کد خبر: 12021
1403/03/23 - 10:49


مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان:

بیش از ۸۰ درصد مسائل پدافندی استان زنجان رفع شده است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان گفت: ۷۷ مسئله پدافندی در استان شناسایی شده که بیش از ۸۰ درصد آن رفع شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان گفت: ۷۷ مسئله پدافندی در استان شناسایی شده که بیش از ۸۰ درصد آن رفع شده است.

سیروس محمدیاری در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان ابهر با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه پدافند غیرعامل در شهرستان ابهر انجام شده است، اظهار کرد: فرماندهی پدافند غیرعامل در شهرستان‌ها برعهده فرمانداران است و ما کمک‌کار ستادی هستیم.

وی با بیان اینکه سوال مهمی که ممکن است برای همه مطرح باشد تعریف و تفاوت‌های بین پدافند غیرعامل و بحران است، ادامه داد: پدافند آن چیزی است که فرد خرابکار، دشمن یا حریف، تعمدی قصد دارد ما را بر زمین بزند.

او با تاکید بر اینکه هر کاری که در زمینه پدافند غیرعامل انجام می‌شود باید در حوزه وظایف تخصصی دستگاه‌ها باشد، بیان کرد: در این حوزه لازم است که همه به وظایف خود عمل کنند.

محمدیاری توضیح داد: بالاترین رده‌ای که در کشور در حوزه پدافند غیرعامل وجود دارد، ساختاری به نام کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور است که اعضای آن چند نفر از مسئولان کشوری و چند نفر از مسئولان لشگری هستند. از قوه مقننه یک نفر و رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز در این کمیته عضویت دارند.

وی با بیان اینکه در رده استانی شخص تصمیم‌گیر در حوزه پدافند غیرعامل، استاندار است که رئیس شورای پدافند غیرعامل استان به‌شمار می‌رود، افزود: در استان ۱۱ کارگروه در حوزه پدافند غیرعامل وجود دارد که سپاه عضو هشت کارگروه است.

محمدیاری با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز رئیس شورای پدافند غیرعامل فرمانداران هستند، ادامه داد: ۱۶ دستگاه اجرایی تاثیرگذار در ۱۱ کارگروه پدافند غیرعامل هستند.

او با توضیح اینکه کارهای بسیار مهمی در چند سال گذشته در سازمان پدافند غیرعامل در رده کشوری انجام شده است، گفت: هدف نهایی و غایی سازمان پدافند غیرعامل کل کشور، تداوم زنجیره خدمت است، یعنی باید به این فکر کنیم که هر کاری دشمن بخواهد انجام دهد زنجیره خدمت ما تعطیل نمی‌شود.

وی با توضیح اینکه از مدیران شهرستانی می‌خواهیم با مدیران کل مکاتبه داشته باشند و تکالیف پدافند غیرعامل را از آنها مطالبه کنند، افزود: دستگاه‌های شهرستانی باید تلاش کنند از محل و تبصره بند ۱۹ قانون بودجه سهم خود را بگیرند

منبع: ایسنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانپدافند غیرعاملمشکلات پدافنداجرای پدافند غیر عامل
sedayezanjannews.ir/nx12021


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»