کد خبر: 12185
1403/04/11 - 9:11


مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان:

دوره آموزشی تخصصی جستجو و نجات در سیلاب در زنجان آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: دوره آموزشی تخصصی جستجو و نجات در سیلاب با حضور ۳۰ نفر از نجاتگران در این استان آغاز شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حکمت اله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجانافزود: این دوره با هدف ارتقای سطح آمادگی نجاتگران هلال‌ احمر استان در بلایا و سیلاب و پاسخگویی مطلوب به حوادث احتمالی در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: موارد آمادگی جسمانی دوره پایه تخصصی جستجو و نجات در سیلاب شامل دو ۴۵ متر، دو میدانی ۵۴۰ متر، دراز و نشست، معلق ماندن و فشار موازی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، معرفی و شناخت محیط‌های آبی، پدیده‌های طبیعی و غیر طبیعی موثر در بروز سیلاب، شناخت و کاربری تجهیزات امداد و نجات در سیلاب، خطرات بالقوه در سیلاب و اصول شناوری را از دیگر آیتم های این دوره تخصصی ذکر کرد.

هاشمی افزود: فیزیولوژی غرق شدگی و کمکهای اولیه در سیلاب، ایمنی و آمادگی در مقابله با سیلاب ، اقدامات موثر در کنترل سیلاب و آب گرفتگی، ملاحظات انتقال افراد از محیط‌های سیلابی به مناطق امن، اصول تخلیه‌ سیلاب از اماکن و تأسیسات، ارزیابی در حوادث سیلاب و کمک به سازماندهی و بقای سیل زدگان از آیتم های مهارتی این دوره است.

وی خاطرنشان کرد: دوره تخصصی جستجو و نجات در سیلاب با حضور ۳۰ نفر از نجاتگران مرد واجد شرایط هلال‌ احمر استان زنجان به مدت پنج روز در مرکز آموزش‌های تخصصی شمالغرب ادامه خواهد داشت.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهلال احمرغرق شدگیکمکهای اولیه
sedayezanjannews.ir/nx12185


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»