کد خبر: 11529
1403/01/11 - 10:12


رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

قاتل خاموش، جان چهار بانوی زنجانی را گرفت

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: گاز گرفتگی موجب جان باختن چهار بانوی زنجانی در حادثه‌ای تلخ شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: گاز گرفتگی موجب جان باختن چهار بانوی زنجانی در حادثه‌ای تلخ شد.

داریوش تقی‌لو افزود: ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه شب جمعه (10 فروردین ماه 1403) موردی از مسمومیت ناشی از گازگرفتگی در شهرک امیرکبیر زنجان گزارش شد.

وی اضافه کرد: بلافاصله ۲ کد آمبولانس از پایگاه های ولی عصر و قائم به محل حادثه اعزام شدند.

این مسئول ادامه داد: کارشناسان پس از ارزیابی اولیه متوجه شدند که بر اثر نشت گاز آبگرمکن چهار خانم در سن ۲۲ - ۲۳ - ۳۵ و چهار ساله فوت شده‌اند.

به گفته رییس اورژانس استان زنجان به رغم اطلاع رسانی های گسترده،بی توجهی نسبت به استفاده از انواع وسایل گرمایشی موجب افزایش مسومیت با گاز مونواکسید کربن شده است.

وی با تاکید بر اینکه مونو اکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، تاکید کرد: این نوع گاز بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآور شد: این مسمومیت که به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، گاز پیک‌نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود، اغلب در روزهای سرد سال رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: اگر دودکش یا تهویه یک مکان مسدود باشد، گاز مونو اکسیدکربن در محیط داخلی منتشر می شود و مسمومیت و در نهایت مرگ افراد را رقم می زند.

تقیلو همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات اورژانس در ایام نوروز اظهار کرد: در ایام نوروز  تا روز ۱۱ فروردین‌ماه نوروز۱۴۰۳ تعداد ۸ هزار و ۲۳۹ تماس با اورژانس زنجان برقرار شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه ماموران اورژانس ۲ هزار و ۶۷۴ عملیات انجام داده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۵۰۷ ماموريت ترافیکی و ۲ هزار و ۱۶۷ ماموريت غيرترافيکی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد عملیات‌های ترافيکی منجر به اعزام به بيمارستان ۵۴۶ مورد بوده‌ است، افزود: تعداد عملیات غير ترافيکی منجر به اعزام به بيمارستان یک هزار و ۱۶۰ مورد بوده است.

تقیلو ادامه داد: تعداد ماموريت شهری را یک هزار و ۶۵۶ مورد و تعداد ماموريت جاده‌ای یک هزار و ۱۸ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۸۰ مورد مواليد در ایام نوروز ثبت شده است، افزود: تعداد جراحی اورژانس 607 مورد و تعداد جراحی الکتيو687 مورد بوده است‌.

تقیلو با اشاره به اینکه تعداد کل مراجعين اورژانس 75 هزار و 897 مورد بوده است، افزود: تعداد بيماران سرپایی اورژانس 68 هزار و 155 بوده و تعداد بيماران بستری اورژانس 7 هزار و  742 نفر بوده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگاز مونواکسید کربناورژانسمسمومیت
sedayezanjannews.ir/nx11529


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»