کد خبر: 12104
1403/04/02 - 16:42


معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به زنجان مطرح کرد؛

پارک‌های علم و فناوری سلامت به 17 مورد رسید

پناهی: پارک علم و فناوری سلامت در زنجان افتتاح شد که با این افتتاح تعداد این پارک‌ها از ۱۰ مورد به ۱۷ پارک افزایش یافت

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: همزمان با سفر یونس پناهی، معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندین طرح علمی، پزشکی و درمانی در زنجان به بهره‌برداری رسید.

یونس پناهی، معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین افتتاح ۱۰ پروژه سلامت‌محور استان زنجان که به صورت ویدئو‌کنفرانسی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های آماده بهره‌برداری استان در چهار محور درمانی، پژوهشی، دانشجویی و بهداشتی هستند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه پروژه‌های آماده بهره‌برداری در حوزه بهداشت و درمان در مراکز جامع سلامت استان هستند، افزود: یک پارک علم و فناوری سلامت هم در زنجان افتتاح می‌شود که تعداد این پارک‌هااز 10 پارک قبل از دولت سیزدهم به ۱۷ واحد رسیده است.

وی تعداد خوابگاه‌های آماده افتتاح را دو واحد اعلام کرد و گفت: یکی از خوابگاه‌ها ظرفیت ۲۵۰ نفری دارد.

پناهی اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های سلامت‌محور آماده افتتاح را ۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
گفتنی است، همزمان با سفر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زنجان و ارتباط ویدیوکنفرانس با محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، ۱۰پروژه سلامت‌محور در سطح استان، افتتاح و بهره‌برداری شد.

 پارک علم و فناوری، بخش تخصصی سوانح سوختگی و دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی پیشرفته در بیمارستان آیت‌الله موسوی، دو خوابگاه متاهلی، مرکز جامع سلامت شماره یک، خانه بهداشت مامالان در شهرستان طارم و بهستان در شهرستان ماهنشان، بخش دیالیز مرکز جامع سلامت دندی شهرستان ماهنشان و پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان سلطانیه، پروژه‌هایی هستند که در سفر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

پارک علم و فناوری با کاربری پژوهشی با مساحت ۸۰۰مترمربع و با اعتبار هزینه‌شده ۲۲۰میلیارد ریال افتتاح شد. بخش تخصصی سوانح سوختگی با مساحت ۶هزار و ۷۸۸متر مربع در چهار طبقه احداث شده و دارای ۲۸تخت بستری سوختگی، هفت تخت BICU (مراقبت‌های ویژه سوختگی) و هفت تخت بستری اورژانس است.طبقه همکف این بخش شامل اورژانس، اتاق عمل سرپایی، بخش BICU (مراقبت‌های ویژه) و اتاق‌های شستشو، طبقه زیرزمین شامل اتاق‌های عمل و ریکاوری و تجهیزات پزشکی شامل رادیوگرافی، ونتیلاتور و غیره و طبقات اول و دوم شامل بخش‌های بستری است.

بخش تخصصی سوانح سوختگی با آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی و احداث شده و مجهز به اتاق‌های ایزوله فشار منفی (جهت جلوگیری از انتشار آلودگی) است.دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی پیشرفته ۲۵۶اسلایس بیمارستان آیت‌الله موسوی، با ۱۱۰متر زیربنا برای نخستین بار در زنجان با تکنولوژی بالا برای تشخیص بیماری‌های قلبی عروقی و نارسایی‌های قلبی مراحل نصب خود را طی کرده و بهره‌برداری شد.دو واحد خوابگاه متاهلی، جمعا به مساحت ۳هزار و ۱۶۸مترمربع و با اعتبار ۹۰۰میلیاردریال است که از سال ۱۴۰۲ در حال آماده‌سازی است و در اختیار دو دانشجوی متاهل دارای فرزند قرار خواهد گرفت.

مرکز جامع سلامت شهری شماره یک زنجان، دارای یک هزار و ۲۹۶ مترمربع زیربنا، ۱۷هزار و ۱۸۲ نفر جمعیت تحت پوشش و ۲۶ نیروی شاغل است.خانه بهداشت روستای مامالان شهرستان طارم با ۲۳۰مترمربع عرصه و ۷۶ متر مربع زیربنا، در یک طبقه احداث شده و جمعیت تحت پوشش آن ۴۷۲ نفر است.

خانه بهداشت روستای بهستان شهرستان ماهنشان دارای مساحت کل ۱۷۸ متر مربع و زیربنای ۷۶مترمربع است و در یک طبقه احداث شده است و ۴۹۷ نفر جمعیت تحت پوشش خواهد داشت.

بخش دیالیز مرکز جامع سلامت دندی ماهنشان با زیربنای ۸۰مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۲میلیاردریال است.

پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان سلطانیه نیز با ۱۲۵ متر زیربنا و با اعتبار ۲۰میلیاردریال افتتاح شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانپارک علم و فناوریپروژه سلامت‌محوردیالیز
sedayezanjannews.ir/nx12104


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»