کد خبر: 1180
1398/05/14 - 1:12


مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان در بازدید از دفتر روزنامه صدای زنجان اعلام کرد:

رسانه‌های استان نیازمند هم‌افزایی هستند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه همگی در درون یک کشتی و در یک جامعه مشغول به فعالیت هستیم بهتر است که در زمینه کارهای خود، هم‌افزایی داشته باشیم

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با بیان اینکه متاسفانه برخی از ادارات، رسانه‌ها را روابط عمومی اختصاصی خود می‌دانند، گفت: این نگاه حاکی از آن است که به سواد رسانه‌ای در استان توجه چندانی نمی‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان عصر دیروز در بازدید از دفتر روزنامه صدای زنجان با اشاره به اینکه هدف صدا و سیمای مرکز زنجان این نیست که جزیزه‌ای عمل کند، اظهار کرد: هدف از این بازدید هم‌افزایی است و با توجه به اینکه همگی در درون یک کشتی و در یک جامعه مشغول به فعالیت هستیم بهتر است که در زمینه کارهای خود، هم‌افزایی داشته باشیم .

سیدمحسن لطیفی در این بازدید که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار انجام شد، ادامه داد: در کار ما بحث سیاسی و موضوعات دیگر وجود ندارد و تمام سعی ما این است که مشکلات مردم را منعکس کنیم چون اگر مردم در زمینه‌ای مشکل دارند همه ما موظف هستیم که به آن رسیدگی کنیم و این مردم هستند که با وجود تمام مشکلات موجود و فشارهایی که وجود دارد، در کنار دولت و نظام هستند و درست نیست که با این مردم سیاسی برخورد کنیم .

 این مسئول افزود: در کنار این نیز مسئولان باید این دیدگاه را داشته باشند که رسانه برای آنها حکم چشم را دارد و باعث می‌شود تا مسئولین با مشکلات مردم آشنایی پیدا کنند و کمک می‌کند تا اگر سنگی در زیر پای مسئولین قرار دارد، آن را بهتر ببینند و از زمین خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کند .

وی افزود: آنچه اهمیت دارد این است که رسانه‌ها باید در انتقاد انصاف را رعایت کنند و در این شرایط است که مسئولین باور می‌کنند اگر انتقادی از آنها صورت می‌گیرد قصد این را ندارد که سنگی در زیر پای آنها بیندازیم .

لطیفی با اشاره به اینکه مسئولین در هر شرایطی باید با مردم صادق باشند و با آنها صحبت کنند، افزود: مسئولی که عملکرد خوبی نداشته باشد اما با مردم صادق باشد، عملکرد قوی‌تری نسبت به مسئولی که عملکرد بهتری دارد ولی با مردم حرف نمی‌زند، دارد.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: خبرنگاری شغل مقدسی است اگر در جهت صلاح مردم و خیررسانی به مردم حرکت کند و از همین رو است که اهالی رسانه باید به این موضوع توجه داشته باشند تا در حق کسی اجحاف نکنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ما در زمینه ظرفیت‌های موجود در استان و مفاخر مشهور، کم کار کرده‌ایم، افزود: سلطانیه یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان است و ما موظفیم در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری تلاش جدی داشته باشیم.

لطیفی کمبود امکانات و نیرو را از مشکلات پیش روی صداوسیمای مرکز زنجان اعلام کرد و گفت: متاسفانه برخی از ادارات، صداوسیما را روابط عمومی اختصاصی خود می‌دانند که این مهم یکی از مشکلات جدی صداوسیمای اشراق است، البته تمامی سعی‌مان بوده که این نگاه‌ها را وارد کار حرفه‌ای‌مان نکنیم.

وی ابراز کرد: ما در قبال تغییرات عادت نداریم که مقاومت‌ها را کنار بگذاریم، اما ضروری است برای ایجاد فضایی نو در بحث خبر، روال را تغییر دهیم. ایجاد شهروند خبرنگار یکی از اقدامات صداوسیمای مرکز زنجان برای ایجاد تغییر در روال کاری بوده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با تاکید بر لزوم همکاری رسانه‌های استان برای سئوال کردن از مدیران استانی عنوان کرد: معتقدیم رسانه‌ها با سئوال کردن از مدیران می‌توانند در اصلاح فرهنگ نادرست جامعه نقش بسزایی داشته باشند.

لطیفی با اشاره به جایگاه و مقام رفیع معلم تصریح کرد: رسانه‌ها برای برگرداندن ارزش‌های کمرنگ شده در جامعه، در نخستین گام باید جایگاه معلم را برای آحاد جامعه تبیین کنند.

مدیرمسئول روزنامه صدای زنجان نیز در این بازدید با بیان اینکه در استان برخی از مدیران تصور می‌کنند که رسانه، روابط عمومی دستگاه‌هاست، ابراز کرد: همواره سعی کرده‌ایم بدون هیچ وابستگی به حزب خاصی و با حفظ احترام به افراد نسبت به انجام وظیفه در حوزه خدمت‌رسانی اقدام کرده و در راستای معرفی ظرفیت‌های استان گام برداریم. البته در این مسیر متحمل هزینه‌هایی هم شده‌ایم.

مسیح‌اله سلطانی با اشاره به نقاط اشتراک رسانه‌های محلی، خبرگزاری‌ها و شبکه اشراق در بسیاری از مباحث تاکید کرد: رسانه‌های استان در کنار هم می‌توانند با هم‌افزایی و همگرایی درست در ارتقا سطح فرهنگ و رونق اقتصادی زنجان نقش ارزشمند و تاثیرگذاری داشته باشند.

سلطانی ضمن استقبال از همکاری صدای زنجان با رسانه‌های استان به ویژه صداوسیمای مرکز زنجان عنوان کرد: همواره آماده‌ایم در راستای عمل به وظیفه رسانه‌ای خود در کنار سایر همکاران رسانه‌ای‌مان برای توسعه استان گام برداریم.

مدیرمسئول روزنامه صدای زنجان با تدکید بر این نکته که از ظرفیت‌های استان به درستی استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد مسئولان دوست دارند رسانه تنها مداح آن‌ها باشد تا کاستی‌ها و مشکلات را بگویند که این موضوع جلوی نقد را می‌گیرد و به رسانه و مدیر آسیب می‌رساند.

سلطانی افزود: روزنامه صدای زنجان همیشه سعی کرده با رعایت جوانب و حقوق افراد بحث نقد را به شکل درست آن مورد توجه قرار دهد و بابت این توجه هزینه هم داده است اما با وجود سختی کار رسانه شخصیت انتقادی خود را حفظ کرده است.

وی گفت: این فضا باید شکسته شود و بحث نقد در رسانه‌ها باید جاری و ساری باشد. رسانه‌ها باید برای توسعه استان به هم کمک کنند و از ظرفیت‌ها بهره ببرند و در این میان برای توسعه استان نباید به خط‌کشی‌های مرسوم سیاسی پرداخت چون همه به فکر توسعه استان هستند.

سلطانی تأکید کرد: شاید با وجود رسانه‌های تأثیرگذار و منتقد به راحتی می‌شد مقابل بسیاری از فسادهای امروز ایستاد و لازم نبود هزینه‌های بی‌مورد پرداخت کرد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانصدا و سیمای مرکز زنجانسیدمحسن لطیفیمسیح اله سلطانی
sedayezanjannews.ir/nx1180


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»