کد خبر: 12124
1403/04/04 - 12:28


رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان:

اعتیاد به بازی آنلاین منجر به سرقت از حساب بانکی شد

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی در قالب خرید بازی آنلاین در فضای مجازی خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی در قالب خرید بازی آنلاین در فضای مجازی خبر داد.

 سرهنگ "سیداحمد موسوی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌های فنی مشخص شد برداشت از حساب بانکی شاکی جهت خرید بازی آنلاین استفاده شده است.

این مسئول انتظامی گفت: با انجام تحقیقات و اقدامات فنی و اطلاعاتی معلوم شد برداشت انجام شده از حساب شاکی توسط فرزند نوجوان وی بوده که به علت علاقه شدید به بازی‌های آنلاین به‌صورت مخفیانه و با سوء استفاده از اعتماد پدرش اقدام به خرید اکانت بازی آنلاین نموده است.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه استفاده بی‌رویه از بازی‌های رایانه‌ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی و روانی و افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد، افزود: افزایش دانش سایبری والدین و نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان و همراهی با آنها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب‌ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهروندان به هیچ وجه رمز کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهندو برای اطلاع از نحوه واریز و برداشت از حساب‌های بانکی خود نسبت به فعال‌سازی پیامک بانکی اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه بی‌توجهی والدین به فعالیت فرزندان در فضای مجازی زمینه‌ساز اعتیاد اینترنتی و وقوع انواع بزه در فضای مجازی خواهد شد، افزود: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و  در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www. fata.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانپلیس فتاحساب بانکیرمزکارت
sedayezanjannews.ir/nx12124


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»