کد خبر: 12465
1403/05/13 - 10:27


رئیس اداره حقوقی، ثبتی و اجارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان :

۸۵ درصد از رقبات موقوفات زنجان سنددار شدند

رئیس اداره حقوقی، ثبتی و اجارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با تلاش مجموعه همکاران استان و شهرستان‌ها و همچنین همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تاکنون برای حدود ۸۵ درصد از رقبات موقوفات استان سند صادر شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  رئیس اداره حقوقی، ثبتی و اجارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با تلاش مجموعه همکاران استان و شهرستان‌ها و همچنین همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تاکنون برای حدود ۸۵ درصد از رقبات موقوفات استان سند صادر شده است.

 مسعود مرادیدر جلسه بررسی وضعیت صدور سند برای موقوفات استان، افزود: استان زنجان نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ موقوفه و ۳۳ هزار رقبه تحت مدیریت خود دارد و همواره یکی از وظایف اساسی نهاد وقف حفظ و نگهداری از اراضی و املاک وقف شده با حمایت قانون اساسی کشور است.

وی با بیان اینکه از مهمترین وظایف اوقاف، تهیه و تدوین اسناد مالکیت وقفی برای موقوفات است که نقش اساسی در شناسایی و بهره گیری از ظرفیت آنها دارد، اظهار داشت: تا زمانی که سند برای ملک موقوفه اخذ نشود هیچ‌کار اساسی برای بهبود وضعیت و مدیریت شایسته بر آن نمی توان انجام داد.

مرادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۴ سند اولیه برای موقوفات اخذ شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۰۲ سند، رشد سه برابری داشته است.

وی افزود: همچین سال گذشته ۳۶۵ رقبه، به اسناد مالکیت در سامانه جامع موقوفات متصل و سند دار شده بود که امسال این تعداد به یک هزار و ۲۰۰ رقبه رسیده است که حکایت از رشد بیش از ۳۰۰ درصدی دارد.

مرادی اظهار داشت: تاکنون اداره اجرایی شهرستان خرمدره با اخذ ۱۲۸ سند اولیه، رتبه اول استانی را داراست و پس از آن خدابنده با ۸۴ سند، زنجان با ۵۸ سند، طارم با ۴۳ و ابهر با ۳۷ سند رتبه های بعدی را دارند.

وی با بیان اینکه سند دار کردن موقوفات یکی از مهمترین اقدامات در راستای حفظ و تثبیت مالکیت و جلوگیری از هرگونه تعدی به موقوفات و حریم آن است، گفت:از موقوفات استان، هزار و ۶۹۶ مورد مسجد و مکان مذهبی و هزار و ۱۱۱ مورد، موقوفات کشاورزی و املاک دیگر است که مجموعا بیش از ۳۳ هزار رقبه(مکان مستقل و مشخص وابسته به موقوفه) را شامل می شود.

این مسوول گفت: اماکن قابل اجاره طی فرایند قانونی به مزایده گذاشته و به بالاترین قیمت پیشنهادی به اجاره واگذار می شود تا درآمد آنها صرف اجرای نیات مختلف واقفان گرامی و سایر هزینه های لازم اداره موقوفات شود.

منبع/ ایرنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانموقوفهسنداداره اوقاف
sedayezanjannews.ir/nx12465


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»