کد خبر: 11854
1403/03/03 - 13:47


رئیس بیمارستان بوعلی سینا خرمدره:

فرهنگ اهدای عضو باید در جامعه ترویج پیدا کند

رئیس بیمارستان بوعلی سینا خرمدره گفت: فرهنگ اهدای عضو در جامعه باید ترویج یابد، مردم باید بدانند که اهدای عضو، یک عمل انسانی و خداپسندانه است که می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئیس بیمارستان بوعلی سینا خرمدره گفت: فرهنگ اهدای عضو در جامعه باید ترویج یابد، مردم باید بدانند که اهدای عضو، یک عمل انسانی و خداپسندانه است که می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد.

امین بابایی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته اهدای عضو ، در خصوص ماهیت اهدای عضو گفت: پیوند عضو فرآیندی است که در آن، یک عضو سالم از بدن یک فرد (اهدا‌کننده) به بدن فردی که به آن عضو نیاز دارد (دریافت کننده) پیوند زده می‌شود. این عمل می‌تواند جان بیماران مبتلا به نارسایی‌های پیشرفته کبد، کلیه، قلب، ریه، مغز استخوان و سایر ارگان‌ها را نجات دهد. پیوند عضو، یک راه درمانی حیاتی برای بسیاری از بیماران است و به آن‌ها کمک می‌کند تا به زندگی عادی خود بازگردند.

وی تصریح کرد: کمبود عضو اهدایی، یک مشکل جدی در نظام سلامت کشور است. برای حل این مشکل لازم است که فرهنگ اهدای عضو در جامعه ترویج پیدا کند مردم باید بدانند که اهدای عضو، یک عمل انسانی و خداپسندانه است که می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد.

رئیس بیمارستان بوعلی سینا در خصوص اینکه اهدای عضو چه مزایایی برای اهدا کننده و دریافت کننده دارد، گفت: اهدای عضو برای اهدا کننده هیچ‌گونه ضرری ندارد، این عمل در زمان مرگ مغزی انجام می‌شود و هیچ‌گونه آسیبی به بدن فرد فوت‌شده وارد نمی‌شود. در مقابل اهدای عضو برای دریافت کننده نجات جان و بازگشت به زندگی عادی است. بیماران پیوندی بعد از عمل می‌توانند کار کنند، ورزش کنند و از زندگی لذت ببرند.

بابایی در خصوص اینکه چه کسانی می‌توانند عضو اهدا کنند، گفت: هر فرد سالم بالای ۱۸ سال می‌تواند با اهدای عضو جان یک انسان را نجات دهد. هیچ‌گونه محدودیتی برای اهدای عضو وجود ندارد و افراد با هر شرایط جسمانی می‌توانند برای ثبت‌نام کارت اهدای عضو اقدام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: از همه مردم تقاضا می‌کنم که با ثبت نام در خصوص اهدای عضو در این عمل خداپسندانه مشارکت کنند. اهدای عضو فرصتی برای زندگی دوباره به بیماران نیازمند است با اهدای عضو می‌توانید ناجی جان یک انسان باشید.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبیمارستان خرمدرهاهدا عضوپیوند عضو
sedayezanjannews.ir/nx11854


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»