کد خبر: 12178
1403/04/10 - 12:36


مدیرکل استاندارد استان زنجان:

۲۰۷ محصول پیش بسته بندی در زنجان پایش وزنی شد

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: طی سه ماه اول امسال ۲۰۷ محصول پیش بسته بندی شده از واحدهای تولیدی همچنین مراکز عرضه استان نمونه برداری و طی آن ۱۲ هزار و ۱۰۵ آزمون کمی بر روی این نمونه‌ها انجام شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: طی سه ماه اول امسال ۲۰۷ محصول پیش بسته بندی شده از واحدهای تولیدی همچنین مراکز عرضه استان نمونه برداری و طی آن ۱۲ هزار و ۱۰۵ آزمون کمی بر روی این نمونه‌ها انجام شد.

مهدی قهرمانی افزود: اجرای پایش مستمر کمیت کالاهای مورد استفاده عموم که در راستای احقاق حقوق شهروندان و جلوگیری از کم فروشی و حذف رواداری در برچسب گذاری محصولات تولیدی صورت می‌گیرد، وزن یا حجم محصولات باید به صورت خالص و بدون رواداری بر روی محصولات بسته‌بندی شده درج شود.

وی یادآور شد: در همین راستا ۸۳ درصد نمونه های آزمون شده مورد قبول و در مورد نمونه هایی که دارای مغایرت وزنی یا حجمی با کمیت درج شده بر روی بسته‌بندی محصول بودند، تذکر یا اخطار کتبی جهت اصلاح عدم انطباق در مهلت مقرر به واحدهای تولیدی داده شد.

این مسوول ادامه داد: پس از اتمام مهلت داده شده دوباره جهت آزمون نمونه‌های مردودی به واحدهای مذکور مراجعه می‌ شود که در صورت عدم رفع مغایرت، برخورد قانونی لازم از طریق ارجاع پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول، هنگام خرید، می توانند کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده هر گونه موارد عدم انطباق نیز می توانند مورد را از طریق سامانه مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

قهرمانی گفت: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته‌بندی شده توسط کارشناسان اداره کل و با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق، انجام می‌ گیرد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناجرای پایشکمیت کالاهاکیفیت کالا
sedayezanjannews.ir/nx12178


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»