کد خبر: 12744
1403/06/17 - 8:58


صدای زنجان از ابهامات انتقال حساب‌های بانکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گزارش می‌دهد؛

یک انتقال مبهم

منبع آگاه: برخی مسائل در جا‌به‌جایی حساب‌های دانشگاه علوم پزشکی و ارائه تسهیلات هم‌چنان در ابهام است/معاون وقت توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان: مصاحبه نمی‌کنم اما اقدامات قانونی است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: حدود 2 سال پیش بود که موضوع جا‌به‌جایی حساب‌های کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زنجان از یک بانک به یک بانک دیگر موجب شد کارکنان نسبت به این جابه‌جایی به دید شک نگاه کنند، موضوعی که برخی از کارکنان این مجموعه در گفت‌و‌گو با صدای زنجان به آن به عنوان یک ابهام یاد کرده و تاکید دارند هنوز شفاف‌سازی در مورد این موضوع رخ نداده است، این در حالی است معاون وقت توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان موضوع را شفاف و قانونی می‌داند.

در زمان ریاست پر انتقاد حسن بختیاری بر دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان که از ابتدای دولت گذشته آغاز شد و پیگیری رسانه‌های استان سال گذشته پایان یافت، انتقال حساب‌های کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زنجان از بانک صادرات به بانک ملت موجی از انتقادات را به دنبال داشت.

این موضوع زمزمه‌ها در مورد علل و عوامل این اقدام از سوی مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان را به دنبال داشت، انتقاداتی که با گذشت ماه‌ها از آن هنوز در ابهام باقی مانده است.

 ابهامات همچنان پابرجا است

یک منبع آگاه که نامش نزد صدای زنجان محفوظ در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه در آن زمان موضوع انتقال حساب‌ها ابهاماتی را برای نیروهای دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرد، اظهار می‌کند: بررسی‌ها در آن زمان نشان می‌داد، برخی مسائل از سوی بانک و دانشگاه وجود داشته است که هیچ یک حاضر به توضیح در مورد آن‌ها نیستند.

وی جابه‌جایی حساب‌های دانشگاه علوم پزشکی در زمان مدیریت سابق را اقدامی قانونی خوانده و اضافه می‌کند: ولی از محل دریافت تسهیلات از طریق این جابه‌جایی، تخلفاتی روی داده که همواره مسکوت مانده است.

این کادر دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه با وجود این اظهارات مستنداتی نمانده است و نمی‌توان در مورد آن به صورت مطلق نظر کرد، بیان می‌کند: ولی هم‌چنان ابهامات این موضوع باقی مانده است و از آن زمان تاکنون این موضوع مبهم مانده است.

وی همچنین به اتفاقات خوب روی داده ناشی از این انتقال حساب‌ها نیز اشاره کرده و می‌گوید: یکی از این اتفاقات دریافت تسهیلات برای خرید خوابگاه دانشجویی است هر چند در این تسهیلات نیز اشتباهات و خطاهایی وجود داشت که از سوی بانک روی داده است.

 تسهیلات به مدیران بیشتر و سریع‌تر داده شده است

یکی دیگر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اما اختلاف مدیریت وقت و بانک را عامل تغییر در بانک ارائه دهنده خدمات به کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خوانده و اضافه می‌کند: این اختلاف موجب شد این تصمیم در زمان مدیریت سابق اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت و بهره‌مندی کارکنان از بانک نخست، خوب بود و رضایت داشتند ولی کیفیت ارائه خدمات به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی توسط بانک بعدی چندان مطلوب نیست، عنوان می‌کند: هم‌اکنون همکاری 1.5 سال است درخواست وام داده و به تازگی نوبتش شده در حالی که عملا در بانک قبلی در عرض 20 روز پس از درخواست وام‌ها به دست متقاضی می‌رسید.

این کارمند دانشگاه با اشاره به اینکه این تغییر بانک موجب واریز حقوق 14 هزار نفر کادر درمان شده است، اضافه می‌کند: هر بانکی باید از این اتفاق خرسند شده و نهایت همکاری را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان تسهیلات مدیران نسبت به کارکنان وام‌ها هم بیشتر و هم سریع‌تر داده شده است، عنوان می‌کند: گفته می‌شد ارقام تسهیلات بسیار بالاتر بود و گفته می‌شود حتی مکاتبات محرمانه‌ای نیز در این زمینه صورت گرفته است.

مصاحبه نمی‌کنم اما اقداماتم قانونی است

صدای زنجان برای پیگیری موضوع با مجید صادقی، معاون وقت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تماس می‌گیرد که وی با وجود اینکه حاضر به مصاحبه نیست، اظهار کرد: مسئولان هماهنگ کنند تا من توضیحات دهم.

معاون وقت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اما در ادامه از عملکرد خود دفاع می‌کند و با اشاره به اینکه اگر تخلفی صورت گرفته است، دیوان بازرسی سازمان حسابرسی و دیوان محاسبات ورود می‌کنند، ادامه می‌دهد: موضوع شفاف و مشخص است.

وی با اشاره به اینکه دولت در یکی دو سال اخیر همه دستگاه‌ها را ملزم به انتقال حساب‌های خود از بانک خصوصی به دولتی کرده بودند، بیان می‌کند: همه دستگاه‌ها در این زمینه اقدام کردند و حتی وزارت بهداشت به دلیل زیاد بودن حساب‌ها با تاخیر اقدام کرد.

صادقی با بیان اینکه تصمیم فردی نبود و به صورت تیمی در این زمینه تصمیم‌گیری شد و رایزنی با بانک‌های دولتی متعدد برای تصمیم‌گیری اصولی انجام شده است، تصریح می‌کند: اگر تخلفی صورت گرفته باشد، متولیان امر بر آن نظارت داشته‌اند.

معاون وقت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید می‌کند: همه کارها با شفافیت صورت گرفته و صورتجلسه این تصمیمات نیز موجود است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانعلوم پزشکیانتقال حساب‌بانک‌های دولتی
sedayezanjannews.ir/nx12744


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»