کد خبر: 12363
1403/05/01 - 11:57


مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبرداد:

۴۸ هکتار از مراتع استان زنجان در آتش سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در سال جاری نیز تعداد ۹ مورد آتش‌سوزی به مساحت ۴۸ هکتار در مراتع استان رخ داده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ عباس بابائی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان به تشریح آتش‌سوزی‌های مراتع در استان در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۶۷ مورد آتش سوزی به مساحت ۳۹۲ هکتار در مراتع استان رخ داده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری نیز تاکنون تعداد ۹ مورد آتش سوزی به مساحت ۴۸ هکتار در استان رخ داده است، گفت: بیشترین آتش‌سوزی مربوط به شهرستان زنجان به مساحت ۳۰ هکتار و مابقي مربوط به شهرستان ابهر، ایجرود، طارم و ماهنشان بوده است.وی به اهم بروز علل آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و افزود: بی احتیاطی برخی رهگذران و شکارچیان و انداختن ته سیگاری توسط رانندگان در جاده‌های کوهستانی و مراتع، وجود درختان پوسیده و توخالی، شکسته در جنگل که احتمال وقوع و توسعه حریق را افزایش می‌دهد، آتش ذغال رها شده در جنگل پس از پخت و پز توسط برخی افراد در روزهای تعطیل در جنگل‌ها و مراتع اتراق می‌کنند، افزایش بارش مساعد در فصل بهار و رویش گیاهان هرز یک ساله که در شدت گرما به عنوان بنزین عمل می‌کند، افزایش در دما در فصل تابستان و.... از جمله عوامل آتش سوزی است.
وی تاکید کرد: آموزش، آگاهی رسانی و مشارکت دستگاه‌های مختلف و همچنین رعایت نکات ایمنی از سوی مردم راهکارهایی مناسب برای پیشگیری و کاهش آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی است.

بابائی با بیان اینکه شماره تلفن ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است که نیروهای این یگان بصورت شبانه روزی پاسخگو هستند، افزود: توصیه می‌شود مردم از روشن کردن آتش در طبیعت به شدت خودداری کنند و در صورت روشن کردن حتما مبادرت به خاموش کردن آن بکنند و همچنین در محیط‌های روستایی مردم در مواقع آتش سوزی مراتع به همکاران منابع طبیعی کمک کنند.#آتش_سوزی

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمدیریت بحرانآتش سوزیمراتع زنجان
sedayezanjannews.ir/nx12363


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»