کد خبر: 12089
1403/03/31 - 14:43


مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اختلال سامانه این مجموعه در 26 فروردین تا 2 اردیبهشت سال‌جاری اعلام کرد؛

خسارت‌های قطعی سامانه بیمه سلامت؛ پرداخت می‌شود

سعید کرمی: این قطعی ناشی از بهبود و ارتقای زیرساخت‌ها بود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: سعید کرمی مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با تایید قطعی سامانه بیمه سلامت در ماه‌های گذشته اعلام کرد، تلاش شد با بازدید و نظارت از مراکز درمانی مشکلات این ایام به حداقل خود کاهش پیدا کند.

نشست خبری سعید کرمی مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اصحاب رسانه (31 خردادماه 1403) در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان در ابتدای این جلسه در پاسخ به سئوال صدای زنجان در خصوص قطعی سامانه بیمه سلامت در اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت‌ماه سال‌جاری و مشکلات ایجاد شده برای بیماران در این ایام اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته مشکل خاصی در زمینه نسخ الکترونیک وجود نداشت اما از 26 فروردین تا 2 اردیبهشت شاهد اختلالات در سامانه بودیم.

وی با اشاره به اینکه این اختلال نشان دهنده آن بود که این سامانه نیاز به ارتقای زیرساخت‌ها دارد و به همین منظور این موضوع در دستور کار قرار گرفت، افزود: در همین راستا با توجه به شرایط خاص سامانه، جلسه ستاد بحران و پدافند غیر عامل تشکیل و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه را انجام شد.

در زمان اختلال سامانه بیمه سلامت؛ نسخ خطی جایگزین نسخ الکترونیک شد

کرمی با اشاره به اینکه همکاران در دو شیفت صبح و عصر و گاهی شیفت شب از مراکز بازدید داشتند، بیان کرد: از نخستین روز اختلال استفاده از نسخه خطی آغاز شد و در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی موارد نسخی که نوشته شده بود مربوط به قبل از اختلال بود و در بازخوانی آن مشکلاتی وجود داشت، بیان کرد: با حضور همکاران سعی شد این مشکلات به حداقل برسد.

وی بیان کرد: سعی شد در برخی مراکز حساس از جمله داروخانه شهید رجایی زنجان نماینده ویژه بیمه سلامت مستقر شود.

کرمی با اشاره به اینکه تعامل دو طرفه و اعتماد ایجاد شود تا افراد از دریافت هزینه خدمات خود اطیمنان خاطر پیدا کنند، عنوان کرد: هزینه تحمیلی به بیماران در مدت اختلال سامانه پرداخت شده است و افرادی که هزینه‌ای از تاریخ 26 فروردین ماه تا اردیبهشت ماه پرداخت کردند همچنان با مراجعه به بیمه سلامت می‌توانند این هزینه را دریافت کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه 500 مورد بازدید در طی یک هفته انجام شده است، گفت: متاسفانه 2 مرکز تخلف داشتند که با آنها برخورد شد.

زنجان، 13 هزار و 542 بیمار نشان‌دار دارد

کرمی در این جلسه با اشاره به اینکه تعداد کل بیماران نشاندار شده خاص و صعب العلاج 13 هزار و 542 بیمار بوده است، اظهار کرد: از ابتدای ایجاد صندوق بیماران خاص و سخت درمان تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شده است.

سعید کرمی خاطر نشان کرد: حدود ۹۳ هزار و ۶۱۴ بار مراجعه خدمات صعب‌العلاج توسط بیمه شدگان بیمه سلامت در زنجان انجام شده است.

وی افزود: ۶۱ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت از جمعیت روستایی هستند که در مجموع ۸۱ درصد بیمه شدگان نیز سرانه حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه ۵۴۷ مرکز در زنجان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، اضافه کرد: ۲۴ مرکز ترک اعتیاد نیز طرف قرارداد با این بیمه هستند.

رشد 21 درصدی خدمات ارائه شده ناباروری در بخش سرپایی 

بستری و خسارت متفرقه

وی تعداد خدمات ارائه شده ناباروری در بخش سرپایی بستری و خسارت متفرقه در سال ۱۴۰۲ ، یک هزار و ۹۷۵ و مبلغ حدود 2 میلیارد تومان است، بیان کرد: این آمار نسبت به سال قبل ۲۱ درصد رشد هزینه را نشان داده می‌دهد.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان خاطر نشان کرد: تعهد پرداخت ۷۰ درصد خدمات ناباروری در بخش خصوصی از دیگر خدمات بیمه سلامت در این ایام بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به استمرار ارائه خدمات به بیمه‌شدگان روستایی و همچنین مددجویان بهزیستی گفت: بیمه سلامت با ۱۵۹ داروخانه، ۲۰۶ پزشک با تخصص‌های مختلف، ۲۷ آزمایشگاه، ۲۷ فیزیوتراپی و همه مراکز دولتی قرارداد همکاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه بررسی اسناد پزشکی و جوانی و پویایی جمعیت اقدامات قابل توجهی انجام شده است، ادامه داد: افزایش سهم بیمه سلامت در بخش ناباروری هم قابل توجه است.

کرمی‌زنجانی از رایگان شدن هزینه کلیه خدمات سرپایی و بستری و بستری موقت در مراکز دولتی برای کودکان زیر ۷ سال خبر داد و افزود: این خدمت در راستای رفاه حال شهروندان انجام شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به تعامل این بیمه با ۸۴ مرکز جامع روستایی، ۹۶ ماما، ۳۴ دندانپزشک، ۱۲۱ پزشک در مراکز جامع روستایی، عنوان کرد: ۹۰۴ هزار بار مراجعه توسط بیمه‌شدگان سلامت به مرکز روستایی در سال گذشته انجام شده است.

۵۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد جمعیت استان بالغ بر ۶۰۵ هزار تحت پوشش بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: تلاش داریم تا با پوشش حداکثری افراد از اطمینان خاطر لازم نسبت به بیمه خود بهره‌مند شوند.

کرمی زنجانی با بیان اینکه در سال گذشته 5 هزار و ۳۵۱ تماس با شماره ۱۶۶۶ سازمان برای ارائه خدمات برقرار شده است، گفت: بیش از ۹۰ درصد تماس‌ها توسط کارشناسان مربوطه پاسخگویی شده و ۴۴۲ مورد از تماس‌های اختصاصی نیز به کارشناسان تخصصی ارجاع و برای پیگیری اقدام شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه موضوع هم‌پوشانی بیمه در استان به حداقل رسیده است، گفت: براساس قانون افراد باید تحت پوشش یک صندوق بیمه باشند از این رو همپوشانی‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبیمه سلامتهزینه درمانخدمات درمانی
sedayezanjannews.ir/nx12089


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»