کد خبر: 12133
1403/04/06 - 8:50


صدای زنجان از داغ شدن تنور انتخابات با حضور دکتر پزشکیان گزارش می‌دهد؛

چرا پزشکیان؟

شهروند زنجانی: به پزشکیان رأی خواهم داد چرا که فردی پاکدست و صادق است/مدیر کل اسبق میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان: انتخابات ۸ تیر یک فرصت تاریخی برای آمدن طبیبی برای وطن است/سالک فعال سیاسی و اجتماعی در استان : پزشکیان هیچ نقطه سیاسی در زندگی کاری خود ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: در حالی که تنها دو روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، مردم با حضور در ستادهای انتخاباتی ضمن دریافت برنامه کاندیداها نسبت به تصمیم‌گیری برای دادن رای خود می‌کنند، طرفداران دکتر مسعود پزشکیان نیز تاکید دارند یه دلیل پاکدستی و صداقت، وی بهترین گزینه است.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سانحهٔ سقوط بالگرد کشته شد. براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، معاون اول او محمد مخبر از فردای همان روز و به مدت ۵۰ روز به عنوان مسئول ادارهٔ دولت آغاز به کار کرد.

طبق همین اصل، شورایی سه‌نفره متشکل از محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، موظف شدند ترتیبی دهند که حداکثر ظرف ۵۰ روز، رئیس‌جمهور جدید با برگزاری انتخاباتی زودهنگام مشخص شود. مطابق تصویب جلسهٔ سران قوا انتخابات بعدی روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و نامزد پیروز، دولت چهاردهم را تشکیل خواهد داد. ثبت‌نام داوطلبان از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد و اسامی نامزدهای تایید شده از سوی شورای نگهبان، ۲۰ خرداد اعلام شد. در مدت پنج روزه ثبت‌نام ۲۸۷ نفر برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کردند که از بین آن‌ها، ۸۰ نفر واجد شرایط اولیه بودند و پرونده آن‌ها جهت احراز صلاحیت به شورای نگهبان ارسال شد.

اسامی نامزدها در ۲۰ خرداد اعلام شد و براساس اعلام وزارت کشور، پزشکیان، پورمحمدی، جلیلی، زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی و قالیباف 6 نامزدی بودند که صلاحیت‌شان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ احراز شده و از ۲۰ خرداد تا ۷ تیر برای تبلیغ کارزار انتخاباتی خود فرصت دارند.

در بین افراد تایید صلاحیت شده 5 نفر اصولگرا و یک اصلاح طلب حضور دارد، تایید نامزد اصلاح‌طلب زمینه مشارکت حداکثری و امید به آشتی مردم با صندوق‌های رای را افزایش داد.

 گفتنی است از بین سه نامزد مورد حمایت اصلاحات برای این دور از انتخابات تنها مسعود پزشکیان تایید شده است، وی زادهٔ ۷ مهر ۱۳۳۳ پزشک و سیاستمدار است که از سال ۱۳۸۷ نماینده حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی است. پزشکیان پیش از این از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ و در دولت خاتمی سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت و پس از اعلام تایید صلاحیت وی سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین، و برخی از چهره‌های شاخص اصلاحات چون دکتر محمد جواد ظریف از وی اعلام حمایت کرده‌اند.

بخاطر پاکدستی و صداقت دکتر پزشکیان به وی رای می‌دهيم

شهروندان زنجانی نیز این روزها با حضور در ستادهای انتخاباتی ضمن اطلاع از برنامه کاندیداهای انتخاباتی نسبت به حمایت از کاندیدای مورد تایید خود می‌کنند، یکی از ستادهای که در روزهای باقی مانده بسیار پرتردد و مخاطب است، ستاد دکتر پزشکیان است، شهروندان مختلف از رای اولی‌ها تا جوانان و فعالان اجتماعی و اقتصادی زنجان و مفاخر استان با حضور در این ستاد حمایت خود را از دکتر پزشکیان اعلام می‌کنند و تاکید دارند، پاکدستی و ایجاد امید برای ایران از مهم‌ترین دلایل این انتخاب است.

عشقی یکی از جوانان‌ حاضر در این ستاد در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه دکتر مسعود پزشکیان انسان پاکدست بوده و صادق است، اضافه می‌کند: وی در سخنرانی‌های خود وعده‌های دروغ نمی‌دهند و به نظر بنده یک انتخاب اصلح است.

محسن میرزایی جوان دیگر زنجانی نیز در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه قطعا در انتخابات آتی شرکت خواهد کرد، می‌گوید: بخاطر ایران به دکتر پزشکیان رای خواهم داد.

وی با اشاره به اینکه ما دکتر مسعود پزشکیان را دوست داریم چون آدم پاکدستی است، اضافه می‌کند: پاکدستی وی ثابت شده و با وجود حضور طولانی مدت در مسندهای مختلف هیچ موردی از اختلاس و زیاده خواهی از وی دیده نشده است.

کشور نیازمند طبیب است

یحیی رحمتی مدیر کل اسبق میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان زنجان و استاد دانشگاه نیز در این زمینه به صدای زنجان می‌گوید: در انتخابات آتی حتما شرکت خواهم کرد چرا که یک فرصت تاریخی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات فرصتی برای گذر از مرحله‌ای است که متاسفانه حال مردم و وطن خوب نیست، تاکید می‌کند: احساس می‌کنم وطن و مردم سرزمین به یک طبیب برای خوب کردن حالشان نیاز دارند.

این چهره فرهنگی با بیان اینکه باید کمک کنیم برای آمدن این طبیب تاکید می‌کند: وی قرار نیست معجزه کند بلکه قرار است جلوی یک سری کارها را بگیرد و امیدواریم بیاید و حال وطن را خوب کند.

شرایط کشور خوب نیست

سالک فعال سیاسی و اجتماعی در استان زنجان نیز در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه مردم باید بدانند یک فرصت طلایی پیش آمده تا از شرایط کنونی خارج شویم، بیان می‌کند: در زمینه مسائل اقتصادی،  ارتباطات بین‌المللی و داخلی و اجتماعی مشکلات اساسی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر اتفاقاتی افتاده که کشور را دچار مشکلات اجتماعی و اقتصادی و ارتباطات کرده است، تصریح می‌کند: امروز فرصت تاریخی است که با انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان فرد پاکدست که 20 سال در سیاست است، شرایط را تغییر داد.

وی با بیان اینکه هیچ نقطه تاریکی در زندگی این مرد وجود ندارد چرا که اگر داشت رسانه‌ای و بزرگ‌نمایی می‌شد، عنوان می‌کند: وی آدم پاکدست و صادقی است و امید داریم با این شوری که ایجاد شده ۸ تیر مردم با حضور در پای صندوق انتخاب اصلح داشته باشند

رئیس‌جمهور بعدی مدافع مردم و عدالت باشد

کبیری شهروند زنجانی نیز در اين زمينه به صدای زنجان می‌گوید: دکتر مسعود پزشکیان را انتخاب می‌کنیم  و امیدواریم پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور درست کار کند و دغدغه مردم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه می‌خواهیم کسی را انتخاب کنیم که از مردم و عدالت دفاع کند نه از جیب خودش، تاکید می‌کند: وی نباید به فکر ثروتمندان باشد بلکه باید دغدغه نیازمندان را داشته باشد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانرئیس‌جمهورپزشکیانانتخابات ریاست جمهوری
sedayezanjannews.ir/nx12133


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»