کد خبر: 12218
1403/04/14 - 10:52


رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در سفر به زنجان مطرح کرد؛

اجرای طرح دادرس سبز در سازمان جمعیت هلال احمر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در سفر به زنجان گفت: تغیرات اقلیمی می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را به وجود بیاورد؛ با حفظ منابع طبیعی و کاشت درخت می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در سفر به زنجان گفت: تغیرات اقلیمی می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را به وجود بیاورد؛ با حفظ منابع طبیعی و کاشت درخت می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.

طی بازدید سید هاشم حسینی المدنی به همراه معاونی دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر و رئیس جمعیت هلال احمر استان  از نهالستان مادری کوشکن و کاشت نمادین یک اصله نهال، تصریح کرد: کاشت درخت با شرایط تغیرات اقلیمی و آسیب‌هایی که به طبعیت وارد شده است یک اقدام جدی تلقی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ سازی در میان دانش آموزان تاثیرات خوب و مثبتی خواهد داشت، افزود: به منظور نجات زمین و مقابله با تغییرات اقلیمی در سازمان جمعیت هلال احمر طرحی به نام دادرس سبز با هدف آموزش و فرهنگ سازی جوانان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در ادامه اظهار داشت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت زیرساخت‌ها آماده و نهال‌های تعهدشده استانی نیز تولید شدند.

سید حسن حسینی متذکر شد: گروه‌های مردمی خصوصا گروه‌هایی که داوطلبانه در این طرح همراهی می‌کنند؛ مشارکت قابل توجه و خوبی در این طرح دارند.

وی افزود: هلال احمر نیز همواره در طرح‌های منابع طبیعی و کاشت درخت پیشتاز بوده و این عمل قابل تقدیر است.

حسینی با بیان اینکه در کاشت درخت اسفند ماه سال گذشته هلال احمر اقدامات بسیار خوبی داشته است، تشریح کرد: هلال احمر استان در حال حاضر شرایط تولید نهال را ندارد اما امیدواریم زمینه تولید در هلال احمر را نیز فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا قطعاتی در نهالستان برای هلال احمر نام گذاری خواهد شد تا این عزیزان از ابتدای تولید نهال تا انتها کاشت درخت همراهی داشته باشند.

حسینی عنوان کرد: در بحث تولید و کاشت نهال استان زنجان از استان های پیشتاز است؛ از دیگر برکات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ایجاد شغل برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار در نهالستان کوشکن بود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتغیرات اقلیمیخسارتهلال احمر
sedayezanjannews.ir/nx12218


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»