رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طی سه ماهه اول امسال از مجموع کل تماسها با اورژانس استان، سه هزار و ۳۳۳ مورد مزاحمت تلفنی ثبت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۲۲ درصد افزایش دارد
پایگاه خبری صدایزنجان نیوز/ رئیس
اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طی سه ماهه
اول امسال از مجموع کل تماسها با اورژانس استان، سه هزار و ۳۳۳ مورد مزاحمت تلفنی
ثبت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۲۲ درصد افزایش دارد.
داریوش
تقلیو افزود: طی
سه ماهه اول امسال ۴۷ هزار و ۹۴۰ تماس با اورژانس استان برقرار شده که متاسفانه از
این تعداد، سه هزار و ۳۳۳ مورد آن مزاحمت های تلفنی بوده است.
وی با
بیان اینکه آمار مزاحمت های تلفنی اورژانس ۱۱۵ استان بسیار زیاد است، اضافه کرد:
برای کاهش این معضل باید فرهنگ سازی لازم انجام شود.
این
مسوول ادامه داد: اورژانس یک سیستم امداد رسان محسوب می شود و اشغال خطوط تلفن آن،
امکان خدمت رسانی مطلوب به بیمارانی را که در شرایط خاص قرار دارند با مشکل جدی و
تبعات جبران ناپذیر مواجه می کند.
وی
گفت: مزاحمتهای تلفنی موجب افزایش آمار ماموریت های غیرواقعی می شود و امداد
رسانی اورژانسی به گروه های هدف را با مشکل مواجه می کند و وقایع ناخوشایندی را
رقم می زند.
رئیس
اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: همه ساله
مزاحمت های تلفنی آمار قابل توجهی از تماس های اورژانس ۱۱۵ استان را به خود اختصاص
می دهد و هزینه های زیادی را به اورژانس تحمیل میکند.
وی
خاطر نشان کرد: برخورد با مزاحمان تلفنی، بسیار مهم و ضروری است تا امکان تکرار
موارد مشابه به حداقل برسد.