کد خبر: 11902
1403/03/08 - 15:14


در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان صورت گرفت؛

افزایش 10 و 33 درصدی قیمت وسایل بازی کودکان و بزرگسالان

در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با افزایش ۱۰ درصدی قیمت وسایل بازی کودکان و افزایش 33 درصدی قیمت وسایل بازی بزرگسالان موافقت شد.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز سمیه محرمی: در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با افزایش ۱۰ درصدی قیمت وسایل بازی کودکان و افزایش 33 درصدی  قیمت وسایل بازی بزرگسالان موافقت شد.

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان روز 8 خرداد‌ماه با حضور اعضای شورای شهر، شهردار زنجان و معاونان وی در محل سالن جلسات شورای شهر زنجان برگزار شد.

جلال کرمی، عضو شورای شهر زنجان به واگذاری بهره‌برداری از شهربازی زنجان به سرمایه‌گذار اشاره و تصریح کرد: متولی قیمت‌گذاری وسایل بازی در شهربازی، میراث فرهنگی بوده که هفته گذشته قیمت‌گذاری جدید انجام و ارسال شده است.

عضو شورای شهر زنجان به افزایش ۱۰ درصدی قیمت وسایل بازی کودکان در قیمت‌گذاری جدید اشاره کرد و گفت: این افزایش  قیمت برای وسایل بازی بزرگسالان ۳۳ درصد است.

در ادامه جلسه به نحوه ارسال لایحه ایراد گرفته شد که با شرط تبدیل لایحه به نامه و اصلاحات مد نظر شده و تصویب شد.

پروژه‌های شهری متوقف نمی‌شود

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان نیز در جلسه رسمی و علنی شورا با تاکید بر اینکه اقدامات مربوط به قراردادها در شهرداری به موقع آغاز شده است، اظهار کرد: قراردادها طبق روال سال‌گذشته از فروردین‌ماه در حال انجام است تا پروژه‌های عمرانی متوقف نشود.

شهردار زنجان مشکل خورندگی کف جوی‌ها و انهار را در سطح شهر مورد تاکید قرار داد و گفت: این مشکلات ناشی از اجرا نشدن فاضلاب شهری بوده که موجب خورده شدن کف جوی‌ها و جمع شدن فضولات شده است.

وی راهکار حل مشکل خورندگی کف انهار و جوی‌ها را استفاده از سیمان مناسب و یا مواد مذاب اعلام کرد.

 اجرای پروژه در شهر، معضلات خاص خود را دارد

شهردار زنجان با تاکید بر بزرگ بودن پروژه شهیدان کریمی اظهار کرد: باید متوجه بود که اجرای پروژه در داخل شهر معضلات خاص خود را دارد به این صورت که ممکن است هر آن با مشکلی مواجه شود.

شهردار زنجان به تداخل روی داده در لوله اصلی فاضلاب شهری با پروژه و مشکلات ناشی از آن اشاره و تصریح کرد: زنجان تاکنون تجربه اجرای چنین پروژه‌ای را نداشته ولی همه تلاش می‌کنند این پروژه در موعد مقرر به سرانجام برسد.

وی از رفع اغلب مشکلات مربوط به تاسیسات موجود در مسیر اجرای پروژه شهیدان کریمی خبر داد و گفت: تداخل موجود در تاسیسات، زیرساخت‌ها و خدمات موجب می‌شود نتوان همه معضلات را با هم رفع کرد لذا این مشکلات به مرور و با اولویت رفع می‌شوند.

فیروزفر با تاکید بر اینکه پروژه شهیدان کریمی در همه جبهه فعال است، ابراز امیدواری کرد: این پروژه در موعد مقرر به سرانجام برسد، هر چند در مورد پروژه‌های شهری نمی‌شود ‌ و نباید در مورد زمان با قطعیت صحبت شود.

شهردار زنجان به ادامه کار در پروژه‌های بوستان و سبزه‌میدان اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها نیازمند اقدامات تکمیلی هستند تا در موعد مقرر آماده بهره‌برداری شوند.

وی تاکید کرد: در کل با توجه به روند امور پروژه‌های عمران شهری در زنجان با روند خوبی در حال انجام است.

بهبود قراردادهای شهری با تجمیع آن‌ها

در این جلسه حسین حمزه‌لوپاک عضو شورای شهر زنجان و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری  دو نوع قرارداد با فعالیت خود داشته است، اظهار کرد: برخی از قراردادها برای پروژه‌های بزرگ هست که معمولا چند سال طول می‌کشد تا به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه از سوی دیگر برخی قراردادها که به مناطق شکل می‌گیرد به صورت خرد و موردی بوده است، گفت: این قراردادها از سال قبل به صورت تجمعیی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این بدان معنا است، به جای موردی کردند قراردادها تجمیعی شده است.

حمزه‌لوپاک با اشاره به اینکه این اقدام موجب خواهد شد پیمانکاران بزرگ بتوانند در فعالیت‌های شهرداری شرکت کنند، تصریح کرد: این اقدام موجب خواهد شد فعالیت‌ها در سطح شهر مستمر باشد و وقفه‌ها در اجرای پروژه‌ها کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان در تیپ قراردادهای کوچک چالش‌های وجود داشته اما با بهبود قراداردها نظارت‌ها در این موارد بهبود پیدا می‌کند، افزود: با این رویه شهرداری می‌تواند برای پروژه مشاوران ناظر بگیرد و ایرادات پروژه تا حدودی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه موضوعی که در همه پروژه‌های عمرانی امکان دارد رخ دهد و متاسفانه در دوران فعالیت شورای فعلی در چند مورد پروژه‌های عمرانی در شهرداری نیز مطرح شد، بحث‌های قرادادی و حقوقی است، گفت: اما تلاش شده در قردادهای شورای شششم به پروژه‌ها نظارت شود.

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه تلاش شده ریز اسناد بررسی شود و قبل از اینکه در سامانه بارگذاری، بررسی و رفع می‌شود، عنوان کرد: هر چند هنوز به 100 درصد شرایط مناسب نرسیده‌ایم اما خیلی از این موارد رفع شده است.

در این جلسه لوایح رسیده از شهرداری زنجان از جمله چندین تملک برای بازگشایی معابر و پروژه‌های عمرانی در راستای کاهش مشکلات بررسی و تصویب شد.

به گزارش صدای زنجان؛ در ابتدای جلسه رسمی و علنی شورا امیر حسام محمدی دارنده نشان طلا از مسابقات آسیایی ووشو و پنج نفر از برندگان همایش پیاده‌روی تجلیل شدند.

منصور مرادلو، رئیس  کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان در این باره گفت: تجلیل از مدال‌آوران ورزشی و برنامه‌های فرهنگی در دستور کار شورا است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجلسه شوراپروژه شهریپروژه شهیدان کریمی
sedayezanjannews.ir/nx11902


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»