کد خبر: 12256
1403/04/18 - 8:55


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبرداد:

افزایش ۱۵۰ درصدی پرداخت زکات در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: زکات واجب پرداختی زنجانی‌ها ۱۵۰ درصد رشد دارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه  خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: زکات واجب پرداختی زنجانی‌ها ۱۵۰ درصد رشد دارد.

روح اله صالحی با اشاره به اینکه سال قبل ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب در استان جمع‌آوری شد، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۵۰ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیون مستقر در روستاها برای ترویج فرهنگ زکات، افزود: هم اکنون در ۷۴۶ روستای این استان زکات پرداخت می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه روستاهای استان نقش فعالی در پرداخت زکات دارند، گفت: جمع‌آوری زکات در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌شود و کمیته امداد با جمع‌آوری زکات اقدام به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره)  استان زنجان با بیان اینکه بر اساس شرع، محرومان در اولویت دریافت زکات هستند، تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود ۹۸ درصد زکات پرداختی در امور محرومان هزینه می‌شود.

صالحی با اشاره به ارائه ۸۰ هزار خدمت از محل زکات پرداختی در استان، گفت: تعداد مبلغان زکات همکار با کمیته امداد ۱۳۳ نفر  تعداد عاملین زکات هم ۲۹۰۰ نفر است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانزکاتمحرومیت‌زداییکمیته امداد
sedayezanjannews.ir/nx12256


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»