کد خبر: 12508
1403/05/16 - 15:26


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از تلاش این دستگاه برای ایجاد اشتغال مدجویان خبر داد؛

خودکفایی به شرط اشتغال

روح‌الله صالحی: سال گذشته 4 هزار و ۶۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد زنجان ایجاد شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ایجاد شغل برای 4 هزار و ۶۰۰ مددجوی این نهاد در سال گذشته خبر داد.

 روح‌الله صالحی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان روز سه شنبه 16 مردادماه 1403 در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده سرانه دریافتی ایتام تحت پوشش کمیته امداد زنجان تا پایان سال به بیش از ۲۴ میلیون ریال خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه سرانه دریافتی افراد تحت پوشش طرح محسنین در استان ۱۵۶ میلیون ریال است، ادامه داد: این سرانه در متوسط کشوری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار حامی به جمع حامیان ایتام استان افزوده شده است، عنوان کرد: این تعداد تا پایان سال به بیش از 8 هزار حامی خواهد رسید.

صالحی با اشاره به اینکه سال گذشته 4 هزار و ۶۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد زنجان ایجاد شده است، ادامه داد: به لحاظ تحقق برنامه استان زنجان در رتبه نخست کشوری قرار دارد و امسال هم ایجاد 3 هزار و ۶۰۰ شغل برای مددجویان استان هدف‌گذاری شده است.

 سال گذشته جشن توانمندسازی ۲ هزار مددجو در زنجان برگزار شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته جشن توانمندسازی ۲ هزار مددجو در استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز توانمندسازی یک هزار و ۶۰۰ مددجو برنامه ریزی شده است، گفت: از ابتدای امسال ۶۹۰ فرد واجد شرایط خروج از چرخه حمایت کمیته امداد زنجان شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه شمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان ۴۷ هزار نفر است، گفت: این تعداد در قالب ۲۵ هزار و ۶۰۰ خانوار در استان زندگی می کنند.

صالحی در ادامه با تبریک روز خبرنگار با اشاره به اینکه رسانه در جامعه سبب پویایی می‌شود و امیدآفرین بوده است، اظهار کرد: رسانه‌ها در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اعتمادساز است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان عنوان کرد: بانک‌های استان نیز باید در این زمینه با این نهاد همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم منابع لازم را برای مددجویان داشته باشیم.

غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان

وی با بیان اینکه در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برنامه داریم، اظهار کرد:  یک هزار و ۳۷۷ نفر در قالب برنامه‌های اردویی و زیارتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ۴۷ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان هستند، گفت: ۷ هزار مورد در حوزه اشتغال از خدمات مشاوره در کلینیک انجام شده است.

صالحی با بیان اینکه ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعالیت می‌کنند، افزود: ۶۰ درصد مراکز نیکوکاری باید در سطح مساجد فعال شود که در این زمینه اقداماتی انجام شده است و اکنون ۱۱۸ مرکز نیکوکاری در مساجد استان فعال هستند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکمیته امداد امام خمینیمرکز نیکوکاریخودکفایی
sedayezanjannews.ir/nx12508


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»