کد خبر: 12356
1403/04/31 - 15:48


در نشست مطبوعاتی مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان مطرح شد؛

کاهش 2 درصدی دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در زنجان

عزیزخانی: پرداخت خسارت متفرقه به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی افزایش 40 درصدی داشت

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست خبری مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان به مناسبت هفته تامین اجتماعی با اصحاب رسانه در روز یکشنبه 31 تیرماه برگزار شد و وی در این نشست از کاهش 2 درصدی آمار دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در استان زنجان خبر داد.

محمود عزیزخانی در این نشست خبری با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی براساس اسناد بالادستی برای حفظ و صیانت از توانمندی بیمه‌شدگان در بخش کسب و کار کشور تلاش خود را به کار گرفته است، اظهار کرد: تلاش این مجموعه حمایت از تولید از مسیر حمایت از نیروهای کاری است.

عزیزخانی با اشاره به اینکه بزرگترین بدهی سازمان به بانک‌ها به مبلغ ۱۰۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شد، عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته این بدهی به طور کامل به بانک رفاه پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 درصد از آمار دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری استان زنجان کاهش پیدا کرده است، افزود: توانستیم بیش از ۲ هزار فقره وام به مستمری‌بگیران پرداخت کنیم.

عزیزخانی گفت: در حال حاضر ۵۸۰ هزار نفر از جمعیت این استان معادل ۵۳ درصد تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان زنجان‌ با اشاره به اینکه بخشی از بیمه‌شدگان در این حوزه از اقشار خاص هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار نفر از بافندگان فرش، ۱۲ هزار و ۷۰۰ راننده، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران بیمه هستند.

وی افزود: در مجموع ۳۲ هزار بیمه شده خاص در بخش‌های مختلف هم‌چون باربران، خادمان مساجد، زنبورداران و کارفرمایان مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان زنجان‌ افزود: در سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۹ فقره دستمزد ایام بارداری پرداخت شد.

 پرداخت خسارت متفرقه به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی افزایش 40 درصدی داشت

امیر عباس جراحی علمداری، مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 3 هزار و 987 مورد پرونده مربوط به خسارت متفرقه در معاونت خرید راهبردی این استان پذیرش شده است، اظهار کرد: بابت این تعداد پرونده 301 میلیارد ریال به بیمه‌شدگان پرداخت شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه پرداخت خسارت متفرقه بابت هزینه درمان بیمه‌شدگان این استان در مراجعه به بخش‌های بستری و سرپایی مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی و غیرطرف قرارداد با تامین اجتماعی است، عنوان کرد: میزان پرداختی در سال ۱۴۰1 به مبلغ تقریبی 212 میلیارد ریال به بیمه شدگان پرداخت شده است

وی خاطر نشان کرد: پرداخت هزینه درمان در بخش خسارت متفرقه به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در این استان سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش 40 درصدی داشت.

جراحی علمداری با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان در بسیاری موارد در زمینه دریافت خدمات درمانی و تشخیصی با هزینه‌های بالایی مواجه می‌شوند، تصریح کرد: در این شرایط سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از جامعه هدف بخشی از هزینه را به ازای ارائه فاکتور و صورتحساب رسمی و پس از تایید کمیته استانی، به آنان پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به جامعه هدف است، گفت: از این رو علاوه بر خدمت‌رسانی در مراکز درمانی ملکی در استان‌ها آمادگی برای امضای قرارداد خرید خدمت با تمامی مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی، دولتی و وابسته فراهم شده است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی زنجان با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در 2 بیمارستان و 5 درمانگاه ملکی، بیان کرد: در معاونت خرید راهبردی با 599 مرکز درمانی و تشخیصی در این استان قرارداد خرید خدمات دارد.

وی با بیان اینکه 603 هزار و 707 نفر بیمه شده تامین اجتماعی در استان وجود دارد، گفت: این آمار حدود 53 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتامین اجتماعیبیمه شدگاندریافت کنندگان بیمه
sedayezanjannews.ir/nx12356


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»