کد خبر: 11572
1403/01/20 - 15:23


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

گزینه فطریه به پوزهای نانوایی‌های زنجان افزوده می‌شود

صالحی: دستگاه‌های پوز یک هزار و ۵٠٠ نانوایی شهر برای جمع‌آوری زکات فطره فعال شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ روح‌اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان روز دوشنبه 20 فروردین‌ماه 1403 در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای نخستین بار دستگاه‌های پوز یک هزار و ۵٠٠ نانوایی شهر برای جمع‌آوری زکات فطره و سایر وجوهات شرعی ماه رمضان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار از دستگاه‌های پوز یک هزار و ۵٠٠ نانوایی شهر برای جمع‌آوری زکات فطره و سایر وجوهات شرعی ماه رمضان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: این اقدام در راستای دسترسی بهتر مردم برای پرداخت وجوهات  شرعی انجام خواهد شد.

صالحی با اشاره به اینکه این اقدام از بامداد عید فطر به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از گزینه‌های دستگاه‌های پوز، پرداخت زکات فطره تعریف شده است و در طول سال برای اقدامات خیریه دیگر از جمله نذر نان ادامه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه تمام صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره مستقر در مساجد و معابر متحدالشکل و دارای آرم شورای زکات و شماره هستند، تاکید کرد: هرگونه اقدام موسسات و افراد باید دارای مجوز باشد و از مردم درخواست داریم به سادگی اعتماد نکنند.

وی با اشاره به اینکه به دستگاه‌های پز نانوایی‌ها در سطح استان گزینه پرداخت زکات اضافه شده است، عنوان کرد: در زمینه دریافت زکات فطریه و زکات واجب و مستحب فعالیت خواهند داشت.

صالحی با اشاره به اینکه اولویت زکات فطریه معیشت مردم است، بیان کرد: برنامه‌ریزی زکات فطریه و سایر زکات‌های شرعی بین نیازمندان همان محل توزیع خواهد شد.

مدیر کل کمیته امدا استان زنجان با بیان اینکه اولویت هزینه کرد زکات فطره حوزه معیشت نیازمندان است و اجازه نداریم وجوهات شرعی هیچ منطقه‌‎ای را در صورت وجود نیازمند در آن منطقه، در منطقه دیگری هزینه کنیم، افزود: همچنین شهروندان می‌توانند از کد دستوری  #٠۲۴*۸۸۷۷* برای پرداخت وجوهات شرعی ماه رمضان استفاده کنند.

2 هزار حامی در پویش به عشق علی جذب شد

وی در ادامه با اشاره به اینکه پویش به عشق علی (ع) به مناسبت شب‌های قدر توسط کمیته امداد و در راستای حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین اجرایی شد، عنوان کرد: در این مدت قریب به 2 هزار حامی در استان جذب شد، و در قالب این پویش حامیان حمایت 2 هزار و 400 فرزند معنوی مشمول طرح اکرام ایتام و محسنین را متقبل شدند.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۴ هزار و ۹۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، افزود: اجرای پویش به عشق علی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از توزیع ۲۱ هزار و ۶۹۰ بسته معیشتی بین نیازمندان زنجانی در 20 روز گذشته از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۲۱ هزار و ۶۹۰ بسته معیشتی بین نیازمندان زنجانی توزیع شد.

وی ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در راستای کمک‌های مؤمنانه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ایجاد ۱۳۶ آشپزخانه اطعام مهدوی در زنجان افزود: تعداد میزهای پذیرایی افطار ساده ۲۰۷ عدد و تعداد غذای توزیع شده هم ۱۷۶ هزار و ۸۴۹ پرس بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۳۲ هزار و ۹۷۹ پرس افطاری ساده هم در بین نیازمندان کل استان توزیع شده است.

صالحی با اشاره به فضیلت تکریم نیازمندان در ماه مبارک رمضان گفت: گسترانیدن سفره برای نیازمندان و افطاری ساده اقدام ارزشمندی است که کمیته امداد در کنار مساجد و مراکز نیکوکاری و گروه‌های مختلف مردمی انجام می‌دهد.

94 درصد زکات صرف امور محرومان شده است

صالحی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 57 میلیارد و 300 میلیون جمع‌آوری و ساماندهی زکات را در استان شد، اضافه کرد: از کل مبلغ زکات جمع‌آوری شده در استان 94 درصد در امور مربوط به محرومان و نیازمندان و 6 درصد نیز در امور عام‌المنفعه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد مبلغان زکات همکار با کمیته امداد 133 نفر است، ادامه داد: تعداد عاملان زکات هم 2 هزار و 900 نفر است.

صالحی با بیان اینکه با اشاره به اینکه 39 مورد جهیزیه از محل زکات اهدا شده است، گفت: در حوزه درمان 58 مورد، کمک به تحصیل 826 مورد و احداث مسکن 98 مورد بوده است و در مجموع 63 هزار و 500 سال قبل از محل زکات خدمات ارائه شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکمیته امداددستگاه پوزپرداخت فطریه
sedayezanjannews.ir/nx11572


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»