کد خبر: 12689
1403/06/07 - 10:49


مدیرکل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان خبرداد:

بازگشت اغلب ۴۲ هزار و ۶۲۱ زائر اربعین استان زنجان به کشور

مدیرکل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان با تاکید بر بازگشت اغلب ۴۲ هزار و ۶۲۱ زائر ثبت‌نام کرده در سامانه سماح به کشور گفت: تنها حادثه اعلامی برای زائران استان مفقود شدن یک زائر است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ باقر سپهری، مدیرکل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان به ثبت‌نام ۴۳ هزار و ۹۰۰ نفر در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین اشاره و اظهار کرد: ۴۲ هزار و ۶۲۱ نفر از این تعداد وجه بیمه را پرداخت کردند.

مدیرکل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۱۴۱ نفر از زائران ثبت‌نام کننده آقا بودند، افزود: ۳۸ هزار و ۸۵ زائر مرز مهران را برای رفت و آمد انتخاب کردند و بعد از این مرز خسروی با ۴ هزار و ۷۷۷ نفر بیشترین درخواست کرده بودند.

وی به فعالیت ۱۲ کمیته ذیل ستاد اربعین اشاره و تصریح کرد: کمیته حمل و نقل با فعالیت مطلوب، موفق به ساماندهی حمل و نقل عمومی زائران شد به طوری که اتوبوس‌ها به صورت ۲۴ ساعته در مرز حضور داشته و زائران را به مقصد خود باز‌می‌گردانند و در این میان به زائران چند استان دیگر هم خدمات‌رسانی کردند.

سپهری تاکید کرد: از مجموع زائران ۲۱ هزار و ۴۷ نفر با خودروی شخصی و بیش از ۱۹ هزار نفر با اتوبوس تردد کرده‌اند و بقیه هم دیگر وسائط نقلیه از جمله تاکسی و مینی‌بوس برای تردد استفاده کرده‌اند.

مدیرکل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری زنجان پیک بازگشت زائران را شب اربعین و روز بعد از آن اعلام کرد و گفت: تا شب روز دوشنبه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ زائر از استان در عراق حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تا کنون گزارش حادثه از جمله فوتی برای زائران استان ثبت نشده است، ادامه داد: تنها حادثه روی داده را مفقود شدن مردی ۶۱ ساله است که همراه برادر خود به سفر رفته و متاسفانه مفقود شده است و تلاش‌ها برای پیدا کردن وی ادامه دارد.

منبع/ فارس

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانزائراربعینسامانه سماح
sedayezanjannews.ir/nx12689


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»