کد خبر: 12080
1403/03/30 - 16:23


دادستان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد؛

تشکیل 11پرونده ترک‌فعل مدیران در زنجان

بهروز عباسی: بخشی از این پرونده‌ها در دادسرا در حال رسیدگی است و برخی هم منجر به صدور کیفرخواست شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: بهروز عباسی دادستان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه از تشکیل 11پرونده ترک فعل مدیران در زنجان خبر داد و گفت: بخشی از این پرونده‌ها در دادسرا در حال رسیدگی بوده و برخی هم منجر به صدور کیفرخواست شده است.

بهروز عباسی، دادستان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه آسفالت دو آزادراه زنجان _ تبریز و زنجان _قزوین به عنوان یک دغدغه عمومی مورد تاکید و نظارت مستمر دستگاه قضا است، اظهار کرد: به همین دلیل دستگاه قضا به صورت مستمر بر این موضوع نظارت داشته و امیدواریم به زودی نتیجه دهد.

وی از بهسازی این دو محور در سال گذشته خبر داد و افزود: بهسازی آسفالت محور زنجان به تبریز آغاز شده ولی ناتمام باقی ماند که در پیگیری صورت گرفته مشخص شد، حدود 320 میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.

تشکیل 11پرونده ترک فعل مدیران در استان

دادستان زنجان با اشاره به اینکه از هفته قوه قضائیه سال قبل تاکنون ۱۱ پرونده ترک فعل برای مدیران استانی تشکیل شده است، عنوان کرد: بخشی از این پرونده‌ها در دادسرا در حال رسیدگی است و برخی هم منجر به صدور کیفرخواست شده است که انحراف در هزینه کرد دستگاه‌ها مهم‌ترین علت این پرونده‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: اغلب این پرونده‌ها به دلیل اهمال و تفریط، تضییع حقوق بیت المال تشکیل شده است.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که به‌ عنوان‌ مطالبه عمومی مورد تاکید دستگاه قضا قرار دارد، ساماندهی میدان احشام است، بیان کرد: مردم شهرک‌های نانوایان ، شهرآرا و شهرک‌های مجاور از اذیت و آزار و تهدیدات زیست محیطی میدان احشام ناراحت بودند که با پیگیری انجام شده دو میدان در شرف تکمیل است و به زودی جابجایی میدان احشام اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌‎های پیشرو در ساماندهی وسایط نقلیه توقیف شده و پارکینگ‌های مربوطه به آن است، اضافه کرد: یک هزار و 116 دستگاه خودروی آماده فروش داریم که رای آنها صادر شده و به زودی به فروش خواهد رسید.

عباسی با اشاره به اینکه 3 هزار و 527 موتورسیکلت نیز در زنجان آماده فروش است و به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد، تاکید کرد: از فروش این دستگاه‌ها 100 میلیارد تومان برا دولت عایدی ایجاد خواهد شد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه اقدامات حقوق عامه‌ای ایجاد مرکز شوق زندگی بوده است، بیان کرد: این مرکز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به نیازهای افراد بدسرپرست و بی پرست ساخته شده و منتظر هستیم تا مجوز آن کسب شود.

وی تصریح کرد: امید داریم تا در روزهای آتی این مرکز افتتاح شود و با افتتاح آن بخشی از آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

عباسی رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زنجانرود را نیز یکی از حقوق عامه مردم عنوان کرد و افزود: با بسیج همه ادارات دارای مسئولیت این مشکل رفع شده است.

رتبه‌های برتر دستگاه‌ قضا در سطح کشور

دادستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه عملکرد این دستگاه در سطح کشور با اشاره به اینکه در بحث پرونده‌های با عمر بیش از یکسال کمترین آمار در کشور متعلق به زنجان است، افزود: در میزان صدور قرار بازداشت موقت کم‌ترین آمار مربوط به استان زنجان است که در مسئله حقوق عامه جزو مهم ترین موارد است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در قرارهای منتهی به بازداشت رتبه دوم کشوری را دارد، گفت: کم‌ترین متهم تحت قرار زندان مربوط به زنجان است.

برنامه‌های هفته قوه قضائیه در زنجان اعلام شد

علی سلیمی، معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری کل زنجان نیز در این دیدار با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه به برنامه‌های این ایام اشاره کرد و گفت: گلبارانی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان، برپایی میز خدمت در تمامی مصلیهای استان ، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، آزادی محکومان مالی و غیرعمد، ملاقات مردمی وتکریم از همکاران از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته قوه قضاییه در استان زنجان خواهد بود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاندستگاه قضاقوه قضائیهترک فعل مدیران
sedayezanjannews.ir/nx12080


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»