کد خبر: 11616
1403/01/29 - 11:1


با انتشار بیانه‌های جداگانه صورت گرفت؛

احزاب استان زنجان حمله ایران به اسرائیل را به عنوان «دفاع مشروع» ستودند

حزب جمهوریت ایران اسلامی شاخه استان زنجان، حزب کارگزاران سازندگی استان زنجان و مجمع روحانیون مبارز - دفتر زنجان با صدور بیانیه‌های جداگانه، حمله ایران به اسرائیل را به عنوان «دفاع مشروع» مورد ستایش قرار دادند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حزب جمهوریت ایران اسلامی شاخه استان زنجان، حزب کارگزاران سازندگی استان زنجان و مجمع روحانیون مبارز - دفتر زنجان با صدور بیانیه‌های جداگانه، حمله ایران به اسرائیل را به عنوان «دفاع مشروع» مورد ستایش قرار دادند.

به گزارش صدای زنجان؛ حزب جمهوریت ایران اسلامی شاخه استان زنجان با صدور بیانه ای حمله ایران به اسرائیل را بعنوان «دفاع مشروع» ستود

متن این بیانیه بشرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر امروز جامعه‌ ایران درگیر نارسائی های اقتصادی می باشد و  بخشی از مردم کشورمان امروز در صعوبت های اقتصادی گذران‌عمر می نمایند و همچنین نسبت به بعضی روندهای سیاسی و اجتماعی مان دلخور می باشند  ولی حمایت از حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی اسرائیل در ۲۵ فروردین سال ۱۴۰۳، بایسته و شایسته است‌. حمله نظامی، نظام جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، نه تنها امری اجتناب‌ناپذیر بود، بلکه برای دفاع از تماميت ارضی و اقتدار کشور در نظام جهانی، امری لازم و ضروری بود، در غیر اینصورت رژیم کودک کش اسرائیل متجاسرتر از دفعات پیشین به کشورمان تعدی های افزونتر، را با اعتماد به نفس وقیحانه تری به انجام‌ می رساند.

حمله به کنسولگری ایران در دمشق بعد از شهادت فرماندهان ایرانی از جمله سید رضی موسوی و یوسف امید زاده بود که توسط این رژیم در خاک سوریه به انجام رسید، مضاف بر آن در گذشته نیز به شهادت رساندن دانشمندان ایرانی نیز در خاک ایران مصادیق بارز دیگری بر تجاوز و تعدی های این رژیم بوده است که شاید آنگونه که باید تبعات سنگین ان متوجه شان نشده و سبب تجری شان شد.

این وضعیت نشان از این امر دارد که رژیم اسرائیل در هر جنایتی که به انجام‌ می رساند و پاسخ متناسب دریافت نمی کند بی پرواتر شده و  بعد از عملیات های متعدد برای کشتن فرماندهان ایرانی، عصیان تر و سرکش تر شده و به کنسولگری ایران حمله موشکی نمود. این حمله نقض آشکار پیمان های بین المللی بود و صد البته این اقدام بر خلاف عرف و حقوق بین الملل بود.

سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک اماکنی هستند که مطابق عرف و کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوطه، از مصونیت و حمایت حقوقی خاص در خاک کشور میزبان برخوردارند.

در تشییع و تقبیح این حمله رژیم صهیونیستی همين بس که رسانه اسکای نیوز از  دیوید کامرون وزیر خارجه بریتانیا که از حامیان این رژیم است سوال می نماید که اگر کنسولگری بریتانیا را با خاک یکسان‌ می کردند، چه می کردید؟

دیوید کامرون اظهار نمود که ما به آن پاسخ محکمی می دادیم .

پس بنابراین به قدرت های حامی آن رژیم، توصیه اخلاقی حضرت علی را بایستی آموخت که :

أحبِب لِغَیرِک ما تُحِبُّ لِنَفسِک وَ اکرَه لَهُ ما تَکرَهُ لِنَفسِک

برای غیر خود آن را دوست بدار که برای خود دوست داری، و آن را ناپسند دار که برای خود ناپسند می داری.

بنابراین حمله ۲۵ فروردین ماه ایران به رژیم اسرائیل حمله ای محقانه و حق مدارانه نسبت به تخاصم اسرائیل با ایران و مردم غزه بود.

این حمله حق حاکمیت سیاسی و نظامی ایران بود که بایستی در برابر بیداد گری، گردن کشی و مظلوم کشی های نتانیاهو به انجام می رسید.

