن یا گازگرفتگی و در نهایت مرگ می شود.

تقی لو در ادامه با اشاره به ماموریتی دیگر و اعزام بالگرد برای نجات جان یک بیمار، افزود: روز گذشته بالگرد فوریت های پزشکی استان برای نجات جان یک بیمار در شهر طارم به پرواز درآمد.

وی اضافه کرد: در این ماموریت یک مرد ۶۲ ساله به دلیل شوک قلبی دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود که با حضور به موقع امدادگران جهت ادامه سیر درمان به بیمارستان موسوی شهر زنجان منتقل شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگازگرفتگیبیمارستانامدادگران
sedayezanjannews.ir/nx11517


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»