کد خبر: 12071
1403/03/30 - 8:36


مدیرکل انتقال خون استان زنجان :

زنجان مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی ندارد

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی به استان‌های دیگر کمک‌رسانی شد گفت: استان زنجان مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی به استان‌های دیگر کمک‌رسانی شد گفت: استان زنجان مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی ندارد.

سیامک اسدی  با بیان اینکه وظیفه ما تکریم و تقدیر از اهدا کنندگان خون به عنوان یکی از سرمایه‌های اصلی نظام سلامت است، اظهار کرد: اداره انتقال خون استان زنجان در سالی که گذشت به واسطه سازمان مرکزی به عنوان انتقال خون برتر شناخته شد و در ارزیابی نظام آراستگی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بالاترین امتیاز را کسب کرد

وی گفت: اداره‌کل انتقال خون زنجان حتی در سخت شرایط سال‌های گذشته مانند دو سال همه‌گیری کووید ۱۹ به خاطر اعتماد و همراهی مردم  با کمبو در زمینه فرآورده‌های خونی مواجه نشد.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی به استان‌های دیگر کمک‌رسانی شده است تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد این فرآورده‌ها از اهدای مستمر به دست می‌آید. (اهداکنندگان مستمر،  افرادی هستند که حداقل دو بار در سال خون اهدا می‌کنند).

اسدی افزود: در حوزه فرآورده‌های خونی استان زنجان مشکلی وجود ندارد و فرهنگ اهدا خون در واقع فرهنگ ایثار و نوع دوستی و میراث معنوی کشور است که رسانه‌ها در حراست از این فرهنگ و ترویج و تعمیق فرهنگ خداپسنده اهدای خون نقش موثری می‌توانند داشته باشند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل اهدا خون فقط موضوع حوزه سلامت نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین موضوعات فرهنگی جامعه است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانفراورده خونیکمک رسانیاهدا خون
sedayezanjannews.ir/nx12071


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»