کد خبر: 11850
1403/03/03 - 11:30


در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان مطرح شد؛

بازگشایی شهربازی به شرط اصلاح!

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان: باید ۲۱ درصد سهم شهرداری در قرارداد جدید سرمایه‌گذار «شهربازی» لحاظ شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان یکم خردادماه 1403 با حضور اعضای شورای شهر و معاونان شهردار زنجان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به حادثه روی داده برای رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید، نماد خدمت به مردم محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه همه ما شاهد آن بودیم که رئیسی برای خدمت سر از پا نمی‌شناخت، اضافه کرد: وی برای خدمت‌رسانی در هر مکانی که مشکل وجود داشت، دولت را تجهیز می‌کرد و فقدان خدمت حضور رئیس‌جمهور شهید برای کشور محسوس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دوره ریاست‌جمهوری رئیس‌جمهور شهید، ریل‌گذاری خدمت است، تاکید کرد: در این دوره افراد حاشیه‌ساز کم بودند و فرصت خدمت‌رسانی افزایش داشته است.

باید ۲۱ درصد سهم شهرداری در قرارداد جدید سرمایه‌گذار «شهربازی» لحاظ شود

در ادامه این جلسه منصور مرادلو رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشنهادی فرهنگی شهرداری زنجان در سال‌جاری اظهار کرد: در ابتدای سال شهرداری زنجان برنامه خود را براساس بودجه پیشنهاد داده بود.

وی اضافه کرد: عناوین مهم برنامه‌های فرهنگی در بودجه بررسی، تایید و ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه اکثر اعضای شورای و مردم نسبت به برنامه‌های شهرداری حساس هستند، اضافه کرد: بیشتر مردم پیگیر نقش شهرداری در ارتقای فرهنگ عمومی هستند.

وی عنوان کرد: مردم نسبت به برنامه‌ها و اقدامات شهری شهرداری زنجان، نگاه ویژه‌ای دارند.

مرادلو دیدگاه شورا در برگزار برنامه‌های فرهنگی را یک حرکت متوازن و نگاه ویژه‌ای به همه ابعاد دانست و افزود: صرفا نگاه‌ها نباید تک بُعدی و تنها به حوزه ورزشی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان با بیان اینکه بر این اساس درخواست شده بود که شهرداری در چهار حوزه برنامه‌ها خود را ارائه دهد، ادامه داد: این برنامه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری توسط شهرداری زنجان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در این برنامه‌ها بر حوزه گردشگری تاکید ویژه شده است، گفت: همه عناوین در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است.

مرادلو خاطر نشان کرد: در این برنامه بر روی برنامه‌هایی که حساسیت مردم را در پی داشت، تاکید ویژه شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی در قالب برنامه فرهنگی شهرداری گفت: مشارکت در اجرای مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت فردی و اجتماعی و همچنین برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص آموزش شهروندان در استفاده صحیح از فضای مجازی نیز از دیگر برنامه‌های  در نظر گرفته شده ادر این حوزه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های مشارکتی در محلات آسیب‌پذیر از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی شهرداری خواهد بود، افزود: این برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌ها و کانون‌ها این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از مشاهیر و نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی از دیگر برنامه‌های شهرداری زنجان تصریح کرد: احیای سنت‌ها و آداب و رسوم در بستر شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه‌هایی است که ارائه شده است.

مرادلو با بیان اینکه در بحث گردشگری نیز تلاش بر این است که برنامه‌ریزی و همکاری خوبی را با میراث فرهنگی و مجامعی که در این حوزه فعالیت دارند از طریق برگزاری تورهای گردشگری انجام شود، عنوان کرد: در حوزه ورزش نیز برگزاری رویدادها و مسابقات ورزشی به ویژه در محلات مورد تاکید است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان تجلیل از قهرمانان ورزشی را از دیگر برنامه‌های ارائه شده شهرداری در سال‌جاری عنوان کرد و ادامه داد: اجرای برنامه‌های ورزشی در پارک‌ها نیز جزو برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری است.

منصور مرادلو، همچنین در ادامه بر لزوم حل مشکلات موجود در قرارداد شهرداری با سرمایه‌گذار در شهربازی گفت: ۲۱ درصد سهم شهرداری باید در قرارداد جدید لحاظ شود چرا که در گذشته این مهم مد نظر نبود.

عضو شورای شهر زنجان بازگشایی شهربازی زنجان را منوط به مشخص شدن ابعاد مختلف از جمله سهم شهرداری از درآمد این مکان دانست و افزود: بازگشایی باید با لحاظ ایام انجام شود.

همچنین حسین حمزه‌لوپاک، دیگر عضو شورای شهر زنجان مشخص نشدن تکلیف کارت‌های شهربازی صادر شده برای کارکنان شهرداری را مهم عنوان کرد و گفت: گزارش هزینه این کارت‌ها در تفریغ بودجه نیامده که امر مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

 قرارداد سرمایه‌گذار شهربازی با شهرداری اصلاح شده است

سید اسماعیل موسوی، معاون خدمات شهری شهردار زنجان هم در جلسه رسمی و علنی شورا با اشاره به تغییرات به وجود آمده در قرارداد شهرداری با سرمایه‌گذار شهربازی زنجان اظهار کرد: قرارداد مد نظر با لحاظ کردن حل مشکلات قبلی از جمله افزایش دوساله مدت زمان قرارداد و همچنین باز شدن حساب مشترک با شهرداری اصلاح شده است.

معاون شهردار زنجان به تاثیرگذاری سرمایه‌گذار در جذب سرمایه‌گذار اشاره و تاکید کرد: اصلاحات مد نظر تا حد ممکن به نفع مدیریت شهری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تغییرات در حدی است که قرارداد و مفاد آن دستخوش تغییرات چندانی نشود، افزود: تعامل سرمایه‌ با شهرداری درزمینه‌های مختلفی برای دایر بودن شهربازی مطلوب بوده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشهربازیسرمایه‌گذاربازگشایی
sedayezanjannews.ir/nx11850


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»