بنیامین نتانیاهو مواضع فریبکارانه ای را نسبت به ایران و مردم ایران، از خود به نمایش می گذارد و با تشبث به بعضی از مشکلات داخلی کشورمان، و بعضی ناکارامدی های داخلی و با نفش آفرینی رسانه فارسی زبان حامی اش، مردم و نظام و سیاسی ایران را منفک نموده و نمایشی خدعه گرایانه  و دایه مهربانتر از مادر را برای مردم ایران بازی می کند.

نتانیاهو در هر، تعمیق شکافی بین مردم و نظام سیاسی صورت می پذیرد، اظهار مهر و دلسوزی نسبت به مردم ایران می نماید.

این درحالی است که همین برگزاری عید‌ یهودی‌، پوریم‌، در ۵ فروردین‌ ماه سال جاری در اقصی نقاط اسرائیل، نیت باطنی و کینه ورزانه نتانیاهو و حاملان ایدئولوژیک شان را نسبت به ایرانی و ایرانیان بخوبی عیان نمود.

آدمک هائی را که به عنوان نماد اعدام "هامان" صدراعظم ایرانی خشایارشاه و کشتار ایرانیان، که با دسیسه الیگارشی یهودیان بود، را تکریم و مقدس می نمایند.

این خود گویای روحیه فناتیک و تعصب  نژادپرستانه نتانياهو و حزب لیکود و سایر همفکرانشان می باشد که این دشمنی نه با نظام سیاسی کنونی، بلکه از هخامنشیان به این سو با ایرانیان بوده است.

بنابراین استیصال و درماندگی در مقابل این رژیم، شایسته ما ایرانیان نمی باشد. حمله سپاه و خونین نبودن آن دلیل اراده ضد جنگ طرف ایرانی بوده است و صرفا برای صدور تذکری بر جدیت ایران در دفاع از صلابت خود در برابر اغیار بوده است.

انشالله با قاطعیت در برابر این رژیم تماميت خواه و کودک کش اسرائیل، موجبات پیشگیری هائی شویم که اجازه داده نشود که نخست وزیر بحران زده اش، برای بقاء و استمرار موجودیت خود، جنگی را با‌ کشاندن قدرت های غربی میدان داری نماید.

امیدواریم در این برهه حساس کنونی نظام سیاسی کشورمان، با تألیف قلوب در جامعه و کاستن فاصله با مردم، انسجامی مستحکم در برابر تهدید های خارجی ایجاد نماید تا شرور مترتب بر آن، با اجماع داخلی دفع گردد. این مهم با مظاهرت و پشت گرمی مردم که رضایت خداوند را نیز با خود دارد محقق می شود. پشتوانه و پایگاه مردمی نظام سیاسی، اعتلای همه جانبه را با خود به ارمغان می آورد.

 با «دفاع» جلوی «جنگ» را بگیریم

به گزارش صدای زنجان؛ حزب کارگزاران سازندگی استان زنجان درباره بحران‌های منطقه‌ای نیز با صدور بیانه ای حمله ایران به اسرائیل را بعنوان «دفاع مشروع» ستود.

متن این بیانیه بشرح ذیل می باشد:

با «دفاع» جلوی «جنگ» را بگیریم

حمایت از نهضت‌های فلسطینی از فتح تا حماس و جهاد جزئی از راهبرد مبارزات ملت فلسطین با دولت اسرائیل بود که سرانجام در عملیاتی مطلقاً فلسطینی به نام «توفان الاقصی» خود را نشان داد. اما صهیونیست‌ها که ایران را دشمن ایدئولوژیک خود می‌دانند از همان روز اول در این عملیات فلسطینی سعی کردند انگشت اشاره را به سوی ایران بگیرند و با کشاندن پای ایران به جنگ مساله را از اشغال فلسطین به جنگ منطقه‌ای تبدیل کنند.

تحرکات نتانیاهو برای ایجاد جبهه تازه با ابزار ترور و حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه به اوج خود رسید و ایران را ناگزیر از پاسخ متقابل می‌کرد. اکنون این پاسخ داده شده است و جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۵ سال مبارزه ایدئولوژیک، به نبردی استراتژیک رسیده است. مرحله‌ای حساس در دفاع از امنیت ملی ایران که به لحاظ اصول سیاست بین‌الملل گریزناپذیر می‌نمود.

