کد خبر: 11874
1403/03/06 - 11:13


«گیلوان»؛ شهر شد

با پیشنهاد استانداری زنجان و تأیید وزیر کشور با تبدیل بخش گیلوان طارم به شهر موافقت شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: در اجرای تبصره ۵ ماده ۱ قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با پیشنهاد تبدیل روستای گیلوان، مرکز بخش گیلوان شهرستان طارم، به شهر موافقت شد.

از این پس، این روستا در تقسیمات کشوری با عنوان شهر شناخته می‌شود و با دستورات بعدی باید نسبت به انتخاب شهردار برای شهر اقدام شود، آبادی گیلوان در شهرستان طارم و بخش مرکزی و دهستان گیلوان استان زنجان واقع شده است.

وضع طبیعی روستای گیلوان دهستان گیلوان به صورت کوهستانی، دره‌ای یا تپه‌ای می‌باشد و راه زمینی این روستا به صورت جاده آسفالته می‌باشد، این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران سال ۱۳۹۰ دارای جمعیت کل ۲۴۲۶ و جمعیت مرد ۱۲۶۲ و جمعیت زن ۱۱۶۴ می‌باشد. تعداد خانوار این روستا ۶۹۱ خانوار و دارای تعداد واحد مسکونی ۶۶۲ می‌باشد، فاصله بین زنجان تا روستای گیلوان   152کیلومتر و زمان تقریبی رسیدن به آن 3 ساعت و 15 دقیقه است.

گفتنی است، شهرستان طارم یکی از شهرستان‌های هشت‌گانه استان زنجان بوده که در شمال استان واقع است. این شهرستان در خرداد ماه سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و از شمال به استان اردبیل و گیلان، از شرق به استان قزوین از جنوب به شهرستان زنجان و سلطانیه محدود است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگیلوانتقسیمات کشوریسرشماری
sedayezanjannews.ir/nx11874


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»