کد خبر: 12570
1403/05/23 - 15:36


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

فعالیت ۱۹۰ سمن فعال دارای پروانه در استان زنجان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان از فعالیت ۱۹۰ سمن دارای پروانه در استان خبر داد.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان از فعالیت ۱۹۰ سمن دارای پروانه در استان خبر داد.

صادق قهرمانی در نشست صمیمی تشکل‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی و خیریه های استان که به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه در دو سال گذشته شاهد جهت‌گیری خوبی در راستای مردمی سازی و مشارکت مردم در امور اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹۰ سمن فعال دارای پروانه در استان فعالیت می‌کنند که تاکنون دستاوردهای خوبی هم داشتند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به اجرای موفق طرح مشارکت اجتماعی گفت: این طرح با هدف شناسایی ظرفیت ها و توانایی های سازمان های مردم نهاد، گروه های جهادی، خیریه ها و موسسات مردمی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اجرا شد که تا کنون استان زنجان در اجرای این طرح رتبه اول کشوری با ۹۳ درصد پیشرفت در انجام فعالیت‌ها را کسب کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح رویداد نوآوری اجتماعی که در راستای تحقق سند تحول مردمی مبنی بر استفاده از نظرات و ایده های مردم در رفع مشکلات و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد، افزود: در این راستا از مجموع ۴۸ طرح ارسال شده به دبیرخانه رویداد نوآوری اجتماعی، طبق نظر هیئت داوران چهار طرح با کسب بالاترین امتیاز برگزیده شدند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه در سال گذشته به ۹ سمن مجوز فعالیت از استانداری داده شد، افزود: در حال حاضر هم ۱۶ پرونده در دبیرخانه شورای توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد استانداری در دست بررسی و اقدام است که مراحل ثبت آنها نیز به زودی انجام خواهد شد‌.

لزوم حل موانع پیش روی سمن‌ها

ابوالفضل رفیعی هم در ادامه افزود: تشکلها و سازمان های مردم نهاد با نیت الهی و نوعدوستی خود بی تردید بار بسیار بزرگی را از دوش دولت برمی دارند و از افتخارات ایران اسلامی داشتن انسان‌هایی است که نسبت به مشکلات دیگران دغدغه مند هستند.

رفیعی با بیان اینکه هیچ دولتی به تنهایی قادر به رفع مشکلات مردم نیست، تاکید کرد: در این راستا حجم بسیار زیادی از فعالیت ها در تشکلهای مردم نهاد در کشور انجام می شود که بی نظیر است.

وی، افزایش امید و سرمایه اجتماعی، کاستن از محرومیتها، حرکت به سمت فقر زدایی و ارتقای جامعه را کارکرد بسیار با ارزش تشکل ها بیان کرد.

رفیعی با اشاره به ۲۲ مردادماه روز گرامیداشت تشکل‌های مردم نهاد، خاطرنشان کرد: مناسب ها بهانه‌ای برای قدردانی از فعالیت های انجام شده است.

وی با اشاره به تلاش ها برای حل مشکلات سمن ها، تصریح کرد: قدم‌های خوبی برای رفع مشکلات سازمان های مردم نهاد استان استان برداشته شده است، اگرچه با مطلوب فاصله دارد.

رفیعی گفت: در تصمیمات استان در هر موضوعی فعالان میدانی آن موضوع دعوت می‌شوند و در کنار دستگاه متولی و صاحبنظران بسته های کاملی ارایه می‌شود تا سیاست گذاران از آن بهره مند شوند.

وی، وجود تشکل ها را سیاست و مبنای نظام مردم سالار بیان کرد و افزود: بحث مردمی سازی به طور ویژه مورد تاکید دولت سیزدهم بود و در دولت چهاردهم هم از این ظرفیت به یقین استفاده خواهد شد چراکه این موضوع راهبرد جدی است.

رفیعی تسهیلگری را مهمترین وظیفه مسوولان برای تشکلها بیان کرد و اظهار داشت: فراهم کردن زمینه فعالیت تشکلها در چهارچوب مقررات از وظایف دستگاه های متولی است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسمنتسهیلگریمجوز
sedayezanjannews.ir/nx12570


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»