کد خبر: 11678
1403/02/10 - 15:38


مدیرکل دامپزشکی استان زنجان :

۲۵۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان توقیف شد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از 330 مورد بازدید از آشپزخانه‌ها و رستوران‌های بین راهی استان از ابتدای سال تاکنون انجام شد که 250 کیلوگرم از مواد خام دامی غیر قابل مصرف توقیف و از چرخه مصرف حذف شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از 330 مورد بازدید از آشپزخانهها و رستورانهای بین راهی استان از ابتدای سال تاکنون انجام شد که 250 کیلوگرم از مواد خام دامی غیر قابل مصرف توقیف و از چرخه مصرف حذف شد.

محمد باقر حاج کاظمی افزود: بازدید از رستوران ها و آشپزخانه های بین راهی و نحوه تهیه، نگهداری و مصرف فرآورده های خام دامی با همکاری بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان و دستگاه های متولی به صورت مشترک انجام می شود.

این مسوول ادامه داد: در این بازدیدها ضمن نظارت و توصیه های بهداشتی به متصدیان واحدها از فراورده های خام دامی مورد استفاده در رستوران های بین راهی، شهری و آشپزخانه ها در صورت لزوم نمونه برداری های لازم برای تعیین بار میکروبی و تعیین نوع گونه حیوانی انجام می شود.

حاج کاظمی افزود: این نظارت ها با عنایت به وظیفه ذاتی سازمان دامپزشکی در طول سال به صورت ویژه در دستور کار است و چنانچه فرآورده ای فاقد شرایط ارگانولپتیکی (سلامتی از نظر دیدن، بوئیدن و چشیدن) باشد، از چرخه مصرف انسانی خارج می شود.

وی اظهار داشت: واحدهای صنفی مربوطه ملزم به رعایت ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی هستند و عدول از این قوانین و مبادرت به اقدامات غیر قانونی و غیر بهداشتی منجر به صدور اخطاریه بهداشتی، اقدامات بازدارنده و سختگیرانه از جمله معرفی به تعزیرات حکومتی، مراجع قضایی، پلمب و لغو پروانه فعالیت آنها می شود.

مدیرکل دامپزشکی زنجان ادامه داد: دامپزشکی به معنای درمان یک بیماری در دام نیست بلکه فعالیت های مربوط به دامپزشکی نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد که با نبود آنها بدون شک بخشی از سلامت جامعه به مخاطره می افتد.

وی با بیان اینکه از جمله وظایف سازمان دامپزشکی به عنوان عضوی فعال از سازمان جهانی بهداشت دام (WOAH) بررسی بیماری های دامی است، خاطر نشان کرد: شناسایی مناطق و منابع آلوده و راه سرایت و طرز انتشار بیماری ها، تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری های همه گیر و قرنطینهای و همکاری با وزارت بهداشت در امر مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام از وظایف این دستگاه است.

حاج کاظمی از شهروندان و گردشگران خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن 1512 اداره کل دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاندامپزشکیمواد خام دامیتخلف بهداشتی
sedayezanjannews.ir/nx11678


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»