کد خبر: 12571
1403/05/23 - 16:0


رؤسای تمامی کمیسیون‌های شورای شهر زنجان تغییر کرد؛

خانه‌تکانی در شورای شهر زنجان

با مصوبه شورای شهر زنجان، کمیسیون «حمل و نقل، ترافیک و عمران» و کمیسیون «بودجه حقوقی و سرمایه‌گذاری» شورای شهر زنجان به دلیل پرترافیک و سنگین بودن این کمیسیون‌ها مجزا و به چهار کمیسیون افزایش یافت.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: با مصوبه شورای شهر زنجان، کمیسیون «حمل و نقل، ترافیک و عمران» و کمیسیون «بودجه حقوقی و سرمایه‌گذاری» شورای شهر زنجان به دلیل پرترافیک و سنگین بودن این کمیسیون‌ها مجزا و به چهار کمیسیون افزایش یافت.

 جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان (23 مردادماه 1403) با طرح و تصویب چندین لایحه آغاز شد، منصور مرادلو رئیس شورای شهر زنجان در این جلسه با اشاره به انجام عملیات عمرانی گسترده‌ای در شهر اظهار کرد: جای تشکر دارد که گروه‌های عمرانی شهرداری زنجان با همه توان به کار و تلاش مشغول فعالیت هستند.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه عوامل اجرایی شهرداری با همه توان برای پیشبرد امور عمرانی تلاش می‌کنند، افزود: معاونت عمرانی از هیچ مسئولیت و تعهدی که جزو وظایف ذاتی خود باشد، شانه خالی نمی‌کند.

وضعیت مطلوب پروژه‌های عمرانی در شهر زنجان

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه اموری که جزو وظایف تعریف‌ شده این معاونت باشد انجام می‌شود و پروژه‌های مهم شهری نیز پیگیری خواهد شد، ادامه داد: در میدان جهاد شهر زنجان، کار بزرگی در حال انجام بوده که این مهم با پیگیری جدی اعضای شورا اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه معابر بسیار مهمی امسال در شهر آسفالت‌ریزی شد، اظهار داشت: برخی از این معابر، منتظر ترمیم جداول و برخی منتظر تمهیدات لازم برای آسفالت‌ریزی بود که از جمله آنها خیابان خرمشهر است که اجرایی شد.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه برای اربعین هم ردیف بودجه اختصاص یافته و به تایید اعضای شورا و کمیته تطبیق رسیده است، عنوان کرد: البته تلاش شده از ظرفیت موکب‌هایی که سال‌های قبل در این مراسم فعال بودند، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که با مصوبه شورا انجام شده است پرداخت یارانه به اتوبوس‌داران خود مالکی بوده است، عنوان کرد: به دلیل تغییر پایانه‌ها در شهر زنجان و شیوع کرونا شاهد کاهش مسافر در سال‌های 1399 و 1400 بودیم که سعی شده مشکل این عزیزان درک شود و در کل کشور نیز یارانه برای این قشر در نظر گرفته شد که بنا به درخواست این قشر مصوبه کاهش کمف مسافران نیز به تصویب رسید.

مرادلو خاطر نشان کرد: البته اقدام شهرداری زنجان برای خریداری 102 دستگاه اتوبوس و ون در این ایام نیز در بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی موثر بوده است که جای تقدیر دارد.

 شهرداری مسئول احداث پیست موتورسواری نیست

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شهر زنجان دو کارخانه آسفالت فعال است که کارخانه سارمساقلو به خاطر مجاورت با معدن مصالح معدنی با این مصالح کار می‌کند، اظهار کرد: تغییر پایه کار نیز سخت است و نیاز به هزینه دارد.

وی با اشاره به اینکه سال قبل این کار را آغاز کردیم و به‌دنبال تغییر پایه هستیم، اضافه کرد: امیدواریم با انجام اقدامات پیش‌بینی شده شاهد تولید آسفالت مناسب و کاهش مصرف قیر باشیم.

فیروزفر در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه منطقه ۳ شهرداری در حوزه خدمات شهری کمبود نیرو دارد، گفت: البته طبق قانون به‌دنبال بهره‌مندی از توان بخش خصوصی برای رفع این کمبود هستیم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در این منطقه از شهرداری با توجه به بازنشستگی برخی نیروها کمبودها بیشتر به چشم می‌خورد، بیان کرد: فعلاً عوامل با تلاش مضاعف خود در تلاش هستند شهروندان به دلیل این کمبود با مشکل مواجه نشوند.

