کد خبر: 1190
1398/05/16 - 0:5


صدای زنجان از ادامه چالش بین اهالی فاز یک جنوبی کوی گلشهر و شهرداری پس از افتتاح پل امام حسن(ع) گزارش می‌دهد

اختلاف چهار کیلومتری

شهروندان معترض: مسئولان شهری اگر مطالباتمان را جدی نگیرند، موضوع را در مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- چالش بین شهروندان ساکن فاز یک جنوبی کوی گلشهر و مسئولان شهری پس از افتتاح پل امام حسن(ع) بعد از گذشت دو ماه هنوز به پایان نرسیده است. مسئولان شهری اظهارات ساکنان در پیمایش چندین کیلومتری به جهات مختلف برای رسیدن به میدان بسیج و سایر خیابان‌های دسترسی را به هیچ عنوان نمی‌پذیرند و آن را در حد ادعا می‌دانند اما شهروندان با دعوت از مسئولان اعلام می‌کنند حاضرند با کیلومترشمار در حضور مسئولان ثابت کنند که دروغ‌گو نیستند!

روز شنبه 12 مرداد ماه گزارش مربوط به درخواست‌های ساکنان فاز یک جنوبی کوی گلشهر با بیش از 90 امضا در روزنامه صدای زنجان به چاپ رسید. ساکنان گفتند پس از احداث پل امام حسن(ع) برای عبور از قسمت شرق به غرب بزرگراه 22 بهمن در این فاز در جهت ادامه مسیر به سمت میدان بسیج و سایر معابر، مجبورند حدود 4 کیلومتر پیمایش بی‌هدف در جهات مختلف را داشته باشند که همین موضوع سبب اتلاف وقت، انرژی، ایجاد ترافیک و از بین رفتن منابع ملی شده است. اما مسئولان شهری با رد اظهارات ساکنان فاز یک جنوبی گلشهر اعلام کردند کل مساحت کمربندی شمالی 7.5 کیلومتر بوده و پیمایش 4 کیلومتری به هیچ عنوان صحت ندارد.

چند وقت پیش رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه مشکلات اهالی باید از طریق شورای ترافیک بررسی شود، اعلام کرد: افراد قبلا به صورت مستقیم از ورودی شمالی وارد خیابان 50 متری گلشهر می‌شدند اما پس از قطع شدن این مسیر توسط رمپ پل امام حسن(ع) باید کمی پائین‌تر رفته و پس از ورود به دوربرگردان به مسیر دلخواه خود ادامه دهند. به نظر می‌رسد مشکل معترضان پیمودن 50 متر در رفت و 50 متر در برگشت باشد و تصور نمی‌کنم مشکل آنچنانی وجود داشته باشد. افراد برای پیمودن مسیر باید 600 متر مسیر را طی کنند و پیمایش بی‌هدف نزدیک به 5 کیلومتر صحت ندارد.

حمیدی اظهارات ساکنان فاز یک جنوبی گلشهر درباره مشکلات دستگاه‌های امدادرسان پس از احداث پل امام حسن(ع) و عدم امدادرسانی به آنان در سریع‌ترین زمان ممکن را بزرگنمایی بیش ندانست و گفت: مسئله چندان جدی و اساسی نیست اما با ارائه راهکار برای رسیدگی به مطالبات موافقم و ضروری است در این باره به نظر نهایی و قطعی شورای ترافیک احترام بگذاریم.

شهروندان ساکن فاز یک جنوبی کوی گلشهر (الغدیر) که از اظهارات مسئولان شهری زنجان مبنی بر عدم صحت پیمایش چندین کیلومتری رانندگان پس از خروج از این فاز تا میدان بسیج و سایر خیابان‌ها شاکی بودند روز گذشته در تماس تلفنی با دفتر روزنامه صدای زنجان مجددا درخواست پیگیری موضوع این بار به صورت بازدید میدانی از محل را داشتند. در بازدید میدانی مشخص شد اگر قرار باشد شهروندان ساکن این فاز برای رسیدن به خیابان‌ها و معابر دسترسی، از مسیرهای قانونی فعلی تردد کنند باید نزدیک به 4 کیلومتر در مسیرهای پرپیچ و خم تعبیه شده در این پروژه شهری رانندگی کنند.

بن‌بست

مهدوی یکی از ساکنان این فاز در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به پیگیری مداوم مطالبات 700 شهروند ساکن منطقه ابراز کرد: قبلا فاز اول ضلع جنوبی گلشهر تقریبا از سه طرف مسدود بوده و تنها راه اصلی ورود و خروج این قسمت شهرک از تقاطع شمالی انجام می‌گرفت اما با احداث پل امام حسن(ع)، عملا خروجی قسمت شمالی شهرک از تقاطع فاز یک به طور کامل مسدود شده است.

او با اشاره به استقرار آپارتمان‌های الغدیر در قسمت شمالی فاز یک شهرک با بیش از 100 خانوار عنوان کرد: طراحان پل هیچ‌گونه توجهی نسبت به خروجی از شهرک به طرف داخل شهر را در نظر نگرفته‌اند و به دلیل این سهل‌انگاری آنان، مردم دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

درخواست احداث یک راه

این شهروند زنجانی از مسئولان خواست تا برای جلوگیری از هر گونه حادثه اعم از جانی و مالی نسبت به بازگشایی خروجی جدید درست از محل کندرو جنب هتل پیام به بزرگراه 22 بهمن اقدامات لازم را انجام دهند.