با وجود این، همان‌گونه که عالی‌ترین فرماندهان نظامی ایران تاکید کرده‌اند، این اقدام باید در چارچوب استراتژی بازدارندگی، دفاع مشروع و مبارزه با تروریسم حفظ شود و ضمن حفظ تدابیر دفاعی و نظامی، دیپلماسی فعالی برای جلوگیری از تبدیل نزاع اسرائیل-فلسطین به یک فرافکنی منطقه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

اسرائیل در نبرد توفان‌الاقصی گرفتار است و فشار جهانی برای خروج از غزه حتی بدون گرفتن امتیاز از حماس شدت گرفته است. در درون سرزمین‌های اشغالی چنین وضعیتی می‌تواند مقدمه سقوط دولت نتانیاهو باشد. جنگ، شفابخش حکومت‌هایی چون اسرائیل است که در واقع یک پادگان بزرگ است. نباید به نتانیاهو فرصت بقا داد.

از سوی دیگر، ایران امروز با اپوزیسیونی غیرملی مواجه است که با سوء‌استفاده از اعتراضات مستقل ملت ایران، سعی دارد پای بیگانگان را به تحولات درون کشور بکشاند. اپوزیسیون که با سفر به اسرائیل و دخیل بستن به دیوار ندبه در هیبت یهودیان درمی‌آید و درحالی که ساکنان اسرائیل در خیابان خواهان برکناری نتانیاهو هستند با او عکس یادگاری می‌گیرد، به‌رغم آنکه حتی پدران ایشان سعی می‌کردند در جنگ اعراب و اسرائیل ظاهر بی‌طرفانه‌ای بگیرند، در تقویت صهیونیسم از صهیونیست‌ها پیش افتادند!

همین جریان در اتفاق اخیر بیش از همه در رسانه‌های همسو با اسرائیل که به زبان فارسی  پخش می‌شود بر طبل جنگ دمیدند و جلوتر از صداوسیما مشتاق انتقام ایران از اسرائیل شدند و با زبان تحریک و تحقیر و تخفیف سعی کردند جمهوری اسلامی را وارد منازعه‌ای بی‌پایان کنند.

تبدیل آرزوی تغییر از سیاست داخلی به سیاست خارجی و از آن بیشتر از راه جنگ، هدف نهایی بخش غیرملی اپوزیسیون ایران است که یک بار دیگر در دوره جنگ تحمیلی هم از سوی سازمان‌هایی چون مجاهدین خلق امتحان شده بود و اینک از کارفرمایی بعثی‌ها به کارفرمایی صهیونیست‌ها  تغییر جهت داده است.

کارگزاران سازندگی ایران ضمن محکومیت اقدامات اسرائیل به‌عنوان بنیان‌گذار این نزاع از ۱۹۴۸ تا امروز  و با به رسمیت شناختن حق دفاع مشروع برای ایران بر مبنای استراتژی بازدارندگی و راهبرد تقویت مقاومت ملت فلسطین برای ادامه این نهضت ملی و میهنی و فلسطینی، درباره اهداف اسرائیل از بسط جنگ در منطقه و فراموشی جنایت در غزه هشدار می‌دهد.

ما فکر می‌کنیم حفظ چارچوب دفاع مشروع بر مبنای حقوق بین‌الملل راهبردی اساسی است که نباید رها شود و البته دفاع مشروع محدود به زمان و مکان نیست اما می‌توان از تبدیل آن به جنگ بی‌پایان جلوگیری کرد.

اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌رغم وفاداری غرب به اسرائیل، اقدامات تروریستی این رژیم علیه ملت فلسطین و دولت ایران را محکوم می‌کرد و از توسعه آن خودداری می‌نمود شاید دیپلماسی موفق می‌شد جلوی جنگ را بگیرد  اما اکنون با دفاع می‌توان جلوی جنگ را گرفت: چشم در برابر چشم نه کمتر و نه بیشتر!

برای چنین راهبردی البته اجماعی ملی در ایران هم ضروری است و با پرهیز از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در داخل کشور ازجمله در مساله حجاب باید از تهدید وحدت ملی جلوگیری کرد.

جلوگیری از ادبیات یهودستیزانه در بیان خطبا ضروری است. این جعلیات، خود از اسرائیلیات است و موضع تاریخی ایران همواره حفظ حقوق شهروندان با هر دینی ازجمله یهود در سرزمین فلسطین بوده است. نباید در شادی‌های رسمی در صداوسیما مرز صهیونیسم به‌عنوان یک ایدئولوژی سیاسی با یهودیت به‌عنوان یک دین توحیدی مخدوش شود.

