کد خبر: 11806
1403/02/27 - 13:19


مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

نحوه مدیریت اطفاء حریق مهم است

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: منابع طبیعی یک ثروت همگانی است و در قبال آن همه باید خود را مسئول بدانند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  عباس بابایی مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در جلسه پیشگیری و اطفاء حریق، تشریح کرد: در فصل بهار که مراتع سرسبز می‌شوند با گرم شدن هوا پوشش های گیاهی در مراتع خشک می شوند و برخی مشکلات مثل آتش سوزی را به وجود می‌آورند.

وی افزود: در راستای مسئله آتش سوزی و اطفاء آن آموزش و فرهنگ سازی بسیار قابل توجه است و باید جدی گرفته شود. در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما میتوانند یاری‌ده باشند و از ظرفیت خود بهره کافی را ببرند.

بابایی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و اقدامات دستگاه‌هایی مانند محیط زیست، شهرداری‌ها، آتش نشانی گفت: عمدتا اطفاء حریق و مدیریت آن در مراتع بر دوش اداره منابع طبیعی است، ادامه داد نحوه مدیریت کلان این مسئله بسیار مهم است. تامین تجهیزات، نیروی انسانی و بودجه دستگاه‌هایی که در این خصوص مسئول هستند امری ضروری است.

وی اضافه کرد: در استان باید هم افزایی داشته باشیم تا شکاف‌ها پوشانده شوند. منابع طبیعی یک ثروت همگانی است و در قبال آن همه باید خود را مسئول بدانند.

بابایی با بیان اینکه باید نسبت به این مسئله دغدغه‌مند باشیم، گفت: بحران یک مسئله جدی است و همه مدیران باید به آن توجه داشته باشند تا در صورت وقوع شرایط را به نحو احسنت مدیریت کنند.  

وی متذکر شد: مانورهایی که برگزار می شوند بهتر است در محل های حادثه خیز و بحرانی با ریسک پذیری بالا اجرا شود تا کارآمدتر باشد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمدیریت بحراناطفاء حریقفرهنگ سازی
sedayezanjannews.ir/nx11806


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»