کد خبر: 12083
1403/03/31 - 8:53


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان:

۱۰۰ درصد اراضی ملی استان زنجان حدنگاری شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان با هدف پیشگیری از دست‌اندازی‌ها و کاهش دعاوی در دادگاه‌ها حدنگاری شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان با هدف پیشگیری از دست‌اندازی‌ها و کاهش دعاوی در دادگاه‌ها حدنگاری شد.

حسین کاظمی در نشست خبری، افزود: با برنامه ریزی انجام گرفته از مجموع یک میلیون و ۶۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان، پنج هزار و ۷۸۴ فقره سند مالکیت ششدانگ به صورت مجزا صادر شد.

کاظمی با اشاره به اهمیت کار در حوزه ثبت اسناد، افزود: با توجه به جانمایی و تثبیت این اراضی در بانک کاداستر و صدور سند مالکیت آنها، امکان وجود معارض حتی برای یک متر آنها هم وجود ندارد.

وی گفت: این اقدام از تشکیل پرونده و دعاوی حقوقی جلوگیری و به حفظ اراضی ملی استان کمک می کند.

این مسوول درباره حدنگاری اراضی کشاورزی نیز گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد تصرفات اراضی توسط کشاورزان از طریق اسناد عادی بود و نقل و انتقالات عدیده‌ اراضی طبق آنها صورت می گرفت در نتیجه پرونده های زیادی در مراجع قضایی تشکیل می شد.

کاظمی افزود: بر این اساس بیش از ۳۵ درصد دعاوی استان مربوط به اسناد عادی بود که خود آسیب جدی محسوب می شد و سازمان ثبت اسناد از طریق صدور اسناد اراضی کشاورزی توانست این مشکلات را به حداقل برساند تا تمامی اراضی استان سند دار شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با بیان اینکه در راستای فرامین رهبرانقلاب نسبت به صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در استان اقدام شد، گفت: در این زمینه با انعقاد قراردادهایی توانستیم از مجموع ۴۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان، اسناد مالکیت ۲۴۵ هزار و ۱۳۵ هکتار را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۵ هزار و ۲۶۹ فقره سند مالکیت ششدانگ کشاورزی مفروضی در استان صادر شد، گفت: این کار همچنان ادامه دارد و انتظار بر این است متقاضیان ثبت‌نام کنند تا سند مالکیت برای اراضی آنها صادر شود.

کاظمی با بیان اینکه طی یکسال و نیم گذشته برای حدود ۶۰ درصد اراضی زراعی استان سند صادر شد، گفت: در زمینه حدنگاری املاک شهری نیز از مجموع ۱۱ هزار و ۷۵۶ هکتار مناطق شهری زنجان تاکنون برای ۸۳ هزار و ۷۷۹ پلاک به مساحت هفت هزار و ۴۹ هکتار حدنگاری شد که نزدیک به ۶۰ درصد مساحت املاک شهری را در بر می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون ۱۱ واحد ثبتی در استان فعال است که با حداقل نیروی انسانی برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان تلاش می کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانحد نگاریاراضی زنجانسند مالکیت
sedayezanjannews.ir/nx12083


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»