وی همچنین در زمینه احداث پیست موتورسواری در شهر با تاکید بر اینکه شهرداری مسئول احداث پیست موتورسواری نیست، اضافه کرد: ولی با توجه به علاقه جوانان فعلاً سایت خانه بوران برای برگزاری مسابقه در نظر گرفته شد.

فیروزفر بیان کرد: هیات ورزشی متعهد هستند که بعد از برگزاری مسابقه محل را به شهرداری عودت دهند.

شهردار زنجان با اشاره در دوران کرونا صاحبان حمل و نقل عمومی شهرداری را یاری کردند، بیان کرد: بخش خصوصی ناوگان حمل و نقل عمومی معتقد است کف مسافر در نظر گرفته شده در یک سری از ایام سال به هیچ عنوان پاسخگوی درآمد و هزینه آنها نیست، به ویژه که تعداد مسافر در ایام تابستان و تعطیلات کاهش پیدا می‌کند که کف مسافر را اصلاح کنیم.

وی گفت: رانندگان اتوبوس معتقد هسستند هزینه‌ها بالا رفته و کفاف زندگی را نمی‌دهد و باید نسبت به کاهش کف مسافر اقدام شود که به تصویب شورای شهر زنجان رسید.

گلایه از عدم الحاق زمین در شهر زنجان

در این جلسه مهدی طالب عضو شورای شهر زنجان ضمن قدردانی از ریاست دادگستری زنجان به دلیل پیگیری انتقال زندان به خارج از شهر، اظهار کرد: این مجموعه کار را آغاز کرده است که موجب پویایی و شادابی جامعه خواهد شد.

عضو شورای شهر زنجان در ادامه از امتداد انتظار چندین ساله تعاونی‌های مسکن زنجان گلایه کرد و گفت: این تعاونی‌ها چند سال است منتظر الحالق به شهر هستند و در آخرین سفر شهید رئیسی دستوراتی در این زمینه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار شد دستگاه‌های مربوطه پیگیر الحاق شوند و کار تا حدودی پیش رفته است، تصریح کرد: متاسفانه رویکرد موجود باعث شده است بحث دلالی در این زمین‌ها به شدت افزایش پیدا کند و ورود دلالان کار را سخت کند.

طالب با اشاره به اینکه در قوانین، بودجه الحاق مشخص و روشن است، بیان کرد: بحث عدم تمکین قوانین در این موضوع مشهود است.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه بحث عدم اعتنا به موضوع الحاق به محدوده هزینه‌بر خواهد بود، بیان کرد: درخواست دارم این موضوع تسریع پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در قانون 5 ساله هفتم توسعه به استان‌ها اجازه داده شده است دو دهم درصد مساحت سرزمین به ظرفیت سکونت‌گاهی کشور الحاق شود، ادامه داد: خود این الحاق می‌تواند در توسعه ویلایی نشینی موثر باشد و می‌تواند در زمینه بازگشت به این سبک از خانه‌سازی تاثیرگذار باشد.

طالب با اشاره به اینکه بهبود شهرنشینی زمانی موفق خواهد بود که طرح‌های مشاوران در زمینه ویلایی‌نشینی باشد نه طرح‌های آپارتمان‌سازی بیان کرد: نتیجه آسیب‌زای آپارتمان‌نشینی و پروژه‌های اقدام ملی و مساکن مهر در آینده خود را نشان خواهد داد.

تغییرات در کمیسیون‌های شورای شهر زنجان

همچنین براساس آخرین اعلام شورای شهر زنجان تغییرات در کمیسیون‌های شورای شهر زنجان به شرح ذیل است؛ اکبر اوصالی رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان شد، جلال کرمی رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت انتخاب شد، داود حسنی به عنوان رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری معرفی شد، محمد کاظم مجتهدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شد، سعید نجفی به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری شورا انتخاب و مجید ناصحی مقدم به عنوان رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر زنجان شورای شهر زنجان معرفی شد، حسین حمزه‌لو پاک رئیس کمیسیون عمران شورای شهر زنجان شد، مهدی طالب به عنوان رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان انتخاب شد.

گفتنی است، پیش از این دو کمیسیون «حمل و نقل، ترافیک و عمران» و کمیسیون «بودجه حقوقی و سرمایه‌گذاری» شورای شهر زنجان فعالیت داشت که براساس مصوبه شورای شهر به دلیل پرترافیک و سنگین بودن این کمیسیون‌ها مجزا و به چهار کمیسیون افزایش یافته است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشورای شهرپروژه‌های عمرانیبودجه حقوقی
sedayezanjannews.ir/nx12571


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»