مبارزه با صهیونیسم همواره در ایران سبب وحدت ملی بوده است، نباید آن را به موضوعی اختلافی بدل کرد که این خواست اسرائیل است و برای جلوگیری از این انحراف تنها راه مبارزه با صهیونیسم حفظ ایران به‌عنوان یک میهن است.

 مسئله‌ فلسطین مظهر انحطاط انسانیت در روزگار ما و نیز نشانه‌ فراگیری ظلم بی‌همانند است

بیانیه مجمع روحانیون مبارز - دفتر زنجان در خصوص عملیات (دفاع مشروع) وعده صادق نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به این شرح است؛

در طول تاریخ، بشریت؛ هزینه گزافی پرداخته است تا به این اصل مبارک برسد که تجاوز و اشغال منشأ مشروعیت نیست. سال‌هاست که بسیاری این اصل را در مورد اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل نادیده می‌گیرند. آنچه رخ داده است حاصل تحقیر، سرکوب و ظلم‌هایی است که اسرائیل در طول این مدت نسبت به مردم مسلمان فلسطین انجام داده است.

آنچه ‌امروز در غزه‌ی مظلوم می‌گذرد، امری تازه نیست! ولی بیش از پیش ماهیت رژیمی را نشان می‌دهد که برپایه غصب، سرکوب و ترور استقرار یافته است و حمایت قدرت‌های بزرگ از این جنایت و جنایتکار، نشانه‌ی وضعیت ناگواری است که امروز انسانیت با آن مواجه است.‌ آنچه از سوی مردم مظلوم غزه صورت می‌گیرد، دفاع از موجودیت خود و حقی است که طبق همه ضوابط انسانی، اسلامی و اخلاقی دارد و آنچه از سوی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، جلوه‌ای از چهره تروریستی این رژیم است.

مسئله‌ فلسطین مظهر انحطاط انسانیت در روزگار ما و نیز نشانه‌ فراگیری ظلم بی‌همانندی است که بر انسان امروز می‌رود؛ مردمی مومن، مسلمان و مظلوم از خانه‌ی خود رانده و سرکوب و آواره و کشته می‌شوند و با حمایت قدرت‌های بزرگِ مدعی دموکراسی و بشردوستی، رژیمی خلق می‌شود و این فاجعه‌ بزرگی است که اشغال و سرکوب، منشأ مشروعیت باشد.

اقدام تمجید آمیز سپاه پاسدان انقلاب اسلامی در خصوص پاسخ به حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر به كنسولگرى ايران که منجر به شهادت سرداران رشید اسلام و تنی چند از هموطنان عزیز گردیده است مورد تأیید و کاملاً شجاعانه، مدبّرانه، منطقی و قانونی بوده و این عملیات پهپادی و موشکی علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین المللی صورت پذیرفته است.

عمليات نظام اسلامی ایران حاوی این پیام روشن بوده است که اسرائیل تصور نکند که هر جنایت و شرارت و عمل خلاف مقررات مسلم بین المللی انجام دهد و نهادهای بین المللی هم در مقابل آن به وظیفه قانونی خود عمل نکنند بی پاسخ خواهد ماند.

حفظ امنيت و ثبات منطقه و تنش زدائی از اولویت های جمهوری اسلامی بوده و در عمليات وعده صادق نظام جمهوری اسلامی ايران هدف قرار نگرفتن مناطق مسكونى و اقتصادى کاملاً مراعات گردیده و پهبادها و بخصوص موشکهای ايران از گنبد آهنين اسرائيل و پوشش چندلایه بازدارنده فوق العاده پرهزينه آمريكا و بعضى كشورهاى اروپايى و منطقه ای براى دفاع از اسرائيل عبور كردند، نشان داده شد كه جمهورى اسلامى توان و تدبير لازم در تأمین منافع خود و برخورد با تجاوز و جنایت را دارد.

امید است با قطع جنایت های رژیم اشغالگر و برقراری آتش‌بس، مردم مظلوم غزّه از این وضعیت پررنج و عذاب رهایی یابند و منطقه که سخت نیازمند امنیت و پیشرفت است روی آرامش را ببیند.

و مجدداً بر این آرمان مقدس پافشاری می نمائیم و اعلام می داریم فلسطین خانه فلسطینیان است نه آزمایشگاه هوس های خشونت آمیز صهیونیسم.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاندفاع مشروعاحزاب زنجانفلسطین
sedayezanjannews.ir/nx11616


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»