کد خبر: 11555
1403/01/18 - 9:59


مدیرکل بهزیستی استان زنجان :

۵۲ هزار کودک سه تا ۶ ساله در زنجان غربالگری چشم شدند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سال گذشته با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال بینایی ۵۲ هزار کودک در سطح استان سنجش شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سال گذشته با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال بینایی ۵۲ هزار کودک در سطح استان سنجش شد.  

روح الله خدابنده لو  افزود: غربالگری، مهمترین ابزار برای پیشگیری از معلولیت هاست و این موضوع از ابعاد مختلف اهمیت بسزایی دارد.

وی بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم را زیر پنج سالگی عنوان کرد و گفت: در صورتی که مشکل دید کودک قبل از این سن، تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد، با درمان به موقع بینایی کامل به دست خواهد آمد.

این مسئول تاکید کرد: هرچه درمان چشم تنبل با تاخیر انجام شود، احتمال به دست آوردن بینایی کامل، کمتر خواهد شد، به طوری که بعد از هفت تا ۱۰ سالگی درمان چشم تنبل، تاثیری در بهبود بینایی نخواهد داشت.

وی به به خانواده ها توصیه کرد: چشم کودکان سه تا ۶ سال همه ساله غربال شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۳۲ پایگاه غربالگری بینایی در سطح استان فعالیت می کند که از این تعداد ۱۱ پایگاه با دستگاه بینایی سنجی و ۲۱ پایگاه با چارت " ای" غربالگری را انجام می‌دهند.  

وی یاد آور شد: ضروری است خانواده ها برای اطمینان از سلامت بینایی فرزندان خود نسبت به مراجعه به پایگاه های غربالگری اقدام کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبهزیستیغربالگریسلامت بینایی
sedayezanjannews.ir/nx11555


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»