کد خبر: 11681
1403/02/11 - 9:13


پس از 9 سال انتظار و با افتتاح پارکینگ «توفیق»؛

زنجان صاحب پارکینگ طبقاتی شد

شهردار زنجان: خدمات پارکینگ «توفیق» تا زمان واگذاری به بخش خصوصی، رایگان شد/رئیس شورای شهر زنجان: پروژه پارکینگ و مجتمع تجاری «توفیق» از پروژه‌های ماندگار شهر زنجان است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: پروژه پاركينگ طبقاتی و مجتمع تجاری «توفیق» پس از 9 سال انتظار با حضور مسئولان افتتاح شد.

پروژه پاركينگ طبقاتی و مجتمع تجاری «توفیق» از سال 1394 با مساحت 8 هزار و 340 مترمربع (شامل 23 عدد مغازه، يك رستوران و فضای پاركينگ)، دارای 147 عدد پاركينگ مسقف و 18 عدد پاركينگ رو باز به مساحت قسمت تجاری 2 هزار و 320 متر مربع، زير بنای رستوران 416 متر مربع، تعداد 8 طبقه (دو طبقه زير زمين يك طبقه همكف و پنج طبقه روی آن) از سال 1394 در دست ساخت بود.

این پروژه توسط شرکت جهاد نصر در دست ساخت بود که نهم اردیبهشت‌ماه در زنجان افتتاح شد.

 خدمات پارکینگ «توفیق» تا زمان واگذاری به بخش خصوصی، رایگان شد

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در آئین افتتاح پروژه پارکینگ و مجتمع تجاری توفیق با بیان اینکه پارکینگ برای مدتی به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این موضوع تا پروسه واگذاری به بهره‌بردار بخش خصوصی ادامه خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه مغازه‌های مجتمع هم آماده افتتاح هستند، اضافه کرد: ضمن اینکه یک رستوان هم در طبقه آخر این ساختمان پیش‌بینی شده که واگذار خواهد شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه پروژه در مساحت بیش از 8 هزار متر مربع شامل 23 باب مغازه در طبقات مختلف اجرا شده است، افزود: این پروژه 147 پارکینگ مسقف و 18 پارکینگ روباز هم دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه پارکینگ و مجتمع تجاری را مولدسازی و سرمایه‌گذاری برای گشایش ترافیک است، افزود: اجرای این پروژه‌ها می‌تواند به حل مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر و تشویق شهروندان به پیاده‌روی کمک کند.

شهردار زنجان با تاکید بر استفاده از سرمایه‌های شهرداری زنجان از جمله املاک برای پیشرفت و توسعه شهر تصریح کرد: پروژه‌های دیگری هم در این شهر برای توسعه تفرجگاه‌های شهری و همچنین تسهیل تردد در سطح شهر از جمله بوستان شهر و همچنین پروژه «شهیدان کریمی» در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه شهیدان کریمی منجر به تغییر سطح تردد در منطقه اجرای پروژه خواهد شد، ادامه داد: پروژه ساماندهی «زنجانرود» هم منجر به حذف فاضلاب از این سرمایه شهری شده و در منطقه تفرجگاه ایجاد خواهد شد.

فیروزفر با بیان اینکه آبیاری دستی در فضای سبز شهری حذف و این امر مکانیزه شده است، افزود: با ورود خریدهای انجام شده به شبکه حمل و نقل شهری، این شبکه نوسازی و درصدد هوشمندسازی این شبکه هستیم.

 مدیریت شهری با درآمدزایی انجام می‌شود

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای شهر زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شورا نهادی مردمی با هدف برقراری ارتباط بین مردم با نهاد حاکمیت داست، اظهار کرد: مردم از طریق شورا در سرنوشت خود دخالت می‌کنند، چرا که اداره امور محل زندگی به منتخبان شورا واگذار می‌شود که سبقه آن به سال 58 مربوط است.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه انتخاب شهرداران در سال 78 به شورا سپرده و به صورت عملی حمایت دولت از شهرداری‌ها هم رخت بربسته و بسیار اندک شده است، افزود: این مهم نباید نادیده گرفته است چرا که مدیریت شهری عملا با درآمدزایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به فکر درآمد پایدار بود که دریافت ارزش افزوده به این مهم کمک می‌کند که توسط سازمان امور عملیاتی عملی می‌شود که باید ادامه یابد، اضافه کرد: لازمه ادامه خدمات همین اقدامات انجام شده برای درآمدزایی پایدار است.

ناصحی مقدم، پروژه پارکینگ و مجتمع تجاری «توفیق» را از پروژه‌های ماندگار شهری زنجان عنوان کرد و گفت: این پروژه در زمین در اختیار شهرداری توسط پیمانکار به مجتمع تجاری، پارکینگ و رستوران با هدف ارزش افزوده تبدیل شده، که تجربه موفق و مفیدی محسوب می‌شود.

ناصحی مقدم عنوان کرد: این طرح از دوره شوراهای قبلی آغاز و در این دوره به سرانجام رسیده است.

رئیس شورای شهر زنجان عنوان کرد: با اتکا به تجربه‌ها، پروژه‌های بهتر در شهر اجرا و به ایجاد درآمد پایداری کمک شود، چرا که اداره شهر با بودجه‌های معمولی کار آسانی نیست.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانپارکینگ توفیقپارکینگ طبقاتیدرآمدزایی
sedayezanjannews.ir/nx11681


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»