کد خبر: 12607
1403/05/28 - 19:5


رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در گفت‌‌و‌گو با صدای زنجان ازدیداروپیشنهاد این مجمع به رئیس جمهور می‌گوید؛

تقاضای افزایش اختیارات استانها

احمد بیگدلی: پزشکیان به دنبال وفاق ملی است، اگر تندروها بگذارند/ نمایندگان در انتصاب مدیران استانی ورود نمی‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  سمیه محرمی: این روزها مجلس روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد و نمایندگان ضمن حضور در جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، دیدارهایی نیز با رئیس جمهور منتخب برای برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تایید کابینه دولت سیزدهم دارند، به همین منظور شامگاه شنبه نیز اعضای مجمع نمایندگان استان‌ زنجان با رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو داشتند.

در همین زمینه احمد بیگدلی رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه مجلس با بررسی وزرای کابینه پزشکیان روزهای پرکاری دارد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دکتر پزشکیان به همراه بهره‌گیری از نظر رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد وفاق ملی در کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به اینکه رئیس جمهور به دنبال کنار گذاشتن اختلافات و تشدد در جامعه است، عنوان کرد: واقعیت هم همین است، ما تا زمانی که این اختلافات و مسائل داخلی را کنار نگذاریم بدون شک در مسائل خارجی کشور به اهداف خود دست نخواهیم یافت و سیاست‌های کلی نظام نیز آسیب خواهد دید.

وی با بیان اینکه مسعود پزشکیان با توجه به افکار و سیاست‌های خود دنبال ایجاد یک وفاق ملی بوده و این موضوع را با انتخاب کابینه دولت خود ثابت کرده است، اضافه کرد: در کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان افرادی هستند که به وی رای نداده‌اند و حتی برای رقیب وی نیز تبلیغ کردند اما دکتر پزشکیان تاکید دارد این موضوع برایش مهم نیست و به دنبال تخصص در افراد است تا با کمک همدیگر کشور را به سمت موفقیت سوق داد.

بیگدلی با اشاره به اینکه تعدادی از وزرای کابینه پزشکیان در دولت‌های مختلف حضور داشتند، بیان کرد: در دولت وی از وزاری دولت رئیسی، احمدی نژاد و روحانی حضور دارند و می‌توان گفت کابینه معرفی شده دولت سیزدهم چکیده‌ای از دولت‌ها، برای وفاق ملی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم اقدامات مسعود پزشکیان و شرایط برای افزایش وفاق ملی مثمر ثمر واقع شود، بیان کرد: برخی دوستان با نگاه تند سیاسی خود به کشور آسیب وارد می‌کنند که این روزها نیز در برخی انتقادات این نگاه تند وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقد هستند وفاق ملی تنها زمانی که به نفع من باشد خوب است، اضافه کرد: این تفکر وفاق ملی نیست بلکه وفاق، زمانی رخ می‌دهد که همه تفکرات سیاسی و همه دغدغه‌مندان جا بگیرند و صرف توجه به نگاه سیاسی در انتخاب‌ها موثر نباشد.

بیگدلی با اشاره به اینکه دکتر پزشکیان در سخنان خود نیز اشاره داشت که کل هیئت وزرا را با دریافت مشورت از رهبر انتخاب کرده و این افراد مورد تایید نظام و رهبری هستند، گفت: رئیس جمهور در مورد مشکلات با کابینه جلسه داشته و به همفکری لازم دست یافته است.

 نگاه مثبت به کابینه پزشکیان در مجلس

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان اینکه مجلس باید با نگاه دقیق و کارشناسی و توجه به شرایط وظیفه خود را به درستی انجام دهد تا شاهد تشکیل دولتی با منسجم باشیم، بیان کرد: امید می‌رود در چند روز آینده کابینه دولت تشکیل شود و بسیاری از دستگاه‌ها و استان‌ها از این بلاتکلیفی خارج شوند چرا که در ماه‌های اخیر بلاتکلیفی به ویژه در برخی از استان‌ها احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به کلیت کابینه نگاه مثبتی دارم و این نگاه مثبت در مجموع مجلس نیز وجود دارد، اضافه کرد: تنها برخی اختلاف نظرها در مورد جزئیات وجود دارد که موجب می‌شود، انتقاداتی به برخی انتخاب‌ها وجود داشته باشد.

نمایندگان در انتصاب مدیران استانی ورود نمی‌کنند

نماینده خدابنده در مجلس همچنین در مورد دیدار مجمع نمایندگان استان زنجان با رئیس جمهور نیز اشاره کرد و گفت: یکی از محاسن مسعود پزشکیان سابقه فعالیت وی به عنوان نماینده مجلس و تاثیر آن بر روابط رئیس جمهور با مجلس است.

بیگدلی با اشاره به اینکه حسن وی عدم تغییر شخصیت و رویکرد وی با تغییر سمت است، تاکید کرد: وی همچنان با نمایندگان ارتباط مثبتی داشته و تعاملات خوبی با مجلس دارد این در حالی است که در برخی از دولت‌ها، دولت مقابل مجلس بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به اینکه موضوع جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور، طرح برخی موضوعات کلان کشوری و موضوعات حول محور بودجه و مالیات استان زنجان و همچنین معیار انتخابات مدیران دولتی در سطح استان بود، تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان زنجان قصدی برای ورود به انتصابات مدیران دولتی ندارد و قرار نیست به صورت موردی ورود کند و تنها در مورد دغدغه‌ها و کلیات این انتصابات نظر داد.

وی با اشاره به اینکه در آینده با تعیین کابینه و رای اعتماد مجلس به وزرا پیگیری‌ها چه در موضوعات کلان کشوری و چه استان زنجان و حوزه‌های انتخابی افزایش خواهد یافت، گفت: مجموع نمایندگان استان زنجان برای حل مشکلات استان زنجان با هم هماهنگ و همراه بوده و تعامل خوبی در استان حاکم است.

نماینده خدابنده مجلس با اشاره به اینکه اولویت در حوزه‌های انتخابیه متفاوت است، گفت: برای نمونه در شهرستان خدابنده به عنوان حوزه انتخابیه بنده، تامین آب شرب که تبدیل به تنش شده، وضعیت جاده قیدار و ابهر و تعلل در ساخت بیمارستان در این شهرستان از جمله اولویت‌ها بوده که این موضوعات در حوزه‌های دیگر متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در دیدار با رئیس جمهور در سطح استانی موضوع تخصیص بودجه برای استان به عنوان یکی از دغدغه نمایندگان مطرح شد، افزود: به نظر می‌رسد در تخصیص اعتبار در بین استان‌ها در برخی موارد با عدالت اقدام نمی‌شود.

بیگدلی با اشاره به اینکه در بحث افزایش مالیات استان نیز انتقاداتی وجود دارد که به پزشکیان منتقل شد، عنوان کرد: در آینده هم پیگیر خواهیم بود چرا که مالیات استان زنجان با توجه به شاخص‌های موجود در مقایسه با استان‌های هم‌طراز خود، 2 تا 3 برابر بوده که این از عدالت به دور است.

نماینده خدابنده در مجلس با اشاره به اینکه افزایش اختیارات استان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها یکی دیگر از درخواست‌های نمایندگان استان در این دیدار بود، افزود: رئیس جمهور نیز با افزایش اختیارات استان‌ها برای مدیریت استانی موافق بوده چرا که هر استان با توجه به شرایط فرهنگی اقتصادی و غیره نیاز به اختیارات بیشتری دارد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانپزشکیانوفاق ملیرئیس جمهور
sedayezanjannews.ir/nx12607


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»