کد خبر: 12079
1403/03/30 - 15:37


رئیس دادگستری استان زنجان هر گونه فعالیت مرکز پلاسما را منوط به تکمیل پروسه فرآوری خون دانست؛

خون فروشی ممنوع!

حجت‌الاسلام فرجی برحق: نظر شورای تامین بر این بود که تا وقتی فعالیت به صورت منسجم مرکز پلاسما در استان صورت نگیرد از ادامه فعالیت آن خودداری شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: رئیس دادگستری استان زنجان در خصوص فعالیت مجدد مرکز پلاسما به صدای زنجان گفت: فعالیت این مرکز مشروط به این است که پالایشگاهی در حوزه کاری آن ایجاد کند و خون مردم در پالایشگاه استانی استخراج و نسبت به تهیه دارو توسط شرکت‌های داروسازی اقدام شود.

نشست خبری حجت‌الاسلام علی فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان زنجان و عباسی دادستان زنجان با حضور اصحاب رسانه استان زنجان 30 خردادماه 1403 در زنجان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام علی فرجی برحق در پاسخ به سئوال صدای زنجان در خصوص سرنوشت مرکز پلمب شده پلاسمای زنجان اظهار کرد: در حوزه خون‌گیری و استخراج  پلاسما از خون افراد و استفاده از آن در صنعت داروسازی؛ آنچه مشخص بوده تاکید بر استفاده از این ظرفیت برای تولید بخشی از داروهای بیماران صعب‌العلاج از طریق پلاسمای خون است.

تمامی نیازهای استان زنجان در گروه‌های خونی برآورده نمی‌شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه این مرکز در چند استان فعالیت دارد و در سال جدید نیز در استان زنجان مشغول به فعالیت شده است، عنوان کرد: فعالیت این مرکز مشروط به این بود که پالایشگاهی در حوزه کاری آن ایجاد کند و خون مردم در پالایشگاه استانی استخراج و نسبت به تهیه دارو توسط شرکت‌های داروسازی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه چون فرآیند فعالیت این مرکز ناقص بوده و در استان‌های دیگر نیز آزمایشگاهی ندارند نظر شورای تامین بر این بود که تا وقتی که فعالیت به صورت منسجم در استان صورت نگیرد از ادامه فعالیت آن خودداری شود، افزود: نباید صرفا خون‌گیری در استان باشد بلکه پس از فرآوری، پلاسمای خون باید در اختیار شرکت‌های داروسازی قرار گیرد.

فرجی برحق با اشاره به اینکه همچنین در برخی استان‌ها از جمله زنجان عملا نیازهای استان در گروه‌های خونی برآورده نمی‌شود و سازمان انتقال خون عملا نمی‌تواند پاسخگوی نیاز هم‌استانی‌ها باشد، بیان کرد: سازمان انتقال خون زنجان در برخی گروه‌های خونی از استان‌های دیگر کمک می‌گیرد و فعالیت این مرکز می‌تواند در به خطر افتادن سلامت شهروندان تاثیرگذار باشد.

 نباید فرهنگ فروش خون در جامعه ایجاد شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطر نشان کرد: همچنین تاکید داریم نباید فرهنگ فروش خون در جامعه ایجاد شود و همچنان بر رویکرد انسان‌دوستانه موضوع اهدای خون تاکید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا تکمیل مراحل استخراج و تولید دارو تکمیل از فعالیت این مجموعه خودداری خواهد شد، گفت: البته این موضوع مطلق نیست و منتظر رفع موضوعات مطروحه خواهیم بود.

 شناسایی آسیب‌های اجتماعی

فرجی برحق با اشاره به اینکه اجرای عدالت در جامعه جزو وظایف دادگستری است، تاکید کرد: اهتمام ویژه به امید آفرینی در عموم مردم و ارتقای کارکرد در جهت حمایت از مردم حقوق بیت‌المال و جلوگیری از فساد از وظایف مسئولان قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان از حضور مسئولان قضایی در مردم در مساجد شهر خبر داد و افزود: شناسایی آسیب‌های اجتماعی در جامعه از نتایج این جلسات است.

وی با اشاره به تلاش برای ایجاد کمپ ماده ۱۶ برای جمع‌آوری، درمان و اشتغال معتادین متجاهر با کمک مسئولان در زنجان خاطر نشان کرد: این مهم از ثمرات حضور در بین مردم در مساجد بود که شاهد افتتاح این مرکز در آینده نزدیک خواهیم بود.

فرجی برحق با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۳۶۰ مورد ملاقات مردمی در مساجد انجام شده است، افزود: در این مدت ۲ هزار و۱۰۰ مورد در مساجد به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی شده است.

کاهش 24 درصدی جرائم سرقت در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه از ثمرات تلاش همکاران احساس ناامنی سارقان و شاهد کاهش ۲۴ درصدی جرایم مربوط به سرقت در دوماهه گذشته امسال بوده است، عنوان کرد: ایجاد امنیت روانی از مطالبات رهبری است.

وی از کاهش ۱۲ درصدی پرونده های مسن در زنجان یاد کرد و گفت: با دادرسی آنلاین و تعیین تکلیف آنلاین سرعت رسیدگی به پرونده‌ها افزایش یافته است.

رشد 32 درصدی جرایم جایگزین در زنجان

فرجی برحق با اشاره به اینکه استفاده از محکومیت‌های جایگزین حبس رشد ۲۳ درصدی داشته است، بیان کرد: این جرایم جایگزین شامل خدمات عمومی به شهروندان می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در زنجان اشاره کرد و افزود: طبق آمار این آمار از زمان مورد نیاز ۹۲ روز رسیدگی در ۱۴۰۱ به ۸۸ روز در ۱۴۰۲ رسیده است.

وی با اشاره به تلاش برای جلوگیری از اجرای حکم قصاص از طریق جلب رضایت خانواده‌ها عنوان کرد: در مجموع پرونده‌های  قصاص در زنجان که منجر به رضایت شده و حکم قصاص اجرا نشده ۱۱ فقره است.

ضرب و جرح عمدی جرم اول در زنجان است

فرجی برحق با اشاره به اینکه عنوان اول جرائم بزهکاری در استان ضرب و جرح عمدی است، افزود: این موضوع ریشه در عوامل مختلف از جمله کاهش آستانه تحمل مردم دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه میزان مساحت اراضی ملی رفع تصرف شده در سال گذشته یک هزار و ۲۳۰ هکتار بوده است، تصریح کرد: با تلاش صورت گرفته دستگاه‌های مربوطه در 3 ماهه نخست سال‌جاری ۳۹۹ هکتار رفع تصرف شده است.

وی از تلاش برای رفع مشکل شرکت‌های دارای مشکل خبر داد و گفت: در ستاد احیای اقتصاد مقاومتی پرونده ۱۹ کارخانه مشکل‌دار بررسی و به همت همه عوامل ذی‌ربط ۱۶ مورد مساعدت‌های لازم انجام گرفته و مشکل شرکت مذکور رفع شده است.

وی همچنین در این نشست با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: امید داریم شاهد پیروزی دیگر برای ملت ایران در این عرصه انتخابات باشیم.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآسیب‌های اجتماعیفروش خونجرم شناسی
sedayezanjannews.ir/nx12079


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»