ساکنان فاز یک جنوبی گلشهر می‌گویند: اگر چه با احداث پل امام حسن(ع) که در نوبه خود یک پروژه عظم تلقی می‌شود، بخش اعظمی از بار ترافیک شهری تسهیل شده اما همین امر خیر، موجب متضرر شدن عده زیادی از اهالی و ساکنان فاز یک جنوبی گلشهر کاظمیه شده است.

پیش از احداث پل امام حسن(ع)، تردد وسائط نقلیه اهالی از ضلع شمالی خیابان 18 متری امانی انجام می‌گرفت و از آن طریق امکان دسترسی به تمامی کوچه‌های شرقی و غربی و ورود و خروج از آن‌ها مقدور بود. اما پس از احداث پل، شریان‌های اصلی منتهی به شهرک گلشهر عملا مسدود شده و بدین ترتیب اهالی شهرک در بن‌بست قرار گرفته‌اند که علاوه بر کاستن ارزش معاملاتی املاک منطقه، سبب سردرگمی مردم نیز شده است به طوری که برای خروج از شهرک و ورود به آن ناگزیرند چندین کیلومتر راه مارپیچی را پیموده و به مقصد برسند. البته باید مشکلاتی از قبیل تصادفات و حوادث ناشی از آن را به مشکل فعلی اضافه کرد.

ورقایی، شهروند ساکن در فاز یک جنوبی شهرک گلشهر نیز با بیان اینکه مسافت بین فاز یک جنوبی تا اتوبان 22 بهمن شمال به طرف جنوب منتهی به میدان بسیج 50 متر بیشتر نیست، اضافه کرد: همانند شهرک‌های منظریه، کوی لاله، بهارستان که ساکنان از چهار قسمت به اتوبان وارد می‌شوند و از دو قسمت از اتوبان از طریق بریدگی یا دوربرگردان‌های موجود تردد کرده و به مرکز شهر می‌رسند، با احداث یک راه از قسمت جنوبی شهرک (کوچه هفتم شمالی امانی به سمت اتوبان حدفاصل مجتمع پیام مخابراتی تا روبروی بانک ملی شعبه گلشهر) هم مشکل فعلی اهالی فاز یک جنوبی گلشهر برطرف می‌شود.

تردد غیرمجاز

او با بیان اینکه هم‌اکنون اهالی به اجبار در مسیرهای غیرمجاز تردد می‌کنند، گفت: هرگونه بروز مشکل در امر امدادرسانی و تصادف و حادثه ناگوار بر عهده عامل اصلی این مسئله یعنی شهرداری است.

ورقایی با انتقاد از اظهارات معاون امور زیربنایی شهردار زنجان که به صدای زنجان گفته بود توقف و عبور غیرمجاز اهالی بر عهده خودشان است و به شهرداری ربطی ندارد، عنوان کرد: اگر مسیر خروجی قابل دسترس در اختیار اهالی بود کسی نسبت به تردد غیرمجاز اقدام نمی‌کرد. وقتی فضای کافی برای ایجاد راه دسترسی خروجی در فاز یک جنوبی وجود دارد، چرا شهرداری و مسئولان شهری نسبت به بازگشایی مسیر اقدام نمی‌کنند؟ این بازگشایی مسیر هزینه آنچنانی ندارد فقط کافیست فضای سبزی که این خیابان را اشغال کرده حذف شود تا امکان ایجاد مسیر خروجی خودروها فراهم شود.

رضا عسگری، فرماندار زنجان چند روز پیش در گفت‌وگو با صدای زنجان با عنوان اینکه در راستای رضایتمندی مردم تصمیمات مقتضی گرفته می‌شود به اقدامات اجرایی در دوربرگردان غربی و شرقی طرح که هم اکنون در دست اقدام است، اشاره کرد و گفته بود: برخی مواقع مردم به دلیل عدم اطلاع از ادامه پروژه تصور می‌کنند که اجرای آن در گام‌های نخست برای آنان محدودیتی ایجاد می‌کند، اما واقعیت آن است که در این طرح همزمان با تکمیل پروژه‌، اصلاح هندسی مسیرها در دستور کار قرار دارد.

ناگفته نماند بنا بر اظهارات معاون امور زیربنایی شهردار زنجان درخواست اهالی برای ساخت خیابان اختصاصی در کمیته فنی رد شده اما مسئولان شهری قول داده‌اند این پیشنهاد را برای بررسی دقیق به شورای ترافیک ارسال کنند.

با این وجود اهالی مدعی هستند، از همان ابتدای احداث پل که منجر به بسته شدن مسیر خروجی آنان شده، مراتب اعتراض خود را به اطلاع مسئولان شهری رسانده اند و آنان گفته اند این مشکل در نقشه پیش‌بینی شده است و با این شیوه به ساکنان معترض دلگرمی دادند اما پس از اجرای سازه مشخص شده که اظهارات مسئولان صحت ندارد و اگر هم صحت داشته باشد در مقام اجرای طرح نادیده گرفته شده است و این موضوع پیگیری مقامات رده بالای استانی را می‌طلبد وگرنه اهالی شهرک و منتخبان آنان از خواسته خود کوتاه نیامده و موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپل گلشهر زنجانمجتمع الغدیر زنجانشهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1